Gå til innhold

Tips til tørr hvitvin på kartong rundt 12% med lite kalorier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Helst ikke over 450 kroner.

Jeg vet, ber om mye ønsker på en gang😄

Liker ikke søte viner med Riesling.

Prøver å gå ned i vekt men skal på dametur.

Anonymkode: c3739...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Riesling er ikke nødvendigvis søt, da. P.A. Larsen Riesling Trocken har 3 prosent sukker (laveste kategori), 12 prosent alkohol og er deilig tørr og frisk. Må bestilles, iallfall der jeg bor.

Yoko Chardonnay har under 3 prosent sukker, alkoholinnhold på 12,5 prosent, og den er også deilig og tørr. Kjøpes i «pouch» på 1,5 liter, og finnes på mange pol.

Kaloriinnhold i vin vet jeg ikke noe om, men jeg liker heller ikke søte viner, så jeg sjekker alltid sukkerinnholdet.

Anonymkode: 96cb8...65c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tipper at du ved å kutte inntaket med bare ett glass sparer de kaloriene. 

Anonymkode: 22ab0...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nesten bare alkoholen som bidrar med kalorier i tørr vin. Velger du vin under 3 gram sukker per liter er det minimale forskjeller. Det du vil spare kalorier på når det gjelder tørr hvitvin, er å gå ned på alkoholprosent. https://www.vinmonopolet.no/fag/artikler/sukker-og-kalorier-i-vin

Selv synes jeg chardonnay- og chablis-viner er godt. Man skal faktisk ikke kimse av Tariquet, heller (den koster 459 for en treliter, men det var så nær grensen din at jeg foreslår den likevel). Den er så mainstream at folk nesten gjør litt narr av den, men det er ingen dum vin å ha med seg på dametur. :) 

Anonymkode: 36328...ec4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...