Gå til innhold

K42: Testosteron løsningen?Lite energi og fremgang på trening, hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som sagt kvinne 42. Trent av og på siste 20 år. Har alltid vært vant med at noen økter er tunge pga syklus, kjenner det på kroppen med en gang menstruasjonen nærmer seg. Trener styrke og merker nå at bortimot alle økter er slitsomme på en sånn måte at jeg tenker at jeg bare kunne ha holdt meg hjemme. Føler meg ikke syk, men har ikke noe å gi! Blir heller ikke spesielt sterkere, det hele er på stedet hvil. Har ellers ingen tegn på sykdom eller overgangsalder, spiser godt og det samme med søvn.

Så har jeg lest om testosteronbehandling. Kan det være tingen mon tro? Jeg trenger en vitamininnsprøyting, vil det ha den effekten? 

Anonymkode: 554be...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Følger du et strukturert treningsprogram med økt belastning over tid?

Løfter du tunge ting?

Du skriver at du sover og spiser godt, betyr det at du spiser 100+ gram protein om dagen og at du sover 8-9 timer hver natt?

Anonymkode: e2c23...bd5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar!

Siste 12 måneders søvngjennomsnitt er 7 timer og 45 minutt per natt. Det tenker jeg er innafor?

Protein: jeg er nok sjelden oppi 100 gram per dag, men et sted mellom 70 og 80 gram. Veier rundt 60 kg.

Treningen er ala CrossFit for det meste, så det er ikke et program spesielt tilpasset meg, men mer ala one size fits all. Jeg vil absolutt si at det er tungt, ja!

Jeg kan være villig til å leve uten den store fremgangen på treningen, men slik det er nå er det forferdet slitsomt å trene og jeg må jobbe hardt for å motivere meg. Før var jeg høy på endorfiner og treningsglede etterpå, det mangler fullstendig nå! Og det vil jeg helst ikke leve uten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er ikke lei CrossFit da?

Du har uansett nådd en alder hvor du er godt tjent med å løfte tungt, så hvorfor ikke prøve deg på vektløfting istedenfor?

Evt skriv treningsdagbok så du får en slags progresjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av overgangsalder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er ikke lei CrossFit da?

Du har uansett nådd en alder hvor du er godt tjent med å løfte tungt, så hvorfor ikke prøve deg på vektløfting istedenfor?

Evt skriv treningsdagbok så du får en slags progresjon.

Jo, jeg er lei.. men jeg føler ikke at denne slitenheten sitter i hodet/at jeg er lei, det sitter i kroppen. Hvis jeg prøver å hoppe føles det som om jeg har sirup i ræva, er så tung! 

Jeg kan prøve meg på vektløfting, har drevet med det før, men trives egentlig bedre med det sosiale rundt CrossFit. Trener en del egentrening nå, Og det er like slitsomt det altså, på en sånn ubehagelig og «jeg er så sliten!»-måte som er vanskelig å beskrive. 

Jeg er usikker på om det er overgangsalder? Jeg har ikke andre symptomer såvidt jeg klarer å se. Men er det noen som har hatt liknende symptomer som meg, og som har prøvd testosteron med god effekt? Kan det gi meg mer energi og styrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye trener du? kan det være at du  trener for mye, for hardt eller med for tunge vekter og at du trenger mer restitusjon nå enn da du var 35? Er du i kaloriunderskudd? Hvordan er det med tran og vitaminer?

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...