FrankDrebin 2 1/2 Skrevet 19. mars #81 Del Skrevet 19. mars Jeg hadde blitt veldig glad for å få servert biff. Dog er jeg ikke kresen, det meste sklir ned, om det så er rett-i-koppen. Er det laks som enten er kokt, stekt eller bakt som står på menyen, tar jeg så lite av det som jeg slipper unna med, og masse tilbehør, og takker pent for maten uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #82 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Begynner mer å ligne på en tråd der folk skal skryte av sine gode smaker og/eller matvaner, for jeg kan ikke tenke meg til at mye av det som nevnes er det som ønskes/forventes når de skal bli invitert på middag hos noen andre en lørdagskveld. Anonymkode: 8fff6...fe4 Typisk KG å alltid tro at det er skryt. Dette er "mat og drikke" forumet (ikke venneskapsforumet). Mange av oss har en STOR interesse for mat. Og nå spør jo også tråden etter hva vi hadde blitt ekstra glade for, ikke hva vi forventer Jo, det er slik mat vi lager, selv om vi bare er to. Anonymkode: f47f8...31d 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #83 Del Skrevet 19. mars Ikke biff/ svin da det så ofte er tørrstekt. Ikke husmannskost og helst ingenting fra havet unntatt ferske reker sånn at jeg kan styre mengde og tilbehør selv 😅 Lørdager for meg er kosemat, ting vi ikke spiser i hverdagen. Store pastagryter, lasagne, hjemmelaget pizza, en skikkelig burger eller pitabrød med mye godt fyll. Anonymkode: 2b0c8...aed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #84 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg virkelig hater å få servert taco hos andre, for den er aldri god. Det er alltid den kjipe norgestacoen med first price lefser, Santa Maria tacokrydder, rømme og noe agurk og mais. Jeg lager ikke autentisk meksikansk taco jeg heller, men jeg liker hjemmelagde lefser, hjemmelaget krydder og en hjemmelaget dressing. Da er den god. Det mølet folk spiser hver eneste fredag kunne like godt gå i søpla for min del. Anonymkode: ce846...26c Enig med deg. Jeg takker, er selvfølgelig høflig, og er også takknemlig over invitasjon og innsats. Men norsk taco er ikke mat jeg setter pris på i seg selv, overhodet. Kjøttdeig, halvfabrikata, mais fra boks, gulost.. Det er faktisk ikke godt eller givende på noen som helst måte. Det handler ikke om taco i seg selv. Vi skal selv ha taco på fredag. Smash burger taco, faktisk, som jo virkelig er junk. Men lefsene lager jeg selv, det er kvernet deig av kalv som får godgjøre seg i slowcookeren noen timer med løk, hvitløk, krydder,, tomater for fuktighet, fylde og syre. En god cheddar. Revet isbergsalat. Sylteagurk. Og hjemmelaget dressing. Anonymkode: f47f8...31d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 19. mars #85 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ikke biff/ svin da det så ofte er tørrstekt. Anonymkode: 2b0c8...aed Burde heller skaffe seg nye venner da 🤣 Jeg bare spøker her altså 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lili-S Skrevet 19. mars Forfatter #86 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 18.3.2025 den 16.25): Spiser ikke middag på kvelden Anonymkode: b16b8...2e2 Hehe, artig at du svarer. Takk for tips😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lili-S Skrevet 19. mars Forfatter #87 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (22 timer siden): Begynner mer å ligne på en tråd der folk skal skryte av sine gode smaker og/eller matvaner, for jeg kan ikke tenke meg til at mye av det som nevnes er det som ønskes/forventes når de skal bli invitert på middag hos noen andre en lørdagskveld. Anonymkode: 8fff6...fe4 Jeg spurte etter ulike tips og er kjempeglad for alle forslagene. Regner også med at flere her inne på «Mat og drikke» er som meg og har mat og matlaging som en stor interesse og hobby. Ser ikke på dette som skryt med som god hjelp fra andre mat-nerder som meg selv🤗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 19. mars #88 Del Skrevet 19. mars Jeg har alltid likt maten når jeg har blitt invitert bort, og er ikke sær i matveien, men det beste jeg har fått servert er nok kongekrabbe. Det hadde jeg aldri forventet at noen skulle bruke penger på da. Jeg elsker også kveite, chili con carne, lasagne. Fisk generelt. Jeg foretrekker at maten ikke er for tung om det skal være vin til maten. Vet jeg at vertskapet ikke har peiling på vin, så tar jeg med noe. Har opplevd å få servert søt dessertvin til reker. Det var den verste:( Jeg er bortskjemt med venner som er flinke til å lage mat, veldig flinke, men syns også grandiosa hadde smakt ypperlig i godt selskap. Det viktigste er faktisk stemningen, for ingen mat smaker særlig i anspent selskap. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå