mon_nom Skrevet 18. mars #41 Del Skrevet 18. mars Tapas Raclette Fondue (aldri prøvd, men virker spennende) Stek av etter eller annen dyr (okse, lam eller vilt) Andebryst m tilbehør Taco Er nok mye annet også, er ikke så stort forlanget når det kommer til mat, men hadde blitt skuffet hvis jeg skulle bli servert kokt torsk eller reker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #42 Del Skrevet 18. mars Ingenting slår fersk fisk, skrei er det jo sesong for nå, tilbehøret kan godt være tradisjonelt Langtidskokt kjøtt, gjerne i en gryte med masse god vinsaus og grønnsaker Småmat, som tapas eller mezedes Hjemmelaget pizza Ostefat med masse modne, smaksrike oster, frukt, honning og nøtter samt tynne skiver landbrød Anonymkode: 52d62...55b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 18. mars #43 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med hvitløksmarinerte snegler? Anonymkode: b29cf...294 Ja takk! Og gjerne med nystekt bagett så jeg får med alt det deilige, smeltede hvitløksmøret. Snegler er digg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #44 Del Skrevet 18. mars Noe ferdigbestilt junk. Ikke hjemmelaget. Anonymkode: 07ec3...212 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #45 Del Skrevet 18. mars Noe hjemmelaget, og uten alkohol til. Anonymkode: 2ce41...901 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 18. mars #46 Del Skrevet 18. mars Hadde spurt gjestene først hva de foretrekker og virkelig ikke liker/evt allergier. Jeg hadde satt pris på noe ikke så voldsomt tungt, så helst ikke rødt kjøtt? Er ikke storspiser, så forrett + dessert i tillegg blir for mye for meg. Om jeg fikk bestemme hadde det nok gått i noe enklere som fisk eller hvitt kjøtt - eller vegetar. Foretrekker virkelig «fredagstaco» eller bare en god linsesuppe fremfor kamskjell, blåskjell, krabbe (grøss) eller biff (seigt og tungt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #47 Del Skrevet 18. mars 1769 skrev (1 time siden): ... Hvis jeg hadde kommet på middagsbesøk, hvor lasagnen akkurat hadde blitt tatt ut av ovnen, og står på benken for å "sette seg" /i selskap av en flaske rødvin og glass,- og det allerede har duftet Italia fra jeg kom inn døra... Da sitter smilet resten av kvelden! Enkelt, digg, hjemmevarmt. Og en invitasjon til en koselig stund hvor alle kan slappe av, og også kokken er opplagt til aftensymfoniens noter ❤️ Med litt balsamico til salaten, og hvitløksbaguetter som steker mens første skål finner sted, kan det hende at jeg allerede har begynt å tikke på hva jeg ønsker å kokkelere når du kommer til meg neste gang Da den hvite sausen i lasagnen viser seg å være laget fra bunnen, vil jeg mest sannsynligvis allerede ha bestemt meg for at du kan vente deg en slowcooked stroganoff-gryte, servert med selvplukket sopp og tyttebær ❤️ Kan vi være venner? 😅💙 Anonymkode: 578e8...d23 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 18. mars #48 Del Skrevet 18. mars Helstekt biff eller viltkjøtt med rødvinsaus og fløtegratinerte poteter. Hjemmelaget pai med storfé eller kylling. Butter chicken eller chicken bhuna. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #49 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser jeg kunne ikke hatt halvparten av dere i tråden som venner. Her ville det gått i taco, pizza eller lasagne, og det hadde vært perfekt å få det servert hos andre på en lørdagskveld også. Anonymkode: 8fff6...fe4 Samme her. Jeg tror det er viktig å se an gjestene. Personlig blir jeg stresset når det skal være så fint og flott. Jeg slapper best av når settingen er litt "nedpå". Jeg kjenner ikke forskjell på en vin til 100 kr og en til 1000 kr, så det er bortkastet på meg. Hjemmelaget pizza med en enkel salat til er noe jeg personlig vil bli kjempeglad for. Kanskje en kald øl, men i utgangspunktet drikker jeg alkohol ca hvert 5 år, så jeg legger ikke merke til om det "mangler" alkohol😂 Anonymkode: d7c4c...2a4 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #50 Del Skrevet 18. mars Tomas77 skrev (16 minutter siden): Helstekt biff eller viltkjøtt med rødvinsaus og fløtegratinerte poteter. Hjemmelaget pai med storfé eller kylling. Butter chicken eller chicken bhuna. Jeg leste først hestebiff😂 Jaja, hver sin smak da🙈 rskk jeg å tenke😇 Anonymkode: d7c4c...2a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 18. mars #51 Del Skrevet 18. mars Jeg blir veldig happy hvis jeg får servert noe skikkelig hjemmelaget og gjennomtenkt. Gjerne sesongbaserte råvarer og litt utradisjonelt tilbehør eller variasjon. Noe jeg ikke lager selv, eller noe laget på en, for meg, ny måte er ekstra gøy. Og for meg så er det ikke middagsselskap uten dessert. Skikkelig dessert, servert ved middagsbordet etter hovedretten. Å få noe søtt til kaffen i sofaen halvannen time etterpå er IKKE det samme. Velkomment det også, men det erstatter ikke desserten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #52 Del Skrevet 18. mars Om du er god på biff så hadde jeg blitt veldig glad for det. Evt om du hadde noen spennende oppskrifter sånn jeg kunne smakt noe nytt. Da jeg elsker å prøve nye ting. Ellers er jo også hjemmelaget pizza sykt godt. Hadde generelt blitt veldig glad for hjemmelaget mat Anonymkode: 396a2...30a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet 18. mars #53 Del Skrevet 18. mars En god, italiensk pizza eller pasta og rødvin🤌🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåsippa Skrevet 18. mars #54 Del Skrevet 18. mars Enchiladas med hjemmelaget guacamole, ris, rømme og salat som tilbehør 😍 Vin, øl eller Pepsi Max som drikke. Liker også helstekt svinefilé med bernaise + tilbehør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #55 Del Skrevet 18. mars Begynner mer å ligne på en tråd der folk skal skryte av sine gode smaker og/eller matvaner, for jeg kan ikke tenke meg til at mye av det som nevnes er det som ønskes/forventes når de skal bli invitert på middag hos noen andre en lørdagskveld. Anonymkode: 8fff6...fe4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #56 Del Skrevet 18. mars Hva som helst, men det må helst være hjemmelaget. Hvis jeg skal velge retter fritt, velger jeg gryterett med ordentlig biff oppi med tilbehør, biff m/fløtegratinerte poteter, ordentlig hjemmelaget pizza eller hjemmelaget burger med hjemmelaget burgerbrød, lasagne, tapas, hotdogs i forskjellige variasjoner med alt av tilbehør og hjemmelaget hotdogsbrød, chop suey, indiske retter, vårruller. Huff, vanskelig å velge en rett, så igjen; Samme hva, men helst hjemmelaget og laget med «hjerte» ❤️ Anonymkode: 099ce...dab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #57 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Begynner mer å ligne på en tråd der folk skal skryte av sine gode smaker og/eller matvaner, for jeg kan ikke tenke meg til at mye av det som nevnes er det som ønskes/forventes når de skal bli invitert på middag hos noen andre en lørdagskveld. Anonymkode: 8fff6...fe4 Jeg lager ikke alltid alt jeg skriver her selv. Da jeg så spørsmålet tenkte jeg på retter jeg ville valgt på selv eller så for meg at jeg var på restaurant, men hadde også vært helt fornøyd med noe enkelt. Eneste jeg hadde ønsket er at det er hjemmelaget. Mange har ikke anledning til å lage hjemmelaget mat fra bunnen før selskap, så hadde blitt fornøyd uansett hva, egentlig 😊 Anonymkode: 099ce...dab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #58 Del Skrevet 18. mars Coco88 skrev (1 time siden): Alt det her er fint, men dropp toro, er bare ekkelt og ikke noe å servere folk, like kjapt og mye bedre å lage det selv TS spurte: Lili-S skrev (3 timer siden): …Hva blir du da overlykkelig over å få servert? (Er altså ute etter gode lørdags-middag-tips! Ikke sånne «man bør være fornøyd med alt man får servert»-svar😅) Og jeg hadde blitt overlykkelig over en Toro lasagne eller gryte så lenge jeg slapp å lage den selv og kunne dra med meg fjortisen. Anonymkode: ec3f3...24c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #59 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Begynner mer å ligne på en tråd der folk skal skryte av sine gode smaker og/eller matvaner, for jeg kan ikke tenke meg til at mye av det som nevnes er det som ønskes/forventes når de skal bli invitert på middag hos noen andre en lørdagskveld. Anonymkode: 8fff6...fe4 I min omgangskrets tror jeg ikke det er en eneste av de mer «luksuriøse» rettene som er nevnt her som ikke kunne blitt servert en lørdagskveld på vennemiddag. Folk svarer nok ut fra det nivået de er vant til. For meg høres det ganske merkelig ut å ønske seg Toro-mat til lørdagsmiddag, men jeg vet jo at folk er forskjellige og smak er individuelt. Anonymkode: 52d62...55b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #60 Del Skrevet 18. mars Pizza, taco, kremet pasta er 3 ting jeg ikke hadde blitt lei meg for om noen serverte 😄 Anonymkode: d9161...7d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå