AnonymBruker Skrevet 18. mars #21 Del Skrevet 18. mars Hvis du tester negativt nå så ble du ikke gravid denne måneden, du har ikke da hatt SA. Virker som du blander litt begreper? Man er jo ikke gravid til det motsatte er bevist hver gang man prøver..? Hvis du skal lese om odds så er det jo forskjell på oddsen for at det skal klaffe å bli gravid en syklus versus odds for en vellykket graviditet uten SA/MA når man først har testet positiv. Det siste er det jo mye bedre odds for. Det første er det jo mange som må prøve lenge før det klaffer men for andre går det med en gang Ang. uke 12 osv så kan du når du får positivt test ta tidlig ultralyd privat i uke 7. Om de ser hjertelyd og alt ser fint ut kan du fint være positiv da iallfall, for da er risiko for SA mye mindre etterpå Må ikke vente til uke 12. Anonymkode: 2669a...f52 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #22 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Snakket med taushetsbelagt fysio rundt behandling. Og anonym i forum Anonymkode: 1e531...d3d Men da sier du at du prøver å bli gravid. Ikke at du «er i uke 4». Ærlig talt. Jeg har hatt mange ivf-forsøk og visste at det var befruktede egg i livmoren min mange ganger. Men jeg sa jo aldri at jeg var i noen som helst uke før jeg hadde testa positivt. Anonymkode: 1b235...da3 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 18. mars #23 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Snakket med taushetsbelagt fysio rundt behandling. Og anonym i forum Anonymkode: 1e531...d3d Men… taushetsbelagt eller ei. Det er ikke relevant for en fysioterapeut å vite om på så tidlig tidspunkt. Etter positiv test kan du begynne å snakke med diverse leger og behandlere om tilrettelegging ift graviditet, men så tidlig er svangerskapet så dypt og beskyttet i kroppen uansett at du nesten kan gjøre nøyaktig hva som helst uansett. Og den dagen testen blir positiv er det all grunn til å ta utgangspunkt i at det blir baby. De fleste svangerskap går bra og ender i frisk baby At det er mye snakk om sa før uke 12 er fordi at for de der det skjer er det oftest før uke 12 - men majoriteten slipper heldigvis å gå igjennom det. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #24 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, skal teste snart. Men om det blir positivt hjelper ikke statistikk og jeg lurer på hva andre gjør for motivasjon og annet - ikke bare bekymring Anonymkode: 1e531...d3d Vel, holdt helt munn om det til jeg var et lite stykke på vei. Nyter det å være i prosessen og så tiden før alle sluttet å se på en som et menneske i stedet for rugemaskin 😂 Folk vet jo at det ofte går galt så tidlig at det blir vanskelig å skulle glede seg da.. Anonymkode: d3c72...52f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #25 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men da sier du at du prøver å bli gravid. Ikke at du «er i uke 4». Ærlig talt. Jeg har hatt mange ivf-forsøk og visste at det var befruktede egg i livmoren min mange ganger. Men jeg sa jo aldri at jeg var i noen som helst uke før jeg hadde testa positivt. Anonymkode: 1b235...da3 Var jo det jeg sa, at vi prøver og hvor vi er i syklus som er uke 4. det var mer kommentaren hans som gjorde inntrykk. Hadde vært like kjip kommentar om jeg var 10 - 11 uker på vei også. Så «selvfølgelig» Anonymkode: 1e531...d3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #26 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): «Driver» ikke å sier jeg er i uke 4, nevnte det til fysio pga behandlingen. Søster er søster. Dette er uke 4. Anonym på et forum teller vel ikke veldig tungt. Anonymkode: 1e531...d3d Det er ingen behandling hos fysio som gjør det til relevant informasjon.. Skjønner ikke helt hva du tenker at fysio skulle sagt? Strengt talt kan nesten alle ciskvinne som har sex med cismenn være gravide når som helst, selv de som ikke prøver.. Anonymkode: d3c72...52f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 18. mars #27 Del Skrevet 18. mars Du er ikke 3+2, du vet ikke om du er gravid. Du virker totalt hysterisk. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
k4ren Skrevet 18. mars #28 Del Skrevet 18. mars Det har ikke gått galt før det har klaffet først, med positiv test altså. Så om dere prøver og bare får negative tester i ett år, har du jo ikke hatt 12 spontanaborter! 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #29 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er ingen behandling hos fysio som gjør det til relevant informasjon.. Skjønner ikke helt hva du tenker at fysio skulle sagt? Strengt talt kan nesten alle ciskvinne som har sex med cismenn være gravide når som helst, selv de som ikke prøver.. Anonymkode: d3c72...52f Er du fysio? Vet du hvilken type behandling jeg gå gjennom? Forventet ikke han skulle si noe, det var kun til info. Det kan sikkert stemme, men vi er ikke cispar av den beskrivelsen du har der. Anonymkode: 1e531...d3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #30 Del Skrevet 18. mars Lorieen skrev (8 minutter siden): Du er ikke 3+2, du vet ikke om du er gravid. Du virker totalt hysterisk. Jeg er ganske rolig egentlig. Du derimot tar litt vel avgårde basert på meget lite informasjon. En bittelite øyeblikk av lang dag og enda lengre liv… Anonymkode: 1e531...d3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #31 Del Skrevet 18. mars k4ren skrev (3 minutter siden): Det har ikke gått galt før det har klaffet først, med positiv test altså. Så om dere prøver og bare får negative tester i ett år, har du jo ikke hatt 12 spontanaborter! Riktig. Anonymkode: 1e531...d3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 18. mars #32 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ganske rolig egentlig. Du derimot tar litt vel avgårde basert på meget lite informasjon. En bittelite øyeblikk av lang dag og enda lengre liv… Anonymkode: 1e531...d3d Rolig, du? Du fabler om at din søster har «avskrevet seg som tante» fordi hun ikke anerkjenner et ikke-stadfestet svangerskap, og blir sur fordi fysioterapeuten heller ikke gjør det? Ja, du er rolig som skjæra på tunet, du… 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #33 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du fysio? Vet du hvilken type behandling jeg gå gjennom? Forventet ikke han skulle si noe, det var kun til info. Det kan sikkert stemme, men vi er ikke cispar av den beskrivelsen du har der. Anonymkode: 1e531...d3d Ja vet at det ikke er noen behandling der det er relevant at man prøver å bli gravid.. Om du/dere er cis eller ei så var det kun for å understreke at titusenvis av kvinner i Norge kan være gravide akkurat nå.. inkludert meg sjøl som bruker prevensjon da jeg har hatt samleie siden siste menstruasjon. Det er nok det at det er svært uvanlig å dele det at man kanskje er gravid som gjorde fysio litt satt ut. Anonymkode: d3c72...52f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #34 Del Skrevet 18. mars Lorieen skrev (3 minutter siden): Rolig, du? Du fabler om at din søster har «avskrevet seg som tante» fordi hun ikke anerkjenner et ikke-stadfestet svangerskap, og blir sur fordi fysioterapeuten heller ikke gjør det? Ja, du er rolig som skjæra på tunet, du… Hmm. Som sagt kun et lite blunk i tiden dere vet. Men det legges mye følelser i et lite innlegg på forum. Hun «avskriver seg som tante» til et eventuelt barn er ute, mer enn det trenger ikke deles. Fremdeles rolig. Anonymkode: 1e531...d3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #35 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei dere, er i uke 4 (3+2) så vet jo ikke om jeg faktisk er gravid helt enda, men alle er SÅ negative rundt det hele. Var hos fysioterapeut og nevner at vi prøver og hvor jeg er «syklus» i forhold til behandlingen, og han sier «ingenting av det jeg gjør er farlig, det blir ikke min feil om det aborterer, en av ti går jo rett vest på denne tiden uansett»… så gjorde vi behandlingen og det var det. søsteren min har allerede avskrevet seg som tante for det er «så vanlig med MA og SA og alt mulig, kom tilbake når du runder uke 12». Leser jo statistikk og selv hos herr og fru super-fertile er jo oddsen relativt lave… Hva gjør dere for å holde mot oppe og være glade og positive? på forhånd takk Anonymkode: 1e531...d3d Du går faktisk rundt og sier at du er gravid i uke 3 og snakker om at søsteren din skal bli tante, og du har ikke engang testet positivt? 😬 Anonymkode: ef6ca...f3d 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #36 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun «avskriver seg som tante» til et eventuelt barn er ute, mer enn det trenger ikke deles. Og det er jo helt greit. Hennes rolle som tante starter ikke før ungen er ute. Hun kan ikke bære det for deg. Tenker at ikke alle er veldig opptatt av foster og ufødte barn, og det er en ærlig sak. Anonymkode: d3c72...52f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #37 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja vet at det ikke er noen behandling der det er relevant at man prøver å bli gravid.. Om du/dere er cis eller ei så var det kun for å understreke at titusenvis av kvinner i Norge kan være gravide akkurat nå.. inkludert meg sjøl som bruker prevensjon da jeg har hatt samleie siden siste menstruasjon. Det er nok det at det er svært uvanlig å dele det at man kanskje er gravid som gjorde fysio litt satt ut. Anonymkode: d3c72...52f Men jeg er ikke fysio og jeg vet ikke det og jeg forteller fysio dette da han etterlyser forskjellige ting. Da håper jeg at alle disse titusenvis som har fulgt med på EL og hatt seg får barn. Men ikke du siden du ikke ønsker barn på pilla. Ikke satt ut. Anonymkode: 1e531...d3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 18. mars #38 Del Skrevet 18. mars De fleste som prøver å bli gravide blir det i løpet av et år. Så oddsen er ikke så fryktelig dårlig, du må bare hente frem litt tålmodighet. Har dere ikke blitt gravide når året er gått, så er neste steg å kontakte fastlegen for henvisning til utredning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 18. mars #39 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hmm. Som sagt kun et lite blunk i tiden dere vet. Men det legges mye følelser i et lite innlegg på forum. Hun «avskriver seg som tante» til et eventuelt barn er ute, mer enn det trenger ikke deles. Fremdeles rolig. Anonymkode: 1e531...d3d Ja, det er definitivt jeg som er den som legger mye følelser i ting her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #40 Del Skrevet 18. mars Lorieen skrev (13 minutter siden): Ja, det er definitivt jeg som er den som legger mye følelser i ting her. Kvinner er kvinner verst blir bekreftet i dette innlegget. Altså de flestes kommentarer. Anonymkode: 1e531...d3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå