Gå til innhold

Hvor ærlig skal jeg være når jeg slår opp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I et par år har jeg vært sammen med en flott gutt. En gutt jeg har fått dype følelser for. Jeg ønsker han skal ha det bra i livet og jeg vet han ønsker å dele livet med noen. Selv om jeg skulle ønske det var med meg innser jeg at jeg har mye dypere følelser og er mer involvert enn ham. Det er også noen ting som skjedde i starten av vårt forhold som skapte en del usikkerhet hos meg. Ting som ble sagt, han pratet med andre uten å si ifra til meg blant annet. Denne usikkerheten blir jeg ikke kvitt og av erfaring vet jeg dette ikke er noe som går over. Det har blitt en del av måten jeg opplever han ser meg og hva han føler for meg. Vi er på veldig ulike steder i livet og jeg er sikker på han ville hatt relativt store utfordringer med å tilpasse seg livet mitt. Det er nødvendig ettersom jeg har barn. 

Hvor ærlig skal jeg være når jeg avslutter med ham? Jeg er litt redd for hvordan han skal klare å finne seg en annen og gå inn i en relasjon dersom han gjør de samme tabbene igjen. Jeg ønsker han skal finne noen og være lykkelig. Han har aldri vært i forhold før.

Anonymkode: 463a6...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal være så ærlig å si til ham alt dette.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du ønsker ham godt, så er du ærlig.

Anonymkode: 8c2f8...315

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette var jo veldig ullent. Tror jeg hadde blitt irritert om du hadde sagt du skulle være ærlig, og så hadde du kommet med dette våset. 

Anonymkode: 37842...af0

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis han selv ønsker å vite hvorfor, så vær helt ærlig. Hvis han ikke ønsker det, lar du være. 

Anonymkode: 81d61...a2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke hvorfor du vil gjøre det slutt. Er det fordi du mener at du har dypere følelser enn han (noe som burde være hans grunn til å slå opp, ikke din) eller fordi han hadde snakket med noen uten å si fra til deg (er du kontrollerende?)?

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette var jo veldig ullent. Tror jeg hadde blitt irritert om du hadde sagt du skulle være ærlig, og så hadde du kommet med dette våset. 

Hva er ullent? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si rett it at du er en vrien dramaqueen og han kan finne en bedre match.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hulderen skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønte ikke hvorfor du vil gjøre det slutt. Er det fordi du mener at du har dypere følelser enn han (noe som burde være hans grunn til å slå opp, ikke din) eller fordi han hadde snakket med noen uten å si fra til deg (er du kontrollerende?)?

Snakket med andre om å date mens vi datet og hadde bestemt det var oss. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Macro skrev (2 minutter siden):

Si rett it at du er en vrien dramaqueen og han kan finne en bedre match.

Det er barn i bildet, og ts føler en usikkerhet pga noe han har gjort  og ønsker å avslutte forholdet, hvorfor er hun dramaqueen?? Fordi hun er ts og alle må ta ts??  Eller er det synd på han som sjonglerer flere damer samtidig? 

Anonymkode: 7c790...127

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Akkurat dette tenkte jeg også! 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

I et par år har jeg vært sammen med en flott gutt. En gutt jeg har fått dype følelser for. Jeg ønsker han skal ha det bra i livet og jeg vet han ønsker å dele livet med noen. Selv om jeg skulle ønske det var med meg innser jeg at jeg har mye dypere følelser og er mer involvert enn ham. Det er også noen ting som skjedde i starten av vårt forhold som skapte en del usikkerhet hos meg. Ting som ble sagt, han pratet med andre uten å si ifra til meg blant annet. Denne usikkerheten blir jeg ikke kvitt og av erfaring vet jeg dette ikke er noe som går over. Det har blitt en del av måten jeg opplever han ser meg og hva han føler for meg. Vi er på veldig ulike steder i livet og jeg er sikker på han ville hatt relativt store utfordringer med å tilpasse seg livet mitt. Det er nødvendig ettersom jeg har barn. 

Hvor ærlig skal jeg være når jeg avslutter med ham? Jeg er litt redd for hvordan han skal klare å finne seg en annen og gå inn i en relasjon dersom han gjør de samme tabbene igjen. Jeg ønsker han skal finne noen og være lykkelig. Han har aldri vært i forhold før.

"For noe piss!!" tenkte jeg da jeg leste dette. TS skriver på en relativt passiv aggressiv måte som om hun vil gjøre det slutt fordi han ikke gir henne nok oppmerksomhet og hun er såret fordi hun liker han mer enn han liker henne. Hvor er logikken i.f.t å gjøre det slutt på det grunnlaget? Og at TS ønsker han alt godt og vil han skal finne noen og bli lykkelig er da bare vås. Mistenker at det virkelig er det motsatte av hva du ønsker akkurat nå. Kjenner jeg blir provosert av innlegget på mannens vegne. Om jeg tar feil og TS oppriktig ønsker å avslutte p.g.a egen usikkerhet beklager jeg min reaksjon, men da er det vel bare å avslutte og si at du ikke føler dere har de rette følelsene for hverandre til å satse videre. Sånn TS beskriver mannen vil han vel neppe ta det så tungt og da er det vel ikke så viktig å måtte gni inn at man har sterke følelser selv, men at man gjør det slutt p.g.a  den andres mangel på respons samtidig som man er redd for at han ikke klarer å gå videre. Det er jo totalt selvmotsigende og mannen må bli sittende som et stort spørsmålstegn. 

Anonymkode: c4350...f9d

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snakket med andre om å date mens vi datet og hadde bestemt det var oss. 

Dette skjedde altså for to år siden, helt i starten av deres forhold. 

Hvis det er grunnen din, så er det greit. Det er deg det skaper problemer for. Det har du lov til å føle. Men ikke si dette som grunn til ham, det virker bare merkelig. Si heller at du gjør det slutt fordi dere ikke føler det samme. Det er i det minste sant, selv om det er hans følelser du ikke tror er sterke nok.

Men jeg syns jo du bør ta en prat med ham før du gjør det slutt. Finn ut hva han virkelig føler for deg, så du ikke gjør det slutt pga en misforståelse.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil dumpe ham nå på grunn av noe han gjorde for to år siden og du ikke syntes var dumpegrunn da? Vær ærlig og åpen hvis det føles riktig for deg, men ikke framstill det som om du er det for å hjelpe ham. Hans framtidig relasjoner er ikke ditt ansvar og ikke minst vil ikke hans framtidige damer være deg - dine grunner, behov og usikkerhet er gyldige for deg, ikke for alle andre han vil møte på.

Endret av Daria
  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Akkurat dette tenkte jeg også! 

"For noe piss!!" tenkte jeg da jeg leste dette. TS skriver på en relativt passiv aggressiv måte som om hun vil gjøre det slutt fordi han ikke gir henne nok oppmerksomhet og hun er såret fordi hun liker han mer enn han liker henne. Hvor er logikken i.f.t å gjøre det slutt på det grunnlaget? Og at TS ønsker han alt godt og vil han skal finne noen og bli lykkelig er da bare vås. Mistenker at det virkelig er det motsatte av hva du ønsker akkurat nå. Kjenner jeg blir provosert av innlegget på mannens vegne. Om jeg tar feil og TS oppriktig ønsker å avslutte p.g.a egen usikkerhet beklager jeg min reaksjon, men da er det vel bare å avslutte og si at du ikke føler dere har de rette følelsene for hverandre til å satse videre. Sånn TS beskriver mannen vil han vel neppe ta det så tungt og da er det vel ikke så viktig å måtte gni inn at man har sterke følelser selv, men at man gjør det slutt p.g.a  den andres mangel på respons samtidig som man er redd for at han ikke klarer å gå videre. Det er jo totalt selvmotsigende og mannen må bli sittende som et stort spørsmålstegn. 

Dette med følelser hadde jeg ikke tenkt til å ta opp. Det er ikke hans feil. Jeg ønsker han oppriktig et godt og lykkelig liv fordi vi også er venner og var venner før vi ble sammen. Det var ikke meningen å fremstå passiv aggressiv, mest av alt er det vondt når jeg ser han ikke føler det samme for meg. Tror nok han er sammen med meg fordi han ikke har noen andre, har hatt noen andre og er fornøyd nok til at det er verdt å bli. En slags trygghet for ham. Jeg er usikker, både på grunn av hans manglende følelser, ulik livsstil og ting han har sagt. Det er mulig det er kun i eget hode, men det hjelper ikke når det ikke forsvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er barn i bildet, og ts føler en usikkerhet pga noe han har gjort  og ønsker å avslutte forholdet, hvorfor er hun dramaqueen?? Fordi hun er ts og alle må ta ts??  Eller er det synd på han som sjonglerer flere damer samtidig? 

Anonymkode: 7c790...127

Fordi det er i overkant dramatisk å skulle begynne  late som man er bekymret for at han ikke finner noen andre.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Dette med følelser hadde jeg ikke tenkt til å ta opp. Det er ikke hans feil. Jeg ønsker han oppriktig et godt og lykkelig liv fordi vi også er venner og var venner før vi ble sammen. Det var ikke meningen å fremstå passiv aggressiv, mest av alt er det vondt når jeg ser han ikke føler det samme for meg. Tror nok han er sammen med meg fordi han ikke har noen andre, har hatt noen andre og er fornøyd nok til at det er verdt å bli. En slags trygghet for ham. Jeg er usikker, både på grunn av hans manglende følelser, ulik livsstil og ting han har sagt. Det er mulig det er kun i eget hode, men det hjelper ikke når det ikke forsvinner. 

Men hele innlegget ditt og overskriften er jo helt på kanten hvis problemet egentlig er at du er usikker på følelsene hans overfor deg kontra motsatt! Hvorfor tar du ikke opp problemet her: At du er usikker på følelsene hans overfor deg og at dersom han ikke har de rette følelsene er det greit å avslutte. Det er mye mer ryddig enn alt svada om at du ønsker han alt godt, men fordi du mener han ikke har dype følelser overfor deg synes du dere bør avslutte siden du mener du har mye mer følelser for han enn motsatt. Hva i all verden skal han tolke ut fra det? Og i tillegg vil du legge til at du ønsker han alt godt og at du håper han klarer å finne seg en annen å bli lykkelig (med du vil være sykelig sjalu på den dagen det eventuelt skjer? Og likevel tror du dere skal fortsette å være venner?). Nei, dette synes jeg bare ble merkelige greier og derfor jeg tenkte "Pisspreik" og "Svada". Beklager, men jeg er bare ærlig og forklarer etter beste evne hvorfor jeg reagerer. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er i helt lik situasjon som deg og valgte nylig gjøre det slutt. Faktisk for å klare å holde meg til ordet så sa jeg bare til han at jeg har mistet følelser for HAN. Sånn at han ikke skal prøve overtale meg og at jeg ikke skal klare gå tilbake på valget mitt. Sannheten er at jeg vet jeg liker han mer enn han liker meg pga ulike livssituasjoner osv. 

Det er faktisk deilig å ha tatt et valg og kvitte seg med denne følelsesmessige forvirringen, og heller fokusere på meg og eventuelt finne en som passer mitt liv bedre. 

Samt godt å vite at jeg gikk med selvrespekt i behold, ingen skal fortelle meg at jeg ikke er god nok. 

Anonymkode: 69ec4...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slapp av han finner seg en annen. 

Bare si dere har vokst fra hverandre. Du trenger ikke ødelegge gutten du har holdt opptatt i mange år. 

Anonymkode: 0a16f...84d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg er i helt lik situasjon som deg og valgte nylig gjøre det slutt. Faktisk for å klare å holde meg til ordet så sa jeg bare til han at jeg har mistet følelser for HAN. Sånn at han ikke skal prøve overtale meg og at jeg ikke skal klare gå tilbake på valget mitt. Sannheten er at jeg vet jeg liker han mer enn han liker meg pga ulike livssituasjoner osv. 

Det er faktisk deilig å ha tatt et valg og kvitte seg med denne følelsesmessige forvirringen, og heller fokusere på meg og eventuelt finne en som passer mitt liv bedre. 

Samt godt å vite at jeg gikk med selvrespekt i behold, ingen skal fortelle meg at jeg ikke er god nok. 

Anonymkode: 69ec4...8e8

Det var fornuftig. Går for den løsningen selv.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han blir sikkert sammen med

Søsteren din, bestevenninnen din, naboen din eller en annen slektning. 

Anonymkode: 0a16f...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...