Gå til innhold

Oppkjøring snart! Erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei 😊

Noen som vil dele erfaringer med oppkjøringen? Hva skjer? 

Vet sånn ca at jeg skal svare på noen spørsmål om bilen og så varer oppkjøringen i 70 min ish. Men hvilke spørsmål fikk du? Får du beskjed om hvor du skal kjøre av sensor eller får du en oppgave og så skal bare sensor observere?

Skal kjøre opp i Drammen, tror dere det er vanskelig? 

Venta på denne dagen i fem mnd, men nå friker jeg ut. 

Anonymkode: 7e3b2...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sensor sier hvor du skal kjøre, men du må følge skiltingen for sensor gir ikke nøyaktig veibeskrivelse hele tiden. Jeg fikk spørsmål om hvor varseltrekanten lå

Anonymkode: 3d25e...eea

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk spørsmålene: "Hvorfor er det viktig med spylevæske?" Og "Hvordan sjekker man at vindusviskere fungerer?" 😂 Sensor sier hvor du skal kjøre. Jeg fikk en rygge-oppgave der jeg skulle rygge inn en innkjørsel. Bare følg skilter. Hvis du skal kjøre opp i Drammen, vær obs på enveiskjørte gater og innkjøring forbudt (det er et slikt skilt nede ved togstasjonen). Jeg gruet meg også til oppkjøring, men det var så lett at jeg ble sjokkert.  😂 Tenker det går helt fint for deg også. Lykke til! 

Endret av sorthstudios
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sorthstudios skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk spørsmålene: "Hvorfor er det viktig med spylevæske?" Og "Hvordan sjekker man at vindusviskere fungerer?" 😂 Sensor sier hvor du skal kjøre. Jeg fikk en rygge-oppgave der jeg skulle rygge inn en innkjørsel. Bare følg skilter. Hvis du skal kjøre opp i Drammen, vær obs på enveiskjørte gater og innkjøring forbudt (det er et slikt skilt nede ved togstasjonen). Jeg gruet meg også til oppkjøring, men det var så lett at jeg ble sjokkert.  😂 Tenker det går helt fint for deg også. Lykke til! 

Tusen takk! 😁

Ja det er masse enveiskjørte gater, og jeg er vandt til å gå eller bruke sykkel så jeg vet veien i hodet, men den funker jo ikke for bil så det er noe å tenke ekstra på!

ts

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjørte opp i Drammen selv, og fikk rute fra Drammen trafikkstasjon ned til Mjøndalen med to ryggeoppgaver på veien, den ene var å rygge inn en sidevei og den andre på parkeringsplassen på Rema 1000 i Mjøndalen sentrum. Så opp mot Drammen igjen gjennom Strømsåstunnellen og tilbake til start. Veldig lite bykjøring, en veldig enkel rute. 

Et familiemedlem fikk akkurat samme ruta.

Fikk spørsmål om nødblinken😅

Anonymkode: fbe9d...52b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjørte opp i Drammen selv, og fikk rute fra Drammen trafikkstasjon ned til Mjøndalen med to ryggeoppgaver på veien, den ene var å rygge inn en sidevei og den andre på parkeringsplassen på Rema 1000 i Mjøndalen sentrum. Så opp mot Drammen igjen gjennom Strømsåstunnellen og tilbake til start. Veldig lite bykjøring, en veldig enkel rute. 

Et familiemedlem fikk akkurat samme ruta.

Fikk spørsmål om nødblinken😅

Fikk forresten beskjed fra sensor om å kjøre mot Mjøndalen når jeg var i Rosen, det som er viktig er at man ikke bytter fra høyrefil til venstre før man ser skiltene. Late som om man ikke er kjent. Akkurat det hadde jeg i bakhodet hele tida da kjørelærer sa at det er lett å glemme seg bort når man er kjent fra før, og at man dermed bytter fil for tidlig fordi man vet hvor man skal.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei 😊

Noen som vil dele erfaringer med oppkjøringen? Hva skjer? 

Vet sånn ca at jeg skal svare på noen spørsmål om bilen og så varer oppkjøringen i 70 min ish. Men hvilke spørsmål fikk du? Får du beskjed om hvor du skal kjøre av sensor eller får du en oppgave og så skal bare sensor observere?

Skal kjøre opp i Drammen, tror dere det er vanskelig? 

Venta på denne dagen i fem mnd, men nå friker jeg ut. 

Hvis du er underveis i en førerkortopplæring, så er det litt rart hvis dette ikke har vært et tema mellom deg og kjørelæreren enda..

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PITTY skrev (1 time siden):

Hvis du er underveis i en førerkortopplæring, så er det litt rart hvis dette ikke har vært et tema mellom deg og kjørelæreren enda..

Har siste time 4.1.4 refleksjon og oppsummering igjen i morgen og oppkjøring på mandag. Regner med at det blir flere svar da.

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk spm om hvordan jeg stilte inn rattet og hvorfor det er viktig å stille det inn riktig. 

Anonymkode: e4605...2b7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjørte opp i Drammen i fjor. Fikk ruta E18 mot Gamle Sørlandske og en del i Drammen by. Ryggeoppgaven var på Kiwi i Kobbervikdalen og snuoppgave på Skoger. Min oppkjøring varte 45min, og fikk beskjed fra kjøreskolen av 45-60 min er mest vanlig. Kjempefin rute, så jeg var veldig fornøyd. Lykke til 😊

Anonymkode: 9077f...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min kjøreskole hadde er hefte som het sikkerhetskontroll av bilen. Heftet listet ca 40 spørsmål og man får gjerne 2 av dem. Det er ganske lette spørsmål så man skal starte med mestring. 
Kjørte opp i Oslo og fikk vite at alle ruter inneholder bykjøring og motorvei, noen også landevei. Du får beskjed om hvor du skal kjøre (f eks til høyre i første kryss, følge skilter mot xxx osv). Så kan man  få diverse oppgaver. Rygge, parkere på ulike måter, snu ved første mulighet etc. 

Lykke til 😀

Anonymkode: a3c76...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...