AnonymBruker Skrevet 18. mars #1 Del Skrevet 18. mars Jeg har blitt hektet på peanøttsmør, men det må være "rent", altså uten tilsatt solsikkeolje, druesukker, sukker, e-stoffer og andre ting som de tilsetter i de billigste variantene, for det smaker best, har mest protein og også ofte mindre karbohydrater og fett. Lurer på hvorfor billig variantene fra Coop, Rema og Mills tilsetter så mye drit? Er det så mye dyrere å produsere peanøttsmør uten tilsatt olje og sukker? Anonymkode: 656ed...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #2 Del Skrevet 18. mars Prøv usaltet peanøtter fra f.eks rema.Putt i blender med en bitteliten skvett med olje og et par flak maldonsalt Anonymkode: 95d34...498 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 18. mars #3 Del Skrevet 18. mars Vet ikke svar på spørsmålet ditt, for det er litt underlig. Mulig billigere råvarer/fyll med alt det andre, men vet ikke 🤔 Jeg kan derimot anbefale dette peanøttsmøret fra Normal. Det er utrolig godt, og billig, og kun peanøtter og litt salt. Økologisk også som du ser, og finnes i både creamy og crunchy. Er utrolig godt 😋🥰 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #4 Del Skrevet 18. mars Det er jo fryktelig mange peanttøttsmør som kun har nøtter og bittelitt salt? Ænglamark, green choice, flere andre? De som tilsetter sukker gjør det for smaken sin skyld. Noen liker søtt peanøttsmør. "Rent" peanøttsmør, altså bare nøtter og bittelitt salt, skiller seg, så oljen flyter på toppen. Det blir grisete når man må blande sammen før man tar av det første gangen. Noen produsenter tilsetter derfor stabilisatorer og diverse som gjør at det ikke skiller seg, så man slipper å røre i det før man bruker det. Og det er jevnt hele gjennom, og blir ikke tørt nederst i glasset fordi all oljen har samlet seg på toppen og man har ikke blandet godt nok helt ned i glasset. Anonymkode: 6d805...174 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #5 Del Skrevet 18. mars Lag selv. Da blir det så sunt som du får det. Og du kan selv regulere salt og sødme. Anonymkode: daf90...a77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #6 Del Skrevet 18. mars Daisy-love skrev (35 minutter siden): Vet ikke svar på spørsmålet ditt, for det er litt underlig. Mulig billigere råvarer/fyll med alt det andre, men vet ikke 🤔 Jeg kan derimot anbefale dette peanøttsmøret fra Normal. Det er utrolig godt, og billig, og kun peanøtter og litt salt. Økologisk også som du ser, og finnes i både creamy og crunchy. Er utrolig godt 😋🥰 Det kjøper jeg når jeg er i nærheten av en Normal butikk, for det er jo nesten 20 kr billigere enn andre økologiske merker. Veldig godt😋 Ts Anonymkode: 656ed...dd0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #7 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Lag selv. Da blir det så sunt som du får det. Og du kan selv regulere salt og sødme. Anonymkode: daf90...a77 Har prøvd å lage selv flere ganger, men får det ikke flytende nok da min foodprocessor ikke har kraftig nok motor. Ts Anonymkode: 656ed...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #8 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er jo fryktelig mange peanttøttsmør som kun har nøtter og bittelitt salt? Ænglamark, green choice, flere andre? De som tilsetter sukker gjør det for smaken sin skyld. Noen liker søtt peanøttsmør. "Rent" peanøttsmør, altså bare nøtter og bittelitt salt, skiller seg, så oljen flyter på toppen. Det blir grisete når man må blande sammen før man tar av det første gangen. Noen produsenter tilsetter derfor stabilisatorer og diverse som gjør at det ikke skiller seg, så man slipper å røre i det før man bruker det. Og det er jevnt hele gjennom, og blir ikke tørt nederst i glasset fordi all oljen har samlet seg på toppen og man har ikke blandet godt nok helt ned i glasset. Anonymkode: 6d805...17 Vet ikke om jeg har uttrykt meg klønete i hovedinnlegget, men jeg skriver at det er kun de økologiske som inneholder kun peanøtter og litt havsalt og de er dyre, mens billigvariantene er tilsatt alt mulig dritt i tillegg til peanøtter. Ts Anonymkode: 656ed...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 18. mars #9 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kjøper jeg når jeg er i nærheten av en Normal butikk, for det er jo nesten 20 kr billigere enn andre økologiske merker. Veldig godt😋 Ts Anonymkode: 656ed...dd0 Jeg elsker det, og jeg er skikkelig kresen på peanøttsmør 😅🫣 Noen er for tørre, andre for oljete, osv osv. Er veldig billig også i forhold til mange andre. Jeg får heller ikke til å lage så godt selv, men har flere Normal-butikker i nærheten, så kjøper bare der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #10 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Prøv usaltet peanøtter fra f.eks rema.Putt i blender med en bitteliten skvett med olje og et par flak maldonsalt Anonymkode: 95d34...498 Trenger vel ikke å tilsette olje i tillegg til oljen i nøttene? Ts Anonymkode: 656ed...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #11 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det er jo fryktelig mange peanttøttsmør som kun har nøtter og bittelitt salt? Ænglamark, green choice, flere andre? De som tilsetter sukker gjør det for smaken sin skyld. Noen liker søtt peanøttsmør. "Rent" peanøttsmør, altså bare nøtter og bittelitt salt, skiller seg, så oljen flyter på toppen. Det blir grisete når man må blande sammen før man tar av det første gangen. Noen produsenter tilsetter derfor stabilisatorer og diverse som gjør at det ikke skiller seg, så man slipper å røre i det før man bruker det. Og det er jevnt hele gjennom, og blir ikke tørt nederst i glasset fordi all oljen har samlet seg på toppen og man har ikke blandet godt nok helt ned i glasset. Anonymkode: 6d805...174 Men hvis man er opptatt av å spise ganske ren mat, så er jo ikke et slikt billig peanøttsmør som er tilsatt sukker, druesukker, e-stoffer og oljer noe særlig sunt og ikke er det like godt heller, men det er nok smak og behag Ts Anonymkode: 656ed...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #12 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Har prøvd å lage selv flere ganger, men får det ikke flytende nok da min foodprocessor ikke har kraftig nok motor. Ts Anonymkode: 656ed...dd0 Jeg klarer å lage flytende peanøttsmør med en sånn liten beholder som følger med stavmikser så spørsmålet er om du ikke har tålmodighet nok. Anonymkode: edfd6...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #13 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg klarer å lage flytende peanøttsmør med en sånn liten beholder som følger med stavmikser så spørsmålet er om du ikke har tålmodighet nok. Anonymkode: edfd6...a56 Hvor lenge bruker du på å lage peanøttsmør med stavmikser? Etter nesten 20 min ga jeg opp fordi jeg ble sliten i hodet av å høre på lyden av foodprosessoren. Ts Anonymkode: 656ed...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #14 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor lenge bruker du på å lage peanøttsmør med stavmikser? Etter nesten 20 min ga jeg opp fordi jeg ble sliten i hodet av å høre på lyden av foodprosessoren. Ts Anonymkode: 656ed...dd0 Som du ser bruker jeg boksen som følger med enkelte stavmiksere, men om du har en kraftig stavmikser og hakker nøttene før du har de i en egnet bolle er det bare å sette stavmikseren i bollen og kjøre på. Anonymkode: edfd6...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #15 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har blitt hektet på peanøttsmør, men det må være "rent", altså uten tilsatt solsikkeolje, druesukker, sukker, e-stoffer og andre ting som de tilsetter i de billigste variantene, for det smaker best, har mest protein og også ofte mindre karbohydrater og fett. Lurer på hvorfor billig variantene fra Coop, Rema og Mills tilsetter så mye drit? Er det så mye dyrere å produsere peanøttsmør uten tilsatt olje og sukker? Anonymkode: 656ed...dd0 Hva tror du selv er dyrest av mandler, olje, sukker og e-stoffer? Anonymkode: cfb30...638 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #16 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva tror du selv er dyrest av mandler, olje, sukker og e-stoffer? Anonymkode: cfb30...638 Nøtter sikkert Ts Anonymkode: 656ed...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #17 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Men hvis man er opptatt av å spise ganske ren mat, så er jo ikke et slikt billig peanøttsmør som er tilsatt sukker, druesukker, e-stoffer og oljer noe særlig sunt og ikke er det like godt heller, men det er nok smak og behag Ts Anonymkode: 656ed...dd0 Da kjøper man peanøttsmør uten alle tilleggsstoffene. Har sett mills peanøttsmør med kun peanøtter og salt, det var ikke økologisk, men kostet like mye som de økologiske. Hvorfor er du så opptatt av å ikke spise økologisk? Anonymkode: ec8cc...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 19. mars #18 Del Skrevet 19. mars Kanskje fordi de er det reneste produktet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå