AnonymBruker Skrevet 18. mars #1 Del Skrevet 18. mars Hei, Jeg jobber i det offentlige (på et sykehus). Har fast stilling på avdeling A, og er i et vikariat på avdeling B. Begge disse lederne kjenner hverandre. Jeg opplever at de prater sammen om mitt ansettelsesforhold. F.eks hadde jeg på et tidspunkt søkt om fast stilling på avdeling B, noe jeg ikke hadde informert gammel arbeidsgiver om (naturlig nok). Men det hadde de snakket om seg i mellom, før jeg hverken hadde fått tilbud eller gjort meg opp en mening om det. Vet det er offentlige søkerlister, noe som er ok, men det er jo ikke slik de finner ut av det. Er dette ok? Anonymkode: 904c4...02d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #2 Del Skrevet 18. mars Ja Anonymkode: a5b98...b0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #3 Del Skrevet 18. mars Ja, det er da helt vanlig og ok? Anonymkode: 3b9d0...95d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #4 Del Skrevet 18. mars Hvorfor skulle dette være forbudt? Anonymkode: 9a1e6...946 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strilamann Skrevet 18. mars #5 Del Skrevet 18. mars Det er jo samme arbeidsgiver selv om det er to forskjellige avdelinger. Helt vanlig at avdelingsledere diskutere seg i mellom når man søker på ny stilling i samme bedrift. Noe annet ville vært rart! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #6 Del Skrevet 18. mars strilamann skrev (1 time siden): Det er jo samme arbeidsgiver selv om det er to forskjellige avdelinger. Helt vanlig at avdelingsledere diskutere seg i mellom når man søker på ny stilling i samme bedrift. Noe annet ville vært rart! Både ja og nei. Jeg tenker at «gamle» sjef har ingenting med at jeg har søkt ny jobb, før jeg enten A) har sagt opp eller B) har bedt om å bruke dem som referanse. Jeg synes det er «leit» at jeg ikke kan gjøre dette i ro og mak. Jeg er usikker på hva jeg vil, og synes ikke det «hjelper» og drive og få mail fra gammel arbeidsgiver om dette når jeg ikke har tatt noe beslutning selv en gang. Synes det er dårlig opplegg. TS Anonymkode: 904c4...02d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 18. mars #7 Del Skrevet 18. mars selvsagt er det ok 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #8 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, Jeg jobber i det offentlige (på et sykehus). Har fast stilling på avdeling A, og er i et vikariat på avdeling B. Begge disse lederne kjenner hverandre. Jeg opplever at de prater sammen om mitt ansettelsesforhold. F.eks hadde jeg på et tidspunkt søkt om fast stilling på avdeling B, noe jeg ikke hadde informert gammel arbeidsgiver om (naturlig nok). Men det hadde de snakket om seg i mellom, før jeg hverken hadde fått tilbud eller gjort meg opp en mening om det. Vet det er offentlige søkerlister, noe som er ok, men det er jo ikke slik de finner ut av det. Er dette ok? Anonymkode: 904c4...02d Hvorfor er det naturlig og ikke informere arbeidsgiver? Hvorfor tror du ikke at avdelingsledere snakker sammen? Hvorfor skal du som søkte gjøre deg opp en mening om at du søkte? Hvorfor skulle de vente til du hadde fått et tilbud? Hvorfor tror du ikke de finner det ut gjennom offentlige søkerlister? Hele innlegget ditt er bare et stort hvorfor.. Anonymkode: 5fa55...e23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #9 Del Skrevet 18. mars Selvsagt må ledere snakke sammen på tvers av avdelingene. Det kan jo faktisk få alvorlige konsekvenser om ikke avdelinger driver i sammenheng, men heller som frittstående enheter. Anonymkode: 5b1b0...f3a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #10 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det naturlig og ikke informere arbeidsgiver? Hvorfor tror du ikke at avdelingsledere snakker sammen? Hvorfor skal du som søkte gjøre deg opp en mening om at du søkte? Hvorfor skulle de vente til du hadde fått et tilbud? Hvorfor tror du ikke de finner det ut gjennom offentlige søkerlister? Hele innlegget ditt er bare et stort hvorfor.. Anonymkode: 5fa55...e23 Er det naturlig og vanlig og informere nåværende arbeidsgiver om at man søker ny jobb? Før man har fått tilbud og/eller bestemt seg for å bytte jobb? Det har ikke jeg oppfattet. Gammel leder kan selvsagt finne det ut via offentlige søkerlister hvis hen går inn og aktivt ser etter det, men jeg synes det er noe annet at nåværende leder personlig ringer/gir beskjed til gamle leder at jeg har søkt. Allerede før intervju/noe som helst. Jeg har andre referanser som er mer relevante å bruke enn «gammel leder». Hen begynte i jobben rett før jeg begynte i «ny» jobb, så det er ei heller for å bruke henne som referanse for meg. TS Anonymkode: 904c4...02d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #11 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt må ledere snakke sammen på tvers av avdelingene. Det kan jo faktisk få alvorlige konsekvenser om ikke avdelinger driver i sammenheng, men heller som frittstående enheter. Anonymkode: 5b1b0...f3a Hva mener du? Driften av disse avdelingene er helt uavhengig av hverandre? Så det vil ikke ha noe konsekvens for noen av dem, sånn rent annet enn at jeg potensielt går inn i en stilling/sier opp en annen. TS Anonymkode: 904c4...02d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #12 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det naturlig og vanlig og informere nåværende arbeidsgiver om at man søker ny jobb? Før man har fått tilbud og/eller bestemt seg for å bytte jobb? Det har ikke jeg oppfattet. Gammel leder kan selvsagt finne det ut via offentlige søkerlister hvis hen går inn og aktivt ser etter det, men jeg synes det er noe annet at nåværende leder personlig ringer/gir beskjed til gamle leder at jeg har søkt. Allerede før intervju/noe som helst. Jeg har andre referanser som er mer relevante å bruke enn «gammel leder». Hen begynte i jobben rett før jeg begynte i «ny» jobb, så det er ei heller for å bruke henne som referanse for meg. TS Anonymkode: 904c4...02d Ja. Alt du spør om er normalt.. Tror du har sett litt mye på amerikansk tv? Tror ikke du skjønner hvordan bedrifter fungerer. Tror nesten at du ikke vet hvordan arbeidslivet fungerer heller. Anonymkode: 5fa55...e23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #13 Del Skrevet 18. mars Du snakker som om det er to ulike arbeidsgivere, det er det jo ikke? Selvsagt snakker de sammen, de har jo ansvar for hver sin avdeling men også helheten i alle avdelinger. Anonymkode: a291e...654 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strilamann Skrevet 18. mars #14 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det naturlig og vanlig og informere nåværende arbeidsgiver om at man søker ny jobb? Før man har fått tilbud og/eller bestemt seg for å bytte jobb? Det har ikke jeg oppfattet. Men her er jo den viktigste misforståelsen. Det er ikke naturlig å informere nåværende arbeidsgiver om du søker hos en ny bedrift, men du søker hos samme arbeidsgiver! To avdelinger i samme bedrift er fortsatt samme arbeidsgiver, og da vil selvfølgelig avdelingsledere snakke sammen. Hadde du søkt hos en annen arbeidsgiver ville det ikke være naturlig at de snakket sammen, men det er jo ikke det du gjør nå! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 18. mars #15 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det naturlig og vanlig og informere nåværende arbeidsgiver om at man søker ny jobb? Før man har fått tilbud og/eller bestemt seg for å bytte jobb? Det har ikke jeg oppfattet TS Anonymkode: 904c4...02d Det er da samme arbeidsgiver, men kun forskjellig nærmeste leder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 18. mars #16 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Både ja og nei. Jeg tenker at «gamle» sjef har ingenting med at jeg har søkt ny jobb, før jeg enten A) har sagt opp eller B) har bedt om å bruke dem som referanse. Jeg synes det er «leit» at jeg ikke kan gjøre dette i ro og mak. Jeg er usikker på hva jeg vil, og synes ikke det «hjelper» og drive og få mail fra gammel arbeidsgiver om dette når jeg ikke har tatt noe beslutning selv en gang. Synes det er dårlig opplegg. TS Anonymkode: 904c4...02d selvfølgelig har de det, du søke jo ny stilling innenfor samme bedrift, klart de snakker sammen, det selskapet dette ikke skjer i må vær et selskap med svært dårlig intern kommunikasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #17 Del Skrevet 18. mars I og med at dette er hos samme arbeidsgiver antar jeg avdelingsleder A og B rapporterer og svarer til samme leder? Hvis avdelingsleder A har behov for akkurat din kompetanse på sitt team, mens avdelingsleder B allerede har flere med lik kompetanse eller av annen grunn ikke har samme behovet, ville det vært rart å tilby deg jobben, så fremt det er andre kandidater som kan fungere fint i stillingen. Selv om det er ulike avdelinger, må sykehuset se på hvordan de kommer best ut totalt sett. Derfor er det heller ikke noe rart at avdelingslederne snakker seg i mellom tidlig i prosessen. Anonymkode: 2e404...790 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #18 Del Skrevet 18. mars Du må kødde TS, selvsagt snakker ledere sammen og selvsagt har det en påvirkning på avdeling A om du sier opp og starter i avdeling B, samtidig som avdeling A må finne noen i din stilling vil avdeling B også måtte finne noen til å dekke de timene du vikarierer i for dem nå.. Mener du de skulle latt være å snakke sammen og la deg styre shower alene? Anonymkode: e8cee...392 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå