AnonymBruker Skrevet 18. mars #1 Del Skrevet 18. mars Lurer på om noen vet. Jeg kjøpte leilighet å flyttet inn før jul. Når det hadde gått noen uker opplevde jeg først å se et krek på bade. Jeg regnet med det var sølvkre og kjøpte inn lim feller å satt i hver krok på bade. Tok noen uker til før det kom over stuegulv . Det har gått kun to i feller. Men tatt livet av kanskje 10 . Prøvd å pratet med vaktmester men de vil ikke gå på hele bygget. Selv om jeg har hørt det er best. Nå tar jeg min egen forsikring å bruker å får et selskap som kan hjelpe meg. 2000kr i egenandel er sure penger. Kan jeg gå på tidligere eier nå? Eller forsikring jeg tegnet når jeg kjøpte leiligheten. ? Av dyrene størrelse betyr det at de har vært her. De har vært i ulike str. Å jeg har aldri hatt det problemet der jeg bodde. Blir sprø snart. De går virkelig på syken min. Vet de ikke er farlig . Men har ikke turt å be noen hit. Føler så på dette. Kom gjerne med gode råd🙏🏼 Anonymkode: a545d...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #2 Del Skrevet 18. mars Tror ikke man får gjort noe. De er vel i de fleste hjem nå Anonymkode: 28384...17c 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #3 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror ikke man får gjort noe. De er vel i de fleste hjem nå Anonymkode: 28384...17c Det finnes middel å få de bort. Anonymkode: a545d...824 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #4 Del Skrevet 18. mars Da vi kjøpte hus var det opplyst om. "Observert én, en gang". Det var bare sludder. Det FLOMMET i huset. Vi så 3-4 løpe unna hver gang vi skrudde på lyset i et rom. Vi kontaktet det ene og det andre, eiendomsmegler, forsikring, men vi ble bare satt over til noen andre hele tiden. Det var fader meg ingen hjelp å få, til tross for at vi hadde forsikringer mot alt mulig. Det endte opp med at vi bare kontaktet skadedyrbekjemper selv, jeg orket ikke er sekund til. Det der går virkelig på psyken! Jeg gledet meg ikke over vårt første huskjøp i det hele tatt, jeg drømte om krypdyr og kvidde meg for å flytte på sko og slikt som stod på gulvet, for det løp alltid noe unna. Vi måtte ut med 6000, men det var virkelig verdt hver krone. Problemet er helt borte og psyken er normal igjen. Anonymkode: e4af5...a10 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #5 Del Skrevet 18. mars Det første er jo å finne ut om dette er skjeggkre eller sølvkre. Er det skjeggkre så ville jeg ha senket skuldrene. De er over alt, og du kan ikke egentlig «bevise» at de kommer fra forrige eier og ikke fra naboen eller flyttebyrået (de kryper enkelt i ganger etc i større bygg) og om du ble kvitt de, nå så kommer de igjen i sekker, vesker, pakker, møbler etc. (og fra naboen). De er søte og udramatiske, og det er enkelt å holde bestanden nede med helt grunnleggende renslighet og ryddighet. Er det sølvkre? Da har du et fuktproblem, så da må du be forsikringen om å kartlegge fukt og gjøre målinger etter mugg. Da ville jeg vært urolig, for sølvkre er alltid dårlig nytt. Anonymkode: 4341e...a82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hilarious2016 Skrevet 18. mars #6 Del Skrevet 18. mars (endret) Du kan selvfølgelig sende en reklamasjon til selger, men det er avklart i rettspraksis at skjeggkre som hovedregel ikke utgjør noen mangel, dette på bakgrunn av at det finnes effektive saneringsmetoder mot skjeggkre. Endret 18. mars av hilarious2016 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #7 Del Skrevet 18. mars Først må du jo avgjøre om du har skjeggkre eller sølvkre. Min erfaring er at de fleste innboforsikringer dekker bekjempelse av skjeggkre, men ikke sølvkre. Anonymkode: f0af7...9bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #8 Del Skrevet 18. mars Hvis du ser ett av dem en sjelden gang, prøv med limfeller. Ellers er de jo ikke farlige, bare litt vemmelige. Anonymkode: 5cf97...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #9 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det første er jo å finne ut om dette er skjeggkre eller sølvkre. Er det skjeggkre så ville jeg ha senket skuldrene. De er over alt, og du kan ikke egentlig «bevise» at de kommer fra forrige eier og ikke fra naboen eller flyttebyrået (de kryper enkelt i ganger etc i større bygg) og om du ble kvitt de, nå så kommer de igjen i sekker, vesker, pakker, møbler etc. (og fra naboen). De er søte og udramatiske, og det er enkelt å holde bestanden nede med helt grunnleggende renslighet og ryddighet. Er det sølvkre? Da har du et fuktproblem, så da må du be forsikringen om å kartlegge fukt og gjøre målinger etter mugg. Da ville jeg vært urolig, for sølvkre er alltid dårlig nytt. Anonymkode: 4341e...a82 De kommer i morgen så da får jeg en avklaring . Takstmann har ikke skrevet noe om fukt her. Så da vil vel det gå på forsikring . Det er ikke så vanlig å få inn disse dyrene. Men jeg drar aldri papp inn heller. Jeg hater de. Å støvsuger gjør jeg nå pr ganger pr dag. Blir sprø😭 Anonymkode: a545d...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 18. mars #10 Del Skrevet 18. mars Hvis du bor i blokk med flere leiligheter, er de nok overalt. Det må brukes gift i hele bygget, ellers blir man ikke kvitt det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 18. mars #11 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du ser ett av dem en sjelden gang, prøv med limfeller. Ellers er de jo ikke farlige, bare litt vemmelige. Anonymkode: 5cf97...4ce Limfellene er jo bare for å finne ut hva slags insekt det er. Om de finner ut at det er skjeggkre, legges det ut gift. Det er effektivt, men må gjøres i hele huset. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 18. mars #12 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Lurer på om noen vet. Jeg kjøpte leilighet å flyttet inn før jul. Når det hadde gått noen uker opplevde jeg først å se et krek på bade. Jeg regnet med det var sølvkre og kjøpte inn lim feller å satt i hver krok på bade. Tok noen uker til før det kom over stuegulv . Det har gått kun to i feller. Men tatt livet av kanskje 10 . Prøvd å pratet med vaktmester men de vil ikke gå på hele bygget. Selv om jeg har hørt det er best. Nå tar jeg min egen forsikring å bruker å får et selskap som kan hjelpe meg. 2000kr i egenandel er sure penger. Kan jeg gå på tidligere eier nå? Eller forsikring jeg tegnet når jeg kjøpte leiligheten. ? Av dyrene størrelse betyr det at de har vært her. De har vært i ulike str. Å jeg har aldri hatt det problemet der jeg bodde. Blir sprø snart. De går virkelig på syken min. Vet de ikke er farlig . Men har ikke turt å be noen hit. Føler så på dette. Kom gjerne med gode råd🙏🏼 Anonymkode: a545d...824 Nei det kan du ikke, da må kostnaden overstige 10.000 kroner. Alt under det må du faktisk dekke selv. 2000 kroner i en slik situasjon er bare en pølse i slaktetiden Og så skal du bevise at det ikke kom inn i leiligheten sammen med deg ! Blir vanskelig. De krypene der elsker papp kartonger og følger med på flyttelass over alt. Er man uheldig å kjøper noe fra Ikea som er pakket i papp ? Det kan komme slike dyr i din leilighet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 18. mars #13 Del Skrevet 18. mars Muskath skrev (3 minutter siden): Hvis du bor i blokk med flere leiligheter, er de nok overalt. Det må brukes gift i hele bygget, ellers blir man ikke kvitt det. Ja og i et stort bygg Det er omtrent umulig, og så kjøper noen noe med papp på igjen ? Da er det ny runde. Disse krypene er nok dessverre kommet for å bli i mange bygg, det hele handler om å holde de nede. Litt gift, og så gjenta behandlingen over tid. Støvsuge godt og holde det rent i boenheten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #14 Del Skrevet 18. mars TomKrus skrev (2 minutter siden): Nei det kan du ikke, da må kostnaden overstige 10.000 kroner. Alt under det må du faktisk dekke selv. 2000 kroner i en slik situasjon er bare en pølse i slaktetiden Og så skal du bevise at det ikke kom inn i leiligheten sammen med deg ! Blir vanskelig. De krypene der elsker papp kartonger og følger med på flyttelass over alt. Er man uheldig å kjøper noe fra Ikea som er pakket i papp ? Det kan komme slike dyr i din leilighet. Får bare bruke min egen forsikring . De andre naboer vil ikke bli med😢 Jeg brukte ikke papp esker i flytting . Får håpe leiligheten min blir kvitt disse. Anonymkode: a545d...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 18. mars #15 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Får bare bruke min egen forsikring . De andre naboer vil ikke bli med😢 Jeg brukte ikke papp esker i flytting . Får håpe leiligheten min blir kvitt disse. Anonymkode: a545d...824 Du kaster bort penger. Krypene vil komme tilbake så lenge det finnes i naboleilighetene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #16 Del Skrevet 18. mars Muskath skrev (5 minutter siden): Du kaster bort penger. Krypene vil komme tilbake så lenge det finnes i naboleilighetene. Skadedyrfirma garanterte i 5 år😭jeg orker de ikke mere. Anonymkode: a545d...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 18. mars #17 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skadedyrfirma garanterte i 5 år😭jeg orker de ikke mere. Anonymkode: a545d...824 Javel. Men det skal godt gjøres at bare din leilighet blir kvitt krypene, så lenge de finnes hos naboen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #18 Del Skrevet 18. mars Jeg kjøpte gift selv. Det fungerte veldig bra. Kostet ikke mye. Så aldri mer til dem. Det er lett å få skjeggkre når man handler mye på nett og får pappesker inn i huset eller man får dem med seg hjem etter ferie. Anonymkode: 41be6...9f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #19 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kjøpte gift selv. Det fungerte veldig bra. Kostet ikke mye. Så aldri mer til dem. Det er lett å få skjeggkre når man handler mye på nett og får pappesker inn i huset eller man får dem med seg hjem etter ferie. Anonymkode: 41be6...9f3 Hvor kjøper du det?. Anonymkode: a545d...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #20 Del Skrevet 18. mars Muskath skrev (4 minutter siden): Javel. Men det skal godt gjøres at bare din leilighet blir kvitt krypene, så lenge de finnes hos naboen. Naboene påstår de ikke har å ikke sett i fellene . Som vaktmester ga oss nå for to uker siden. Så de mener at de ikke vil bli med på den kostnad . Prata igjen med vaktmester . Anonymkode: a545d...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå