Gå til innhold

Hvor mye i (penge)gave på rund dag (40) til bror?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har lyst å gi pengegave til broren min som blir 40 år nå i mars. Vet ikke hva jeg skal kjøpe så bedre at han får penger. Men hvor mye burde jeg gi? Hvor mye hadde du gitt et søsken som ble 40? 

Anonymkode: fddd7...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ga for rundt 500,- når min søster fylte 40. Men vi har ikke tradisjon for å gi så høye beløp i min familie, og økonomien til de fleste (utenom min søster da) er begrenset og tillater ikke de største utskeielser. 

Anonymkode: 9d07b...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

500 er helt ok ❤️

Anonymkode: 92651...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1000 kr.

Anonymkode: 3117f...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ga for 1500 når broren min ble 30, men folk bruker jo forskjellige summer 🙂

Anonymkode: fa21b...606

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer an på hva dere er vant til i din familie, og din økonomi. Det ligger ofte en forventning hos den som fyller år, som samsvarer med det de har gitt deg tidligere. Det er min erfaring.

Anonymkode: b758d...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

500-1000 kr er vanlig, alt etter om det er fra en singel person eller et par. 

Anonymkode: 12d15...6f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er oppdratt til ca disse reglene: Man gir ikke pengegaver til folk i egen generasjon eller eldre. Kun til de under. Ellers så er kr 500-2000 gavepris ok på runde dager. Avhengig av din økonomi og hvor nære. For lite er flaut, for mye er også flaut.. Kun barn 1-18 får på ikke-runde dager pluss ektefeller/kjærester. "Nødgaver" er noe annet. De er egentlig bistand selv om man kaller det gave. Fordi man vet at man selv rammes hvis nære ellers må sulte eller bo på gata.

Anonymkode: 40e53...06e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er oppdratt til ca disse reglene: Man gir ikke pengegaver til folk i egen generasjon eller eldre. Kun til de under. Ellers så er kr 500-2000 gavepris ok på runde dager. Avhengig av din økonomi og hvor nære. For lite er flaut, for mye er også flaut.. Kun barn 1-18 får på ikke-runde dager pluss ektefeller/kjærester. "Nødgaver" er noe annet. De er egentlig bistand selv om man kaller det gave. Fordi man vet at man selv rammes hvis nære ellers må sulte eller bo på gata.

Anonymkode: 40e53...06e

Har hørt noen mener det og syns det er litt…rart? Hvorfor ikke gi penger egentlig? Voksne kan da også ønske seg ting som de sparer til og i dagens samfunn med høye levekostnader så er det jo supert å få penger i gave så man kan kjøpe seg det man ønsker seg 🥰

Anonymkode: fddd7...4c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gir ikke ting eller penger i gave, men opplevelser.

Ta med broren din på konsert, middag, utstilling, fjelltur eller noe annet han interesserer seg for og skap minner.

Dette gir mye mer glede enn å få en kjedelig 500 lapp i en konvolutt, og viser at du legger litt sjel i gaven du gir. 

Anonymkode: e3c08...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var nett 40, og så i selskapet og de fleste par gav for rundt 1000kr, noen litt under, noen mer. 

Anonymkode: 67bde...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...