AnonymBruker Skrevet 18. mars #1 Del Skrevet 18. mars Jeg har forbrukslån i DnB og ser det fungerer som et rammelån, dvs man kan når som helst ta ut det man har betalt inn. Jeg lurer på om noen her inne har samme type lån og i så fall om de kan fortelle om det kommer på noen ekstra renter eller gebyrer ved å føre over den ledige lånerammen til en annen konto? Anonymkode: cb6fa...f58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #2 Del Skrevet 18. mars Ingen skjulte begyrer. Anonymkode: f415a...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 18. mars #3 Del Skrevet 18. mars Burde ikke det stå i papirene du signerte da du opprettet kontoen? Men er det et rammelån med sikkerhet i bolig, eller er det et usikret forbrukslån? Og hva er rentesatsen. Som hovedregel betaler man renter på det beløpet som mangler av rammen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #4 Del Skrevet 18. mars Vi har rammelån hos DNB, og det er ingen gebyrer eller ekstra renter ved å ta ut penger/overføre innenfor rammen. Full fleksibilitet. Anonymkode: 15d97...eee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 18. mars #5 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har rammelån hos DNB, og det er ingen gebyrer eller ekstra renter ved å ta ut penger/overføre innenfor rammen. Full fleksibilitet. Anonymkode: 15d97...eee Men det vil jo påløpe rentekostnader om man tar ut 500k fra lånerammen og plasserer den på en annen konto. DNB gir jo ikke vekk penger gratis 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #6 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi har rammelån hos DNB, og det er ingen gebyrer eller ekstra renter ved å ta ut penger/overføre innenfor rammen. Full fleksibilitet. Anonymkode: 15d97...eee Forbrukslån? Altså ikke sikkerhet i hus el. Anonymkode: cb6fa...f58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #7 Del Skrevet 18. mars newman01 skrev (7 minutter siden): Men det vil jo påløpe rentekostnader om man tar ut 500k fra lånerammen og plasserer den på en annen konto. DNB gir jo ikke vekk penger gratis Personen du siterer sier ekstra renter eller gebyrer. Som var det jeg spurte om. De vanlige rentene løper selvsagt. Anonymkode: cb6fa...f58 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #8 Del Skrevet 18. mars Av ren nysgjerrighet: Hva er renta på et slikt forbruks-rammelån? Anonymkode: 43c33...25c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #9 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Av ren nysgjerrighet: Hva er renta på et slikt forbruks-rammelån? Anonymkode: 43c33...25c Tror det fastsettes individuelt. Anonymkode: cb6fa...f58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #10 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Av ren nysgjerrighet: Hva er renta på et slikt forbruks-rammelån? Anonymkode: 43c33...25c 5,44 % pr dags dato. Man får ikke rammelån uten sikkerhet, som oftest boligen. Anonymkode: f415a...b18 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #11 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 5,44 % pr dags dato. Man får ikke rammelån uten sikkerhet, som oftest boligen. Anonymkode: f415a...b18 Joda. Jeg har det som sagt. Anonymkode: cb6fa...f58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #12 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): 5,44 % pr dags dato. Man får ikke rammelån uten sikkerhet, som oftest boligen. Anonymkode: f415a...b18 5,44% Et det såkalt grønt rammelån eller ordinært? Jeg har pr idag 2,5mill i låneramme, restgjeld på 1,2. Verdi på hus ca. 5mill. Min nåværende rente er nom. 5 ,69% i DnB Anonymkode: 786ea...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #13 Del Skrevet 18. mars Rammelån eller boligkreditt er mer likt ett boliglån i kostnader enn ett forbrukslån. Her stiller man med sikkerhet i bolig. Anonymkode: 0741a...bb3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #14 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): 5,44% Et det såkalt grønt rammelån eller ordinært? Jeg har pr idag 2,5mill i låneramme, restgjeld på 1,2. Verdi på hus ca. 5mill. Min nåværende rente er nom. 5 ,69% i DnB Anonymkode: 786ea...bd0 AnonymBruker skrev (1 time siden): Rammelån eller boligkreditt er mer likt ett boliglån i kostnader enn ett forbrukslån. Her stiller man med sikkerhet i bolig. Anonymkode: 0741a...bb3 Men dette er ikke det tråden handler om. Anonymkode: cb6fa...f58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 18. mars #15 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Men dette er ikke det tråden handler om. Anonymkode: cb6fa...f58 Men hvorfor skal du flytte kreditten til en annen konto? Har ikke sett at det er opplyst om noen rentesats her, men det må da være unødvendig dyrt? Hva er intensjonen med å flytte pengene ut til en annen konto? Antagelig kan du gjøre som du vil med pengene, og renter løper fra det minuttet du overfører pengene. Jeg er ganske sikker på at slik informasjon er tilgjengelig under kontodetaljer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #16 Del Skrevet 18. mars newman01 skrev (6 minutter siden): Antagelig kan du gjøre som du vil med pengene, og renter løper fra det minuttet du overfører pengene. Jeg er ganske sikker på at slik informasjon er tilgjengelig under kontodetaljer Ja, antagelig, men jeg prøvde å spørre her i tilfelle noen visste. Men det ser ikke sånn ut. Nei, det ligger ikke under konto detaljer. Anonymkode: cb6fa...f58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 18. mars #17 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, antagelig, men jeg prøvde å spørre her i tilfelle noen visste. Men det ser ikke sånn ut. Nei, det ligger ikke under konto detaljer. Anonymkode: cb6fa...f58 Hva med å ringe DnB da? De har vel omtrentlig døgnåpent på kundeservice 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå