AnonymBruker Skrevet 18. mars #21 Del Skrevet 18. mars frøkenspjåk skrev (2 minutter siden): Hvor hardt rammet var du? Fikk korte anfall med kraftig svimmelhet der det var som å sitte på karusell, spesielt da jeg snudde meg i senga. Var vel noen ganger per dag, men ikke nødvendigvis hver dag. Ellers merket jeg ikke så mye av det. Vet om folk som ikke har klart å komme seg opp fra gulvet, kastet opp og blitt hentet i ambulanse pga. sykdommen, så jeg vil si min variant var mild. Syntes mest at det var gøy og fascinerende, spesielt behandlingen og hvor godt den virket 😊 Anonymkode: 8bea1...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkenspjåk Skrevet 18. mars Forfatter #22 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Både fremoverlent, f.eks ta på sko, veldig bskoverlent, liggende og raske side til side kan medføre svimmelhet også. Det er likevel de ufrivillige øyebevegelsene (nystagmus) når hodet blir beveget på som viser krystallsyke. Det er skikkelig rar følelse når øynene liksom går litt amok kombinert med svimmelheten. Jeg har hatt krystallsyke flere ganger, ikke nok til sengeliggende, men det begrenset meg mye. Fikk beskjed av fysioterapeuten at jeg ikke heller fikk lov til å legge meg nedpå, men skulle bevege meg for å bli kvitt det. Anonymkode: e2d07...521 Takk for tips. Dette var jeg ikke klar over! Har forresten øyebeveglser ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #23 Del Skrevet 18. mars frøkenspjåk skrev (2 minutter siden): Takk for tips. Dette var jeg ikke klar over! Har forresten øyebeveglser ja... Det er som andre sier, det er øvelsene og bevegelse som fikk det til å gå over. Ene gangen virket det som stress utløste det og merket det best når jeg skulle snu meg i senga, andre gangen var jeg forkjølet, tredje gangen husker jeg ikke engang for jeg visste jo hva det var. Anonymkode: e2d07...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkenspjåk Skrevet 18. mars Forfatter #24 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fikk korte anfall med kraftig svimmelhet der det var som å sitte på karusell, spesielt da jeg snudde meg i senga. Var vel noen ganger per dag, men ikke nødvendigvis hver dag. Ellers merket jeg ikke så mye av det. Vet om folk som ikke har klart å komme seg opp fra gulvet, kastet opp og blitt hentet i ambulanse pga. sykdommen, så jeg vil si min variant var mild. Syntes mest at det var gøy og fascinerende, spesielt behandlingen og hvor godt den virket 😊 Anonymkode: 8bea1...481 Jeg synes det er mest plagsomt den der "off""følelsen..som om jeg ikke henger med. Litt svimmel som sagt når jeg bøyer meg og av og til når jeg setter meg, men det er litt bedre enn det var😬den voldsomme spenningen har jeg kjent en gang...forsøkte behandle meg selv....etter det er det mer 'duving"når jeg bøyer meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkenspjåk Skrevet 18. mars Forfatter #25 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er som andre sier, det er øvelsene og bevegelse som fikk det til å gå over. Ene gangen virket det som stress utløste det og merket det best når jeg skulle snu meg i senga, andre gangen var jeg forkjølet, tredje gangen husker jeg ikke engang for jeg visste jo hva det var. Anonymkode: e2d07...521 Uff ja ukjent terreng dette for meg ja.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #26 Del Skrevet 18. mars frøkenspjåk skrev (3 timer siden): Jeg synes det er mest plagsomt den der "off""følelsen..som om jeg ikke henger med. Litt svimmel som sagt når jeg bøyer meg og av og til når jeg setter meg, men det er litt bedre enn det var😬den voldsomme spenningen har jeg kjent en gang...forsøkte behandle meg selv....etter det er det mer 'duving"når jeg bøyer meg... Når du er såpass mye bedre og så mildt plaget tviler jeg på at du trenger behandling. Det vil gå over av seg selv. Anonymkode: 6b2a4...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkenspjåk Skrevet 18. mars Forfatter #27 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når du er såpass mye bedre og så mildt plaget tviler jeg på at du trenger behandling. Det vil gå over av seg selv. Anonymkode: 6b2a4...56b Kanskje lurt å ha litt is i magen... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 18. mars #28 Del Skrevet 18. mars Hvis du står eller sitter, ser oppover og samtidig vrir hodet til siden; blir du svimmel da? Tenker at hvis du ikke blir bedre, så få henvisning til ØNH, der de har spesialutstyr ("briller") for å se etter nystagmus mens de vrir deg rundt på en undersøkelsesbenk. Når øynene slutter å gå frem og tilbake, snus du i en ny posisjon. Du får også øvelser som du kan gjøre hjemme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå