Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Startet i ny jobb for 7 mnd siden i en ganske selvstendig jobb. Ser sjefen i ny og ne i forbifarten men vi jobber ikke sammen.

Reagerer på at sjefen(eller noen andre) ikke har fulgt meg opp på noe vis. Ikke en gang har noen spurt meg om hvordan det går etter oppstart. Har aldri opplevd dette på noen andre arbeidssteder før.

Anonymkode: dfd25...27c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er det også stor grad av selvstendighet, så tettere oppfølging skjer kun etter forespørsel fra den ansatte eller om det er tydelig at den ansatte ikke leverer som forventet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg startet i sats for en 10 års tid siden og fikk bare en omvisning på senteret. Fikk beskjed om hvilke apper jeg skulle laste ned for å registrere timer, men ikke hvordan de fungerte. Det "kunne sikkert en av de andre PT'ene vise meg".
Spurte om de hadde ringelister, men det hadde de ikke. 
"Hvordan skal jeg få kunder da?" lurte jeg på og fikk til svar at det måtte jeg finne ut av selv, men jeg kunne jo f eks stå på stand og dele ut gratis timer.

Jeg hadde heldigvis oppsparte midler og erfaring fra yrket fra før, så jeg klarte meg, men det er det absolutt værste jeg har vært med på av en arbeidsgiver. Eneste oppfølging jeg fikk var da jeg en gang i måneden måtte svare på om jeg hadde nådd målet mitt.

Anonymkode: 62f49...05b

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det nokså likt da jeg startet i jobben jeg har nå. Også en veldig selvstendig stilling med lite direkte kontakt med leder. Har vært der i fem år, så har jo endt opp med å trives veldig godt likevel. Men har både erfart at leder ikke er så god til å være leder, og at dette er en arbeidsplass hvor man må ta litt ansvar selv for å få støtte og tilbakemeldinger. Det er ikke ideelt, fordi som nyansatt tør man jo ikke nødvendigvis å be om det, og man har heller ikke lært at det er sånn (u)kulturen på arbeidsplassen er. For meg tok det to år før jeg fikk min første medarbeidersamtale, og det var egentlig første gang jeg fikk noen ordentlig tilbakemelding på jobben jeg gjør. Men nå er jeg jo varm i trøya og trives som sagt veldig godt, selv om det helt klart kunne vært bedre ledelse der jeg jobber. Men ingen arbeidsplasser er perfekte, og jeg er både trygg og kompetent nok til å navigere greit med ledelsen og få tilfredsstilt mine behov for støtte og tilbakemeldinger nå. Så er det først og fremst bedriften som "taper" på at de ikke får ut det beste av folk ved å ikke følge dem opp så godt som de burde.

Anonymkode: 09f13...add

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...