Gå til innhold

Når man ikke har råd til å fikse den minste ting på utseende

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så rart at vi andre trollkjerringer har funnet oss bra menn. Når alt kommer til alt så vil menn som ønsker fast forhold å ha en dame som de trives med på det mentale plan. Utseende betyr ikke så mye. Se deg rundt i den virkelige verden, se hvor mange overvektige, lite pene og shabby mennesker som lever i gode forhold ofte også med en partner som du ville sett på som "for kjekk for henne".

Anonymkode: 5e59f...ef3

Signerer. Trollkjerring med vidunderlig (og rasende kjekk) mann. Selv er jeg et halvgammelt troll, men morsom, snill og smart. 

Anonymkode: 29d67...dbd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da må du bli flinkere på å fremheve andre kvaliteter du måtte inneha, humor, generelt lynne, væremåte etc. (evt kulturell kapital)

Anonymkode: c8f7f...0f1

Ja herregud. Jeg har masse penger, aldri ville jeg en gang vurdert å fikse på kroppen for de! Utover å betale for treningstimer og PT…  er ikke spesielt vakker. Men allikevel godt gift på 11. året, hadde ikke problemer med friere heller faktisk. To fine barn osv. Alt jeg ønsket meg er på plass ❤️  og det helt uten en enste fiks på kroppen! Napper ikke bryn en gang! De er som de er. Farger ikke håret, klipper det bare et par ganger i året.

Forstår ingenting av et behov for å fikse på kroppen… kanskje terapi er billigere??

Anonymkode: 64732...131

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tynne lepper, tynt hår og må farge brynene annenhver uke. Tennene mine er ikke rette de heller og jeg har små bryst og lite rumpe - Men draget på menn har jeg uansett! Nå har jeg funnet mannen min da, samboere på 10ende året, og han er langt over min liga. 

Det handler om utstråling tenker jeg. Jeg er selvsikker, intelligent og lettlivet, det gjør opp for mye. 

Grått hår og smilerynker har jeg også fått. Føler meg vakker likevel jeg 😁👌 Ingen planer om å fikse på noe som helst. 

Anonymkode: 36bc3...a1c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kan ikke huske å ha vært ilag med noen som ikke har vært opptatt av utseende mitt så tror det er mer vanlig enn mange tror, dessverre.
Spesielt på første date har mennene vært ivrige på å trekke frem utseende mitt og selv om det er fine ting som blir sagt er det jo tydeligvis noe menn er svært opptatt av. Det drøyeste jeg har opplevd er en som ble tilsynelatende forelsket og ønsket forhold svært kjapt, og sa jeg ville blitt en fantastisk mor. Når jeg spurte hva han baserte det på sa han øynene og puppene mine, og han tullet ikke. Jeg traff han selvsagt ikke igjen etter det. 

Anonymkode: 8862b...ab1

Altså, når en fyr liker deg sitter komplimentene løst. De vil gjerne imponere deg og vise at de liker deg, så de tyr til smiger. Bland inn at de er nervøse, så kan det bli litt mye. Menn tror nok damer liker å få komplimenter på utseendet (og mange gjør det) og slår rundt seg med hvor pen man er, så fine øyne osv. Spørsmålet er jo om han også komplimenterer sider ved personligheten din, ting du har gjort, prester og lignende. Spør han om deg og livet ditt? Følger han med på det du sier og fører en normal samtale? Ser han deg i ansiktet eller glor han på kroppen din? Deler han villig om seg selv og sitt liv? Det er disse tingene som skiller en fyr som er verdt å møte igjen fra en som ikke er det. En god mann kan være betatt av utseendet ditt på første og andre date, uten at det betyr at han velger deg bare for det (som du kun kan avsløre ved å følge med på om han er interessert i andre sider ved deg!). Det eneste avgjørende er om han ønsker å bli kjent. Tenk på hvordan du blir kjent med venner, kolleger ol. sant.

Hvis du bare møter sosialt tonedøve karer som påpeker hva de liker ved deg på en sexistisk måte og snakker om sex, må du finne bedre menn. Noen komplimenter på at man ser bra ut er ok - kommentarer som går på pupp, rumpe, sex osv. indikerer ikke at han er interessert i noe mer enn kroppen din.

Hvis en fyr vil inn i forhold kjapt, kjenner han deg jo ikke, så hva skulle han liksom begrunnet det med utover utseendemessige trekk ved deg? Den fyren der var fysisk tiltrukket. Intet mer, intet mindre. Noen menn kan si de merkeligste ting for å komme i buksa på deg når de er betatt... 🙄

Sitat

Men en del av meg liker å tro det finnes menn som oppriktig er glad i mennesket og ikke utseende, jeg bare vet ikke om jeg tør å håpe på det lenger og har gitt opp for en stund siden. Merker jeg er veldig ambivalent. Hadde vært fantastisk å møte en mann jeg var helt trygg på var glad i sjelen min, på samme måte som min familie og nærmeste venner er. Med dem kan jeg sitte som en «dass» en søndagsmorgen med grorudpalme, usminket, spise iskrem, ha latterkrampe og bare være, og føle meg 100% trygg og elsket. Aldri opplevd med en mann før, da må sminka være på plass og jeg må se uthvilt ut, fordi jeg ikke har råd til kunstig hjelp hvor jeg ikke trenger sminke og nok søvn. Utmattende.

Finnes mange menn som er oppriktig glad i kjærestene sine, samboerne sine og konene sine for hvem de er. De fleste damer ser helt vanlige ut, og vi har aknearr, rynker, pigmentflekker, ujevne bryn, eksem, tynt hår, sprengte blodkar, store neser, små øyne osv. Det er ingenting du har under den sminka, TS, som vi andre vanlige, dødelige damer ikke også har.

Du må derimot finne menn som ser etter denne type forhold, som er interesserte i å bli kjent med deg. Og du må jobbe med deg selv, for du kan faktisk kun finne en fyr som liker DEG hvis du møter opp som deg selv. Betyr ikke at du må gå au naturell i ansiktet, men det betyr at du må jobbe med tanken om at en fyr kan se deg uten sminke og fortsatt være gira på deg. Blir du gradvis kjent med en fyr, bygger du tillitt, og det er også naturlig at han en dag da vil se deg uten sminke.

Anonymkode: 24fbd...ad3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Din verden er veldig forskjellig fra min! Jeg kjenner ingen som er på plastic-fantastic-kjøret med extensions, fillers, botox, kirurgiske løft her og der. Det er hårfarging, sminke og trening som gjelder. Frisør og pent tøy.

Anonymkode: ed1d0...775

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen jeg kjenner som er i forhold, med dating, kjærester, godt gift i 30 år og alt i mellom det, har fikset på noe som helst.  

Anonymkode: ca01b...2a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Altså, når en fyr liker deg sitter komplimentene løst. De vil gjerne imponere deg og vise at de liker deg, så de tyr til smiger. Bland inn at de er nervøse, så kan det bli litt mye. Menn tror nok damer liker å få komplimenter på utseendet (og mange gjør det) og slår rundt seg med hvor pen man er, så fine øyne osv. Spørsmålet er jo om han også komplimenterer sider ved personligheten din, ting du har gjort, prester og lignende. Spør han om deg og livet ditt? Følger han med på det du sier og fører en normal samtale? Ser han deg i ansiktet eller glor han på kroppen din? Deler han villig om seg selv og sitt liv? Det er disse tingene som skiller en fyr som er verdt å møte igjen fra en som ikke er det. En god mann kan være betatt av utseendet ditt på første og andre date, uten at det betyr at han velger deg bare for det (som du kun kan avsløre ved å følge med på om han er interessert i andre sider ved deg!). Det eneste avgjørende er om han ønsker å bli kjent. Tenk på hvordan du blir kjent med venner, kolleger ol. sant.

Hvis du bare møter sosialt tonedøve karer som påpeker hva de liker ved deg på en sexistisk måte og snakker om sex, må du finne bedre menn. Noen komplimenter på at man ser bra ut er ok - kommentarer som går på pupp, rumpe, sex osv. indikerer ikke at han er interessert i noe mer enn kroppen din.

Hvis en fyr vil inn i forhold kjapt, kjenner han deg jo ikke, så hva skulle han liksom begrunnet det med utover utseendemessige trekk ved deg? Den fyren der var fysisk tiltrukket. Intet mer, intet mindre. Noen menn kan si de merkeligste ting for å komme i buksa på deg når de er betatt... 🙄

Finnes mange menn som er oppriktig glad i kjærestene sine, samboerne sine og konene sine for hvem de er. De fleste damer ser helt vanlige ut, og vi har aknearr, rynker, pigmentflekker, ujevne bryn, eksem, tynt hår, sprengte blodkar, store neser, små øyne osv. Det er ingenting du har under den sminka, TS, som vi andre vanlige, dødelige damer ikke også har.

Du må derimot finne menn som ser etter denne type forhold, som er interesserte i å bli kjent med deg. Og du må jobbe med deg selv, for du kan faktisk kun finne en fyr som liker DEG hvis du møter opp som deg selv. Betyr ikke at du må gå au naturell i ansiktet, men det betyr at du må jobbe med tanken om at en fyr kan se deg uten sminke og fortsatt være gira på deg. Blir du gradvis kjent med en fyr, bygger du tillitt, og det er også naturlig at han en dag da vil se deg uten sminke.

Anonymkode: 24fbd...ad3

Tusen takk 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ser den! Problemet er det forvrengte skjønnhetsidealet! 

NEI, det er ikke bare store lepper som er vakkert! På 80-tallet var guttas drømmedamer ofte noen med «smale» lepper, Demi Moore osv.

NEI, du ser ikke noe bra ut med ekstremt fake vipper!

NEI, det er ikke stygt å ha linjer i panna!

Du mister ofte sjarmen av botox.

Det er GALSKAP å putte nervegift i kroppen uten at det er for å hemme en ødeleggende helvetesmigrene.

En frisk person har tusen ønsker, en syk har bare ett: å bli frisk. 
Husk at vi ikke er i nærheten av å forstå bivirkningene av botox og fillers! Men mye rulles opp i USA, riktignok i stillhet foreløpig. 

Anonymkode: 22a49...004

Denne. 

Lær deg å bruke øyenbrynsblyant. Kjøp deg et billig og bra serum til ansikt og hals. Gjerne et med Retinol før de slutter å selge det. Og bruk solfaktor 50 og hatt om sommeren for å ikke få pigmentflekker. Det er alt du trenger. 

Sett pengene dine i fond, og få glede av å se dem vokse i stedet for å planlegge for kosmetisk kirurgi, Botox, falske øyenvipper og fillers. De aller fleste menn liker ikke kvinner som driver på med sånt. Ikke de som ikke er overfladiske i alle fall. Spørs jo hva slags fyr du ønsker deg. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner jeg synes litt synd på deg når jeg leser her… og tenker at du må enten være veldig ung. Eller i et veldig usunt miljø. Jeg ble singel som 44 åring. Tynt hår, helt naturlig, overvektig er jeg og. Bruker lite sminke til og med. Likevel har jeg ny samboer som i alle år har blitt regnet for å være en av bygdas kjekkeste karer. Og han er virkelig kjekk og. Vet du hva han falt for hos meg? Øynene og smilet mitt. Ikke om leppene var tykke eller øyenbryna perfekte. 

Anonymkode: 68602...840

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.3.2025 den 12.30):

Er man liksom litt dømt om man ikke har råd til å jukse med utseende i disse dager? For jeg kjøper ikke den der at menn vil ha naturlig, det er en kognitiv dissonans der man ser de sier dette men virkeligheten er motsatt. Fordi god plastisk kirurgi og god kvalitet på løshår og slikt ikke er synlig. 

Forskjell på hva menn runker til og hva de liker i virkeligheten.

Anonymkode: d43a4...29f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres veldig utseende-fiksert, dessverre 😔Må være slitsomt 😏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.3.2025 den 13.10):

Akkurat den delen er jeg selvsikker på, får høre jeg er behagelig å være rundt, at jeg er morsom og sjarmerende selv om jeg er litt klumsete og usikker. Tiltrekker meg en del menn, er slank og trent så kroppen er jeg for såvidt fornøyd med også. Men med dagens skjønnhetsstandard har jeg likevel gitt opp for jeg kan aldri nå opp dit uten penger. Hadde blitt mye penere med tykkere hår, tatoverte bryn og leppeløft. Det hadde kostet ca 50.000, og bare leppeløft er permanent. Om 5-10 år må jeg begynne å tenke på botox og ansiktsløft også, men vet jeg aldri vil få råd til 100.000 til et ansiktsløft. 

Har flere kollegaer uten boliglån som tar laser, skinboosters, løshår og negler og fillers til mange tusen som om det var en bagatell, merker det påvirker meg å høre om dette daglig og alt det fikses og skal fikses på, straks jeg har hatt en lang sommerferie fra jobb og sosiale medier tenker jeg mye mindre på dette. 

Hjelp. Jeg er mann og jeg syns mange av kvinnene som tar leppefillers overdriver og det ser ut som de har gått i bakken med et smell.

Du har jo allerede draget på gutter, du skriver det jo selv. Da handler det bare om å finne en som matcher og det er ikke lett fillers eller ei. 

Anonymkode: 0f750...0f9

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fått meg ny kjæreste nylig. Jeg har mage, rompe og lår, for store og jeg hater dem. Jeg forsøker alltid å skjule magen med bukser/tights osv som trykker den inn. Han bretter denne alltid ned, magen buler som jeg hater og han kysser og masserer den. Han kjefter på meg for at jeg forsøker å skjule den og sier den er meg og han elsker meg. 

Han liker meg aller best om morgenen. Når jeg ikke har vasket bort sminke restene fra dage før og er på mitt mest naturlige. Jeg er ikke vakker, mener jeg selv. Har tynne skjeve øyenbryn, rødsprengt hud i ansiktet. Han derimot ser på meg med de mest forelskede øynene og sier at ansiktet mitt er det fineste på hele meg. 

Tro meg. Man trenger ikke fake!! 

Tren, kle deg på en måte som fremhever styrkene, smink deg lett. Finn frem noen små hæler du kan gå i og vær deg selv. Du vil ikke ha en som vil ha deg pga noe som er fake. Det må være en veldig ekkel tankegang 

Anonymkode: 61100...cb8

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil da mye heller at menn skal like meg for andre ting enn et inngrep som forandrer meg og får pent utseende og kropp. 

Det å ta vare på kropp og helse er viktig, og det er det som betyr noe for meg, og så får andre ta meg som jeg er.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går forresten engreie på internett nå om at gen z, de under 40 ser eldre ut en melennials. Og dette forklares med filllers, Bleiker går osv.. At man med det ender opp med å få samme utseendet som eldre kvinner som forsøker å se unge ut. Så har det heller motsatt effekt. Og det ER veldig sant. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man blir jo ikke pen av alle disse inngrepene heller, man ser bare ut som et operert nek. Jeg ler inni meg hver gang jeg ser de dumme andeleppene, insektbeina som stikker ut rundt øynene og den manglende mimikken i botox-tryner. 

Fake bimbo utseende tiltrekker seg kun en viss type menn, og det er stort sett ikke de mennene du får et godt liv sammen med til dere dør av alderdom.

Anonymkode: 41ed6...6b1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det går forresten engreie på internett nå om at gen z, de under 40 ser eldre ut en melennials. Og dette forklares med filllers, Bleiker går osv.. At man med det ender opp med å få samme utseendet som eldre kvinner som forsøker å se unge ut. Så har det heller motsatt effekt. Og det ER veldig sant. 

Det er herlig å være millenial og bli tatt for å være 25. Takk gen Z og filler-babes!😁

Anonymkode: 8211f...751

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man blir jo ikke pen av alle disse inngrepene heller, man ser bare ut som et operert nek. Jeg ler inni meg hver gang jeg ser de dumme andeleppene, insektbeina som stikker ut rundt øynene og den manglende mimikken i botox-tryner. 

Fake bimbo utseende tiltrekker seg kun en viss type menn, og det er stort sett ikke de mennene du får et godt liv sammen med til dere dør av alderdom.

Anonymkode: 41ed6...6b1

Alt med måte som det heter. Små silikonpupper, og noen sinnarynker man tar med botox er ingen problem og ser flott ut. Men enig i at andelepper, og dem som tar så mye botox at dem ikke har gimikk er jeg enig i.

Anonymkode: b49af...616

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alt med måte som det heter. Små silikonpupper, og noen sinnarynker man tar med botox er ingen problem og ser flott ut. Men enig i at andelepper, og dem som tar så mye botox at dem ikke har gimikk er jeg enig i.

Anonymkode: b49af...616

Men det er jo akkurat det. Det er de aller, aller færrest som går all out med andelepper og alle mulige slags operasjoner. De fleste som bruker botox tar litt i sinnarynka innimellom, og kanskje en ansiktsbehandling i ny og ne. Mitt inntrykk er at det er sistnevnte gruppe TS gjerne vil tilhøre.

Anonymkode: 8408b...b52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er gratis å bytte miljø. Jeg tror det er der skoen trykker. Altså, hvilken verden lever du i? Den ligner overhodet ikke på min, i hvert fall. Folk rundt meg har partner helt uten å bruke ei krone på å flytte kroppsfett rundt og sy sting i leppene. Tror du bør løfte blikket, og da mener jeg ikke øyelokkene. 

Anonymkode: 860e8...ea9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...