Gå til innhold

Når man ikke har råd til å fikse den minste ting på utseende

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Leste en tråd på Reddit nå hvor en dame lurte på hvordan livet hadde forvandlet seg for andre som har flyttet fett fra magen til rumpa og hoftene og samtlige skrev de har fått et nytt liv med pretty privilege fordi menn har blitt helt på tuppa etter dem, og de opplevde at dating gikk lettere.

Det frister jo å fikse noe selv når man leser slikt, men hva da når man ikke har råd? Skulle gjerne gjort noe så lite som hair extension for jeg har tynt hår selv om jeg prøver å holde det pent med blonde striper og klippet til over skuldrene så det ikke skal se for tynt ut. Har også lyst å tatovere bryn for er typisk blond nordmann med lite hårvekst og må farge brynene stadig vekk. Eller leppeløft da jeg har litt smale lepper. Har jo ikke råd til noe som helst etter rentene steg til værs, og jobber allerede 100%. Er man liksom litt dømt om man ikke har råd til å jukse med utseende i disse dager? For jeg kjøper ikke den der at menn vil ha naturlig, det er en kognitiv dissonans der man ser de sier dette men virkeligheten er motsatt. Fordi god plastisk kirurgi og god kvalitet på løshår og slikt ikke er synlig. 

Anonymkode: 8862b...ab1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da må du bli flinkere på å fremheve andre kvaliteter du måtte inneha, humor, generelt lynne, væremåte etc. (evt kulturell kapital)

Anonymkode: c8f7f...0f1

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er utseende alt du har å by på da? Klart, hvis du personlighet- og livsstilsmessig er som alle andre, bortsett fra at du har dårligere råd og ikke er like pen, har du kanskje en oppoverbakke foran deg, men det må da være noen ting ved deg de andre ikke har?

Anonymkode: 66c91...27a

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da må du bli flinkere på å fremheve andre kvaliteter du måtte inneha, humor, generelt lynne, væremåte etc. (evt kulturell kapital)

Anonymkode: c8f7f...0f1

Akkurat den delen er jeg selvsikker på, får høre jeg er behagelig å være rundt, at jeg er morsom og sjarmerende selv om jeg er litt klumsete og usikker. Tiltrekker meg en del menn, er slank og trent så kroppen er jeg for såvidt fornøyd med også. Men med dagens skjønnhetsstandard har jeg likevel gitt opp for jeg kan aldri nå opp dit uten penger. Hadde blitt mye penere med tykkere hår, tatoverte bryn og leppeløft. Det hadde kostet ca 50.000, og bare leppeløft er permanent. Om 5-10 år må jeg begynne å tenke på botox og ansiktsløft også, men vet jeg aldri vil få råd til 100.000 til et ansiktsløft. 

Har flere kollegaer uten boliglån som tar laser, skinboosters, løshår og negler og fillers til mange tusen som om det var en bagatell, merker det påvirker meg å høre om dette daglig og alt det fikses og skal fikses på, straks jeg har hatt en lang sommerferie fra jobb og sosiale medier tenker jeg mye mindre på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men kroppen din kan du trene og passe på utseendemessig helt gratis! Da får ansiktet en ekstra glød også!

Jeg tror du undervurderer endel menn, ja, noen menn tror jo at alt er naturlig, men veldig mange fordrar ikke at vi dytter inn ting i ansiktet, og synes det ødelegger masse. Smilet når f eks ikke øynene på de fleste med botox i panna. Etter å ha hørt endel menn snakke om dette hadde jeg blitt flau om jeg gjorde noe. Men jeg er 50, menn generelt på 25 er jo mer naive😁 Menn på 50 som synes at damer «lar seg forfalle» fordi de ikke tar inngrep, de er så langt unna noen jeg ønsker at skal like meg at det ikke kunne brydd meg mindre. De får sjekke opp 20-åringer på Solliplass helt uten at jeg skal ofre dem en tanke.

Jeg har alltid hatt mer enn nok draget på menn og det kunne ikke falle meg inn å niholde på ungdommen for å please dem eller for å beholde en eller annen «makt». Jeg føler at jeg er mer verdt og det er en tid for alt. 

Men hvis du er ung, så forstår jeg deg jo, man har andre prioriteringer da. Men du blir ikke penere med de tingene, bortsett fra muligens bryn, hvis du finner en flink. Men det kan du garantert klare å spare opp til på noen måneder! Har du ikke noen kjøpekaffer el l du muligens ikke trenger? Si opp streamingtjenester noen måneder? Trene ute i sommer og droppe Sats? Eller noe annet. DET klarer du, hvis du vil!

Anonymkode: 22a49...004

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er utseende alt du har å by på da? Klart, hvis du personlighet- og livsstilsmessig er som alle andre, bortsett fra at du har dårligere råd og ikke er like pen, har du kanskje en oppoverbakke foran deg, men det må da være noen ting ved deg de andre ikke har?

Nei, både jobben min og de langvarige vennene jeg har i livet er pga den jeg er som person. Men med menn blir det annerledes da det går mer på utseende og konkurranse, og jeg unngår alltid konkurranser hvis jeg vet det er håpløst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Akkurat den delen er jeg selvsikker på, får høre jeg er behagelig å være rundt, at jeg er morsom og sjarmerende selv om jeg er litt klumsete og usikker. Tiltrekker meg en del menn, er slank og trent så kroppen er jeg for såvidt fornøyd med også. Men med dagens skjønnhetsstandard har jeg likevel gitt opp for jeg kan aldri nå opp dit uten penger. Hadde blitt mye penere med tykkere hår, tatoverte bryn og leppeløft. Det hadde kostet ca 50.000, og bare leppeløft er permanent. Om 5-10 år må jeg begynne å tenke på botox og ansiktsløft også, men vet jeg aldri vil få råd til 100.000 til et ansiktsløft. 

Har flere kollegaer uten boliglån som tar laser, skinboosters, løshår og negler og fillers til mange tusen som om det var en bagatell, merker det påvirker meg å høre om dette daglig og alt det fikses og skal fikses på, straks jeg har hatt en lang sommerferie fra jobb og sosiale medier tenker jeg mye mindre på dette. 

Ok, du må komme deg ut av bobla til miljøet rundt deg! Det er helt galskap å tro at man må tenke på botox og ansiktsløft i framtiden! NEI, det må du vel IKKE!

Herregud, for en slaveri du lever under!

Finn deg bedre forbilder!

:snapoutofit:

• Liker 15
  • Hjerte 4
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men kroppen din kan du trene og passe på utseendemessig helt gratis! Da får ansiktet en ekstra glød også!

Jeg tror du undervurderer endel menn, ja, noen menn tror jo at alt er naturlig, men veldig mange fordrar ikke at vi dytter inn ting i ansiktet, og synes det ødelegger masse. Smilet når f eks ikke øynene på de fleste med botox i panna. Etter å ha hørt endel menn snakke om dette hadde jeg blitt flau om jeg gjorde noe. Men jeg er 50, menn generelt på 25 er jo mer naive😁 Menn på 50 som synes at damer «lar seg forfalle» fordi de ikke tar inngrep, de er så langt unna noen jeg ønsker at skal like meg at det ikke kunne brydd meg mindre. De får sjekke opp 20-åringer på Solliplass helt uten at jeg skal ofre dem en tanke.

Jeg har alltid hatt mer enn nok draget på menn og det kunne ikke falle meg inn å niholde på ungdommen for å please dem eller for å beholde en eller annen «makt». Jeg føler at jeg er mer verdt og det er en tid for alt. 

Men hvis du er ung, så forstår jeg deg jo, man har andre prioriteringer da. Men du blir ikke penere med de tingene, bortsett fra muligens bryn, hvis du finner en flink. Men det kan du garantert klare å spare opp til på noen måneder! Har du ikke noen kjøpekaffer el l du muligens ikke trenger? Si opp streamingtjenester noen måneder? Trene ute i sommer og droppe Sats? Eller noe annet. DET klarer du, hvis du vil!

Takk for tips og inspirasjon 😊 Det gjør godt å høre om andre som gir f i presset og klarer seg godt likevel! Jeg trener både ute og inne gratis og skal bli enda mer trening ute nå på våren, så den delen er heldigvis på plass! Tror jammen jeg skal si opp Viaplay og legge av til bryn, det blir spart opp sakte men sikkert 😄

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI, NEI, NEI!

Ikke tatover bryn, det er mye penere med naturlige bryn. 

Ikke bruk penger på det, du burde ikke gjøre det om det så var gratis.

Ikke fyll noe i leppene dine, det er mye bedre med helt naturlig utseende. 

Du må selvfølgelig ikke begynne å tenke på botox og andre ting når du blir litt eldre enn i dag.

Blir trist når jeg ser damer (i alle aldre, men spesielt de yngre) som har gigastore falske bryn, lange vipper og dolly-lepper.

IKKE GJØR DET.

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette må ha noe å gjøre med miljøet du er i, for det er helt fremmed for meg å tenke at jeg er dømt fordi jeg ikke jukser med utseende (og det er ikke fordi jeg ikke har råd). På min arbeidsplass og i min vennekrets vet jeg ikke om noen som bruker penger på slike behandlinger, og de fleste ser det som fullstendig bortkastede penger. Vi har mye annet å komme med, liksom. Vi har spennende jobber, god inntekt, familie, barn og masse aktiviteter på fritiden, hobbyer vi er glade i - hvordan leppa di ser ut eller hva menn tenker om figuren har veldig liten relevans i livet.

Anonymkode: 8997d...433

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for tips og inspirasjon 😊 Det gjør godt å høre om andre som gir f i presset og klarer seg godt likevel! Jeg trener både ute og inne gratis og skal bli enda mer trening ute nå på våren, så den delen er heldigvis på plass! Tror jammen jeg skal si opp Viaplay og legge av til bryn, det blir spart opp sakte men sikkert 😄

Bra! Du trenger ikke mer enn det! Og tar du vare på kroppen din så kommer du lenger enn de fleste! Jeg blir stadig tatt for å være latterlig mye yngre enn jeg er, og det er ikke fordi jeg har glatt hud, jeg tror det er fordi jeg er trent, spretten og beveger meg lett. Det kan ikke kjøpes for penger. Når jeg var ung trente jeg for utseendet, nå trener jeg for helsa. Men bra bonus å få flat mage på kjøpet😁

Jeg har bestemt meg for å la håret bli naturlig grått også, og heller fikse litt på gråfargen hvis den blir kjedelig. Jeg er mørkhåret og jeg gidder ikke farge det annenhver uke. Ser virkelig på det som slaveri, og det gidder jeg bare ikke å være med på. Mulig jeg stepper opp leppestiftbruken, da😁

Jeg vil for det første bare ikke være med på galskapen, og for det andre vil jeg bruke de enorme summene på å LEVE!

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

"Tiltrekker meg en del menn", sier du. Hvor mange menn trenger du, da? De fleste jeg vet om har nok med en mann. 

Du beskriver at du regner med å måtte bruke store ressurser på å pynte på utseendet og motarbeide aldring i årene som kommer, men det er jo en tapt kamp før du begynner, så det kan du bare glemme. Du kommer bare til å ødelegge mer enn du fikser. Det er mye bedre å eldes naturlig, enn å stadig kappe, skjære og fikse og kjempe en kamp som du aldri kan vinne.

Jeg tror du må begynne helt i andre enden med å akseptere deg selv slik du er. Så må du finne en mann som liker deg for den personen du er og ikke for utseendet ditt, og siden du tiltrekker deg en del menn, burde det kunne ordne seg greit for deg. Du kommer aldri noen vei med et forhold som kun baserer seg på utseende, det vil aldri vare, men en bestevenn som trives sammen med deg som person, den har du livet ut uansett hvordan kroppen din modnes.

Anonymkode: 8d4fb...6de

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ikke meg du spør, men for å klare å by på noe må jeg føle meg vel med meg selv. Og det gjør jeg ikke når jeg ser et troll i speilet. 

Anonymkode: 8408b...b52

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde også endret både her og der hvis jeg hadde penger til det. Jeg har ikke det, og tenker at da får jeg finne andre ting å glede meg over i livet. 

Eller så kan du ta deg en helgestilling et eller annet sted, det kunne kanskje vært gøy? Selv jobber jeg 20% i bolig i tillegg til min ordinære jobb, og tjener jo litt ekstra på det. 

Anonymkode: 16b4e...61d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke meg du spør, men for å klare å by på noe må jeg føle meg vel med meg selv. Og det gjør jeg ikke når jeg ser et troll i speilet. 

Anonymkode: 8408b...b52

Ser den! Problemet er det forvrengte skjønnhetsidealet! 

NEI, det er ikke bare store lepper som er vakkert! På 80-tallet var guttas drømmedamer ofte noen med «smale» lepper, Demi Moore osv.

NEI, du ser ikke noe bra ut med ekstremt fake vipper!

NEI, det er ikke stygt å ha linjer i panna!

Du mister ofte sjarmen av botox.

Det er GALSKAP å putte nervegift i kroppen uten at det er for å hemme en ødeleggende helvetesmigrene.

En frisk person har tusen ønsker, en syk har bare ett: å bli frisk. 
Husk at vi ikke er i nærheten av å forstå bivirkningene av botox og fillers! Men mye rulles opp i USA, riktignok i stillhet foreløpig. 

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men vil du ha en mann som kun vil ha deg, fordi du er pen? Det er ikke morsomt å være noen trofé… Dessuten mister alle utseendet

Anonymkode: 16b84...abc

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Men er årsaken til å fikse på utseendet for å "få deg en mann"? Hvis ja, ønsker du da en mann som faller for en svært retursjert/falsk utgave av det utseendet du egentlig har?

Det må være veldig slitsomt å starte et forhold med at man er på sitt aller vakreste, en utgave som ikke er ekte en gang. Blir det ikke mange bekymringer rundt om han kommer til å forlate deg den dagen du ikke orker å maintain?

Anonymkode: a2b44...1e4

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slett Instagram så skal du se du blir lykkeligere 😘

Anonymkode: 8e864...c15

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle er billedskjønne, heller ikke de som fikser alt mulig. Snarere tvert imot på et punkt.

Men asså, fikser de mannfolka du liker på utseendet da?

En som liker å gå i fjellet og fiske pleier sjeldent gå etter babelooken eller den freshe byjenta som velger byferie fremfor å vandre på en fjelltopp i gokk. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bra timet debatt til at Requiem for Selina er sluppet på NRK 

Anonymkode: 7f5fc...0cb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...