Gå til innhold

De vil nå innføre midlevels i Norge for å gradvis fortrenge fastleger på bekostning av befolkningens helse

CrazyBever

Anbefalte innlegg

Sykepleier Silja gjør legenes oppgaver – regjeringen vil at flere gjør som henne

Er det virkelig uproblematisk at en sykepleier skal være ansvarlig for sårbare pasienter uten å ha grep om medisinske basalfag som helsestatistikk? Allmenleger har et 5-årig spesialistløp av en grunn: de skal først gå gjennom alle de vanligste kliniske problemstillingene for så å fordype seg. De innehar både bredde og dybde. Kan det samme sies om en sykepleier som kommer inn på studiet med middelmådige karakterer og fyller på med en mastergrad på 2 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle ønske et utdanningsløp for jordmødre o.l ala Danmark

Når det kommer til sykepleiere har jeg ofte vært innom de før jeg evt kommer til lege på sykehuset, så avhenger av hva, hvor, hvordan og hvorfor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for å spare penger. Koster mindre å drifte en sykepleier enn en lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ment til kronikere som er avklart. Oppfølging av mennesker med kroniske lidelser, som fex demens og psykisk sykdom. Mer rutinemessige oppgaver som oppfølging av pasienter med diabetes ift blodsukker og slikt. Folk klager jo hele tiden over at fastlegen ikke har tid til å prate med dem om det de sliter med, tenker dette kan være bra jeg. Det er jo uansett en lege i bakhånd. 
Tror ikke folk skjønner hvilken personellkrise helsesektoren står oppi. Og det kommer til å bli verre. Jobber selv med eldre, ofte døende. 
Tenker ofte: vil jeg selv få den samme behandlingen jeg gir mine pasienter når det er min tur? 
Tror ikke det. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...