AnonymBruker Skrevet 19. mars #41 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 13.08): Hvis man fortsatt er veldig dårlig etter å ha vært hjemme en arbeidsdag, kommer man nok ikke neste dag heller. Anonymkode: 2c5aa...fd7 Ekspander Det vet man jo ikke dagen før 😅 Anonymkode: 6e3c3...cff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #42 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 13.04): Fatter ikke at det finnes "slitsomt og stressende" å måtte ta to samtaler i løpet av en dag.. Det er jo ingenting. Anonymkode: e9896...eee Ekspander Da har du kanskje ikke vært skikkelig syk når du er hjemme? Anonymkode: ecd26...2b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #43 Del Skrevet 19. mars For meg er det en selvfølge hvis man har en jobb som er avhengig av vikarer. Jeg gjør alltid det på min jobb og har aldri følt meg verken overvåket eller mistenkt. Har jeg omgangssyke sier jeg selvfølgelig når jeg ringer første gang og at jeg derfor selvfølgelig blir borte dagen etter også, da ringer jeg ikke en gang til. Har jeg lett feber og form som tilsier at jeg må være hjemme den dagen, men ikke nødvendigvis dagen etter, ringer jeg på ettermiddagen og sier fra om jeg tror jeg må være hjemme en dag til, si kan vikar ordnes allerede. Men jeg kan heller ikke skjønne hvordan det kan føre til mindre fravær, da mistenker jeg at mange på denne arbeidsplassen har vært hjemme uten egentlig å være ordentlig syke og trenger tydeligvis å følges opp for å ha arbeidsmoral. Anonymkode: 18d5c...15e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #44 Del Skrevet 19. mars Jobber i barnehage. Må ringe kl 7 om morningen hvis jeg er syk, og sende sms kl 14 om jeg fortsatt er syk eller kommer neste dag. Anonymkode: f4c34...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 19. mars #45 Del Skrevet 19. mars Dette må jo være en del ekstrajobb for de mellomlederne som må ta x-antall telefonsamtaler ila. en dag? Og i tillegg føre til usikkerhet rundt vikarbemanning? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #46 Del Skrevet 19. mars Dette hadde fått ned sykefraværet i denne barnehagen. Noe som fører til at folk går syke på jobb, er smittebærer og øker sykefraværet til barna og barnas familier osv. Anonymkode: b2006...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #47 Del Skrevet 20. mars Jeg har jobbet i barnehage i 15 år, og dette er helt vanlig praksis. Der skulle vi ringe å si i fra om fravær om morgenen, og dersom man ikke visste om man ble borte dagen etter var "regelen" å gi beskjed innen kl. 14.00. Da hadde tidligvakt eller styrer tid til å kontakte en vikar. Jeg jobber i en annen bransje nå, og her er det også vanlig å si ifra utover dagen om de kommer dagen etter. Jeg er en koordinator, hvor mine kollegaer skal rundt på oppdrag, så det er viktig å vite om oppdagene kan gjennomføres. Det påvirker mange. Samtidig som jeg skriver dette synes jeg det er grusomt at det skal være sånn. Når en er syk trenger man ro og hvile, ikke stresse innvendig om man er frisk nok til dagen etter. Men hvis man ikke klarer å si "jeg må bli borte i morgen også", så virker det jo som folk VIL komme på jobb, de trenger bare å se det an. Jeg er selv aldri "bank i bordet" syk, så opplever ikke dette så mye selv, heldigvis. Anonymkode: 42f14...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå