Gå til innhold

Sko, kjøp fra Temu..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

.. hvis du skal handle sko fra Kina. 

Utrolig mye billigere. 

Screenshot_20250318-102803~2.png

Screenshot_20250318-102901~2.png

Anonymkode: daa95...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nordique driver jo med med dropshipping fra Kina så det er jo akkurat samme søppla som fra Temu med at kraftig prispåslag.

Bare se på hvordan de bruker Trademark "™" symbolet på det de selger uten at noe av det er ekte merkevarer, alt er generisk skrot fra kinesiske produsenter.

Anonymkode: e62dd...662

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv om det er samme bilde på Temu og lignende steder trenger det ikke være samme varen. De bruker ofte bildet og lager en billig kopi. 

Anonymkode: df2ee...dc4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noe jeg ikke sparer penger på så er det sko. Jeg kjøper kvalitetsko som er bra for bena å resten av kroppen og som varer i flere år. Kjøper ikke drittsko fra Temu. 

Anonymkode: d1a81...e1a

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det noe jeg ikke sparer penger på så er det sko. Jeg kjøper kvalitetsko som er bra for bena å resten av kroppen og som varer i flere år. Kjøper ikke drittsko fra Temu. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Selv om det er samme bilde på Temu og lignende steder trenger det ikke være samme varen. De bruker ofte bildet og lager en billig kopi. 

Anonymkode: df2ee...dc4

Luringen er egentlig det motsatte.

De tar samme produkt, pakker det inn i fancy innpakning, selger det via et-par mellomledd, og legger på stor avanse. Det er jo en grunn til at de klarer å sette ned dette paret fra 900, til 449 ;)

Nei, sko kjøper jeg på steder som Løplabbet, der du vet du får kvalitet. Eller fra merker som Birkenstock - som har alle produksjonssteder i Tyskland. 

Anonymkode: 46cb2...b1d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kjenner folk som ikke har råd til å ikke spare penger på sko og kvaliteten på det de har kjøpt har vært like god som det en får i vanlige skobutikker i Norge 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er klart det finnes mange tvilsomme nettbutikker som bare bedriver dropshipping fra Kina, og noen ganger er det selvfølgelig bare samme produkt til flere ganger prisen.

Samtidig er det jævlig irriterende at den misoppfatningen om at "alt lages i Kina uansett, så det er jo ikke noe verre derfra" nå hos mange ser ut til å være utvidet til å gjelde mer eller mindre alt.

Det er en grunn til at myndighetene som undersøker forekomsten av farlige stoffer i varer fra Temu o.l. gjennomgående finner mer dritt i tilsvarende varer bestilt direkte fra Temu enn i kinesiskproduserte varer kjøpt gjennom norske butikker. Det er ofte et ledd med kvalitetskontroll ifm. profesjonell import som forsvinner når man bestiller direkte fra Temu. Det finnes massevis av unntak fra hovedregelen, men du vil totalt sett få i deg langt mindre helseskadelig dritt i løpet av livet ved å kjøpe (også kinesiskproduserte) varer gjennom norske nettbutikker enn å kjøpe direkte fra Temu. Og samtidig vil du betale mer, så det får man gjøre avveininger på.

Anonymkode: 0458a...616

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det er klart det finnes mange tvilsomme nettbutikker som bare bedriver dropshipping fra Kina, og noen ganger er det selvfølgelig bare samme produkt til flere ganger prisen.

Samtidig er det jævlig irriterende at den misoppfatningen om at "alt lages i Kina uansett, så det er jo ikke noe verre derfra" nå hos mange ser ut til å være utvidet til å gjelde mer eller mindre alt.

Det er en grunn til at myndighetene som undersøker forekomsten av farlige stoffer i varer fra Temu o.l. gjennomgående finner mer dritt i tilsvarende varer bestilt direkte fra Temu enn i kinesiskproduserte varer kjøpt gjennom norske butikker. Det er ofte et ledd med kvalitetskontroll ifm. profesjonell import som forsvinner når man bestiller direkte fra Temu. Det finnes massevis av unntak fra hovedregelen, men du vil totalt sett få i deg langt mindre helseskadelig dritt i løpet av livet ved å kjøpe (også kinesiskproduserte) varer gjennom norske nettbutikker enn å kjøpe direkte fra Temu. Og samtidig vil du betale mer, så det får man gjøre avveininger på.

Det er mediene som har gjennomført denne testingen.

Da de gjennomførte tilsvarende testing hos Nille og Europris fant de akkurat tilsvarende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er mediene som har gjennomført denne testingen.

Da de gjennomførte tilsvarende testing hos Nille og Europris fant de akkurat tilsvarende. 

Nytt for meg at Miljødirektoratet er et pressebyrå, gitt, og det samme med f.eks. folkehelsemyndighetene i Danmark. Hvem som har tatt initiativ til slik testing er jo også irrelevant, når de gjennomføres av statlige myndigheter og institutter under skikkelige forhold.

Og nei, det er avdekket langt høyere forekomst av bl.a. hormonforstyrrende stoffer (som jeg er fullt klar over at har blitt et buzzword også) i ting bestilt direkte fra Temu enn i kinesiskproduserte varer kjøpt i vestlige butikker. Ved tilsynelatende, men i praksis likevel ikke, identiske produkter. Du må bare handle i vei på Temu likevel, og det er på ingen måte bare søppel og dritt der, men det er rett og slett ikke sant at det gjennomgående er samme kvalitet eller forekomst av skadelige stoffer.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nytt for meg at Miljødirektoratet er et pressebyrå, gitt, og det samme med f.eks. folkehelsemyndighetene i Danmark. Hvem som har tatt initiativ til slik testing er jo også irrelevant, når de gjennomføres av statlige myndigheter og institutter under skikkelige forhold.

Og nei, det er avdekket langt høyere forekomst av bl.a. hormonforstyrrende stoffer (som jeg er fullt klar over at har blitt et buzzword også) i ting bestilt direkte fra Temu enn i kinesiskproduserte varer kjøpt i vestlige butikker. Ved tilsynelatende, men i praksis likevel ikke, identiske produkter. Du må bare handle i vei på Temu likevel, og det er på ingen måte bare søppel og dritt der, men det er rett og slett ikke sant at det gjennomgående er samme kvalitet eller forekomst av skadelige stoffer.

Så du mener miljødepartementet har advart mot å kjøpe sko på Temu? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei takk. Kjøper absolutt ingen ting fra Temu, Ali Express, Wish, Shein o.l. En ting er å kjøpe noe som er PRODUSERT i Kina for er merke som sjekker kvalitet osv., noe annet er å importere noe man ikke vet hva er…

Anonymkode: 896e9...3df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...