AnonymBruker Skrevet 18. mars #1 Skrevet 18. mars Når følte du at du/dere hadde behov for flere barn? Og bør man få flere barn for barnas skyld eller kan man la være for sin egen skyld? Jeg selv er vokst opp som enebarn, det eneste som var litt kjedelig var ferier, ellers hadde jeg gode venner i oppveksten og har aldri savnet søsken. Mannen har to søsken og hadde en kjekk barndom, men lite kontakt med søskene nå. Jeg føler jeg har nok med det barnet vi har, som snart er to år, men så maser folk utenfra og argumentet er barnet har det kjekkere… Anonymkode: cefcc...6ea
AnonymBruker Skrevet 18. mars #2 Skrevet 18. mars Google er din venn. Du finner veldig, veldig mange artikler om enebarn, og forskning om dette. Og forskningen sier altså at nei, du trenger ikke gi barnet søsken, enebarn har det helt fint. Vi valgte å få ett barn til. Vi var lenge usikker på om vi orket. Men vi valgte å få et barn til fordi vi voksne ønsket oss ett til. Man bør aldri få et barn bare fordi første barnet skal få søsken. Anonymkode: 1ad19...4e4 3
Arkana Skrevet 18. mars #3 Skrevet 18. mars Vi hadde lyst på flere barn veldig raskt, men jeg vet flere som ikke var klare for flere barn før etter flere år. Det finnes ingen fasit her. Jeg synes ikke noen skal få barn annet enn fordi de selv har lyst på (flere) barn. Å få flere barn enn dere har lyst på eller har kapasitet til bare for det første barnets skyld vil sjelden være en god idé. Mas utenfra må dere bare lære dere å ignorere. Alle som ikke passer inn i boksen vil få kommentarer og spørsmål utenfra og sånt kan man ikke høre på. Man får ikke barn for andres skyld.
AnonymBruker Skrevet 18. mars #4 Skrevet 18. mars Når barnet var 3 år kom lysten. Anonymkode: e3dd9...176
AnonymBruker Skrevet 18. mars #5 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Når følte du at du/dere hadde behov for flere barn? Og bør man få flere barn for barnas skyld eller kan man la være for sin egen skyld? Jeg selv er vokst opp som enebarn, det eneste som var litt kjedelig var ferier, ellers hadde jeg gode venner i oppveksten og har aldri savnet søsken. Mannen har to søsken og hadde en kjekk barndom, men lite kontakt med søskene nå. Jeg føler jeg har nok med det barnet vi har, som snart er to år, men så maser folk utenfra og argumentet er barnet har det kjekkere… Anonymkode: cefcc...6ea Veldig behov for en søskenflokk. Enebarn selv. Anonymkode: a25ff...d1b 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars #6 Skrevet 18. mars Libidoet sang på nytt da førstemann var ca 1 år. Vi lurte på om vi ville ha flere. Vi var veldig i tvil, da det er krevende med små barn. Vi hadde allerede bestemt oss for å ikke ha mer enn tre år mellom eventuelle søsken, men kan hende det ville vært et fravikende valg, det vet jeg jo ikke. Vi valgte å få et til (ble to år mellom), da vi ikke orket å lure på om vi tok feil valg - og så få lyst igjen når eldste var eldre enn 3. Vi ønsket å få all småbarnstid samtidig, og ikke oppleve småbarnstid - skolebarn - deretter småbarnstid på nytt. Etter andremann følte vi ikke noe på libidoet lenger, så vi endte med to. Iblant er det overveldende mye, det er ikke alltid jeg gleder meg over at vi fikk to, men samtidig så kan jeg aldri tenke meg å være uten noen av dem. De har mye glede av hverandre (så heldig er man ikke alltid), så det føles helt rett at vi fikk to. Jeg vet ikke hvordan det ville vært å ha bare ett, men jeg tror eldste ville vært litt ensom. Selv om hun har mange venner, og sikkert ville hatt det som enebarn også, så er det likevel så mye glede for henne i søskenet sitt. Yngste ville klart seg ok som enebarn tror jeg, men også hun har stor glede i søskenet. Anonymkode: 2e7c0...e3d
AnonymBruker Skrevet 18. mars #7 Skrevet 18. mars Har alltid hatt lyst på to barn, har to søsken selv. 2 år mellom ungene og de har mye glede av hverandre allerede, så for oss var det riktig valg å få to. Anonymkode: 70a50...f17
AnonymBruker Skrevet 18. mars #8 Skrevet 18. mars Alltid ønsket meg flere barn da jeg selv bare har en søster, og når vi da er så forskjellige, så føles det sårt. Dessuten er det bare familie manegentlog kan stole på, og det ønsker jeg at barna skal ha. Hilsen snart trebarnsmor 😍 Anonymkode: b1146...199
AnonymBruker Skrevet 18. mars #9 Skrevet 18. mars Med nr. 2 kom lysten når mensen var tilbake. Altså vi startet prøving når eldste var 3 mnd gammel. Det nr. 3 ventet vi til de eldste vokste litt. Dvs. vi ventet 4-5 år fra forrige fødsel. Vi lager barna for vår egen del, ikke for barnas skyld. De blir ikke spurt når de er så små og ikke vet hva det vil si å ha søsken. Anonymkode: fd728...8b2
AnonymBruker Skrevet 18. mars #10 Skrevet 18. mars Vi begynte å prøve da eldstemann var litt over et år. Visste at jeg ville ha to. Har en søster jeg er nær, og ville ha en «gjeng». Kan legge til at eldstemann sov gjennom natten og har et godt lynne, så vi følte vi hadde overskuddet. Anonymkode: 054df...5c0
AnonymBruker Skrevet 18. mars #11 Skrevet 18. mars Ett holder, ellers må du sykemeldes for det blir for mye for deg, ref annen tråd her... Anonymkode: faf4f...309
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå