Gå til innhold

Fargeforvirret, noen innspill? (LANGT)

Anbefalte innlegg

Gjest Susehodet
Skrevet

Og det utartet seg :ler:

Utgangspunktet er at jeg skal bestille en ny rensolje på purelux (noen som vet om refillflaskene er mulig å skru igjen? Eller MÅ jeg har den flasken som refillen skal has oppi?), en 10 grams pudderboks, en Rhassoul Facial Bar prøve, og en oljeprøve til å ha i reisevesken. Har da 6 dollar igjen til å se etter prøver, og vet ikke helt hva jeg skal velge :klø:

Kikket en del på http://home.hia.no/~ingeaa04/index.htm og nå er jeg mer forvirret enn jeg var i utgangspunktet. Jeg er enten vinter, eller høst, eller en pussig blanding. Ser fargemessige likhetstrekk med begge kvinnene som er brukt som eksempler der, og kan bruke flere av fargene på både vinter og høstkartet med hell.

Jeg har gråblå, ganske mørke øyne, brunt, men litt “falmet” hår (som jeg lar være som det er en stund til, har ikke lyst til å farge det ennå).

Hud: Noe plaget med urenheter, kviser, hvite flekker, men ikke ekstremt mye. Har og noe mørk hårvekst som stikker seg fram om jeg ikke napper ofte nok, og en god del lyse hår i ansiktet. En del rødskjær i kinnene, men ikke slik at det er plagsomt eller stygt. Blir sjelden brun, men har egentlig aldri forsøkt heller. Bruker sjelden eller aldri leppesminke.

Går mye kledd i sort til daglig, men bruker iblant mørkerødt, eller mørkebrunt i penklær. Limegrønn er og en farge som fungerer på meg, selv om jeg ikke eier et plagg i den fargen. Mørk blå er er en farge jeg har begynt å få øynene opp for, og ser etter når jeg ser etter klær, selv om jeg ikke har funnet noe som jeg liker ennå.

Babyface pudderet ser ut til å passe meg. Har ikke hatt anledning til å se det i dagslys ennå (jobber på merkelige tider, og solen er bare innom og hilser på), men i skarpt lampelys er det knapt mulig å se at jeg har noe på huden. Creamy natural ser litt for “rosa” ut, klarer ikke helt sette fingeren på det, men det ser iverfall litt feil ut. Apricot Enhancer er ALTFOR brun for meg. Translucent Matte fungerer ikke på meg annet enn eventuelt som sminke på halloweeen, enten som geisha, gother, eller spøkelse ;) Høres det ut som om “Babyface” kan fungere på meg eller er det bare noe jeg innbiller meg her?

Jeg har som sagt 6 dollar igjen opp til grensen på 200 NOK og de skal brukes på prøver. Er interessert i forslag på øyenskygger og eventuelle andre foundationer som kan passe meg, og som passer i naturlig sminke, jeg er ikke ute etter å se direkte SMINKET ut. Rouge, solpudder osv tror jeg at jeg venter med til jeg får taket på det mer grunnleggende :)

Alle forslag og advarsler ang farger på pureluxprodukter tas i mot med takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Susehodet
Skrevet

Om noen, mot formodning, skulle være interessert i oppfølgeren :)

Endte med en refillflaske (og så får jeg håpe det går å bruke den separat), og en prøveflaske på renseoljen. Sminke ble:

10 grams boks med: Babyface

Prøve på: Jazzy

Prøve på: Hi Ho Silver

Prøve på: Uptown

Prøve på: Down To Earth

Så får vi se hva som skjer, håper bare oljen dukker opp om ikke så lenge, jeg har ikke hatt så god hud siden jeg var barn :-D

Gjest Virvel
Skrevet
Jeg er enten vinter, eller høst, eller en pussig blanding. Ser fargemessige likhetstrekk med begge kvinnene som er brukt som eksempler der, og kan bruke flere av fargene på både vinter og høstkartet med hell.

Selvsagt kan du være en blanding!

Gjest Susehodet
Skrevet

Selvsagt kan du være en blanding!

AHA!

Så jeg er altså ikke nødvendigvis en “freak of nature”? Men i så fall, skal jeg bli skuffet, eller lettet? :ler:

Tusen takk for innspillet, ting falt litt mer på plass nå :)

Gjest Virvel
Skrevet

Det er ingen absolutter i naturen vet du, det er alltid unntak. :icon_smile: Som regel ser du vel ganske greit selv hvilke farger du kler og ikke kler (og ikke minst hva du føler deg vel i), så jeg vil påstå at du kommer ganske langt ved å stole på magefølelsen, et speil og god belysning.

Gjest Gjest
Skrevet

i de beskrivelsene har jeg store fellestrekk med huden til vår, håret går i sommer, og øynene er blå, så de går under begge.

så du er ikke alene.

og jeg bruker varme og kalde farger om hverandre, sminken også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...