Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gravid uten å vite det type gravid, ingen plager eller cravings eller vektøkning annet enn baby, så veldig heldig! MEN nå er jeg i uke 4 (skal ta GT denne uka) og kjenner på kvalme som noe nytt. Sikkert alder som spiller inn, er jo så klart blitt eldre…

Leser forresten at (morgen)kvalme er bra - veldig mye mindre sjanse for aborter.

Mitt spørsmål er har dere hatt forskjellige typer graviditeter og begge deler går bra?

Anonymkode: e9699...f81

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har kun hatt veldig enkel graviditet uten kvalme eller andre plager. Alt har gått strålende.

Anonymkode: a1d58...15e

• Liker 1
Skrevet

Første graviditet var sånn, ikke en eneste plage. Fikk mye kynnere fra uke 16, men ikke kvalm en eneste gang på de månedene.

Andre graviditet var jeg fryktelig kvalm døgnet rundt hele første trimester. Er i uke 22 nå og kan ha enkelte innslag av kvalme enda. Mye halsbrann. Baby er i følge ultralyd frisk og rask inni der, ingen grunn til å tro noe annet enn at dette svangerskapet skal få et like vellykket utfall som første ❤️

Begge barna er gutter, med samme pappa. Eneste forskjell er at jeg er 3 år eldre og kvalifiserer vel nå til geriatrisk svangerskap 😅

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Første hadde jeg ingen plager utenom bekkenet ganske sent i løpet. Kunne ikke se på meg at jeg var gravid heller. Frisk og fin gutt født til termin. 3,5 kg

andre graviditet var jeg kvalm fra før positiv test til hun var ute. Ikke oppkast, men uggen konstant. Masse halsbrann. Måtte ha en del ekstra oppfølgling fordi hun ble målt til så liten. Født frisk og fin til termin. 3,7 kg. 

tredje hadde jeg ingen plager før jeg i løpet av uke fikk alvorlig svangerskapsforgiftning og hellp-syndrom. Frisk og fin jente på 1,9 kg, men dramatisk start. 

Anonymkode: 8eebf...845

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anononyma skrev (36 minutter siden):

Første graviditet var sånn, ikke en eneste plage. Fikk mye kynnere fra uke 16, men ikke kvalm en eneste gang på de månedene.

Andre graviditet var jeg fryktelig kvalm døgnet rundt hele første trimester. Er i uke 22 nå og kan ha enkelte innslag av kvalme enda. Mye halsbrann. Baby er i følge ultralyd frisk og rask inni der, ingen grunn til å tro noe annet enn at dette svangerskapet skal få et like vellykket utfall som første ❤️

Begge barna er gutter, med samme pappa. Eneste forskjell er at jeg er 3 år eldre og kvalifiserer vel nå til geriatrisk svangerskap 😅

Haha, geriatrisk ja - der treffer jeg også nå :D

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha, geriatrisk ja - der treffer jeg også nå :D

Mulig det skjer noe der som gjør at kroppen reagerer med mer kvalme på hormonene? 🤔😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anononyma skrev (1 time siden):

Mulig det skjer noe der som gjør at kroppen reagerer med mer kvalme på hormonene? 🤔😅

Hahah, ja kanskje det - drar jo på årene 🫣😂 Men skal stå i alt som måtte komme så lenge det holder fast hele prosessen. Statistikk og sånn dritt er imot oss kvinner når det kommer til plutselige/ spontant/ stillegående aborter - og verre når vi er geriatriske av alder på feltet… 🙃

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Første hadde jeg ingen plager utenom bekkenet ganske sent i løpet. Kunne ikke se på meg at jeg var gravid heller. Frisk og fin gutt født til termin. 3,5 kg

andre graviditet var jeg kvalm fra før positiv test til hun var ute. Ikke oppkast, men uggen konstant. Masse halsbrann. Måtte ha en del ekstra oppfølgling fordi hun ble målt til så liten. Født frisk og fin til termin. 3,7 kg. 

tredje hadde jeg ingen plager før jeg i løpet av uke fikk alvorlig svangerskapsforgiftning og hellp-syndrom. Frisk og fin jente på 1,9 kg, men dramatisk start. 

Med samme far? Trodde det var ekstremt uvanlig med svangerskapsforgiftning hvos man ikke fikk det med første - jeg som trodde jeg ikke trengte bekymre meg for det nå som andregangsgravid😅

Anonymkode: 11c8d...f6e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Med samme far? Trodde det var ekstremt uvanlig med svangerskapsforgiftning hvos man ikke fikk det med første - jeg som trodde jeg ikke trengte bekymre meg for det nå som andregangsgravid😅

Haha, uffda, ikke meningen å bekymre andre med innlegget mitt 🫣😂

Håper og tror på det beste for deg i ditt andre svangerskap 🙌🏻

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, samme far. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg ble spurt om det da jeg var innlagt😅 tydligvis veldig sjeldent! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...