Gå til innhold

Finn handel: pakken står som levert men kjøper sier den ikke ble det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Har dere noen ganger opplevd at pakken står som levert, uten at den er det? Eller om den evt ble stjålet? har solgt noe på finn og kjøper hevder at pakken ikke var der, så stoppet hun utbetalingen, har kontaktet finn men de kunne ikke svare på det spm da og da og henvendt meg videre til e-mail support der jeg fikk automatisert svar ikke relevant til spørsmålet 😣

Bare lurt på om noen visst prosedyren for sånt? Hva skjer om den ikke blir funnet?

Anonymkode: 8dd1a...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det har skjedd meg med HeltHjem mange ganger. Får melding om et den er levert men ankommer den ikke før dagen etter. 

Anonymkode: 8f6b3...d85

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis pakken ble lagt utenfor døra til kjøper kan den godt være stjålet. Vi har hatt store utfordringer med det i mitt nabolag.

Anonymkode: 4ebb2...2d2

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, flere ganger. Forrige gang dukket pakken opp hos avsender etter 3 uker selv om den sto som levert hos oss. Vi rakk å få meldt inn den manglende leveringen (har overvåkingskamera så vi så den ikke var levert) og få erstatning før pakken kom frem. Vi rakk også å finne annet utstyr i stedet for det som var borte.

Anonymkode: 5c596...3a5

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplevde dette da jeg solgte et hjemmestrikket plagg på bestilling. Det var penger ut vinduet. Ingen kunne gjøre noe. Jeg jobber på apotek, og ei dame kommer da i en helt lik genser som "aldri kom frem". Navnet var det samme som kjøperen (hun skulle ha noe på resept). 

Så... Kan hende du har blitt lurt.

Anonymkode: 97715...e69

• Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jepp. Veldig vanlig problem.

Bestiller ALDRI noe med Fiks Ferdig eller generelt på finn.no hvis det ikke kan leveres til hentested i butikk. Levering hjem er HELT UAKTUELT.

Anonymkode: 52cf7...985

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg opplevde dette da jeg solgte et hjemmestrikket plagg på bestilling. Det var penger ut vinduet. Ingen kunne gjøre noe. Jeg jobber på apotek, og ei dame kommer da i en helt lik genser som "aldri kom frem". Navnet var det samme som kjøperen (hun skulle ha noe på resept). 

Da hadde jeg spurt: "Så fin genser, strikket den selv?"

Uansett hva hun svarer: "Det er faktisk jeg som har strikket den genseren men du påsto den aldri kom frem og betalte ikke. Skal du vipse meg nå eller skal jeg anmelde deg for svindel? Det er masse kameraer her som kan bekrefte at du går med den." 

For du gjorde vel noe?

Anonymkode: fb185...d88

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplevde det nylig. Hadde solgt noe via fiks ferdig, og når kjøper hadde mottatt pakken så var den ikke der. Hun stoppet betalingen mens finn jobbet med en løsning. Endte til slutt med at jeg fikk utbetalt pengene, og jeg regner nesten med at hun også fikk penger tilbake igjen da jeg ikke har hørt noe mer fra henne. 

Anonymkode: 5770d...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da hadde jeg spurt: "Så fin genser, strikket den selv?"

Uansett hva hun svarer: "Det er faktisk jeg som har strikket den genseren men du påsto den aldri kom frem og betalte ikke. Skal du vipse meg nå eller skal jeg anmelde deg for svindel? Det er masse kameraer her som kan bekrefte at du går med den." 

For du gjorde vel noe?

Nei, jeg gjorde ingenting. Jeg ble veldig satt ut først og fremst, og så har jeg et yrke hvor jeg må være strengt profesjonell og ikke kan dra opp private saker. Det er lett å tenke i ettertid hva man kunne sagt og gjort 🫠

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, jeg gjorde ingenting. Jeg ble veldig satt ut først og fremst, og så har jeg et yrke hvor jeg må være strengt profesjonell og ikke kan dra opp private saker. Det er lett å tenke i ettertid hva man kunne sagt og gjort 🫠

Men da sender du en melding nå i ettertid.

"Hei, så deg i genseren jeg laget til deg, du var veldig fin i den. Supert at den dukket opp tilslutt, men jeg hadde satt pris på beskjed. Siden kravet gjennom Finn.no ble avvist sender jeg deg et Vipps krav på tilsvarende beløp. Betal det så fort som mulig, så slipper vi ytterligere problemer."

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har fått svar fra finn nå der de sier at pakker som står som levert har de ikke ansvar for og at de ikke er forsikret mot tyveri ol, det har jeg full forståelse for, men tenker at det er jo "problemer" på hennes ende, jeg har tross alt sendt pakke, det ble registrert, og synes burde få utbetaling selvom den ikke dukket opp der 😓😓😓 uff ja hvis det er sånn det skal være så er det siste gangen jeg bruker finn sin skitløsning. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Altså du mener at du ikke fikk betaling for genseren via fiksferdig selvom den sto som utlevert?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Og neste gang så bør du ikke tilby sending i post når kjøper tydeligvis bor i nærheten av der du bor og/eller jobber.

Anonymkode: dc2ec...fae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Altså du mener at du ikke fikk betaling for genseren via fiksferdig selvom den sto som utlevert?

Stemmer. Kjøper kan vurdere produktet før pengene sendes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men da sender du en melding nå i ettertid.

"Hei, så deg i genseren jeg laget til deg, du var veldig fin i den. Supert at den dukket opp tilslutt, men jeg hadde satt pris på beskjed. Siden kravet gjennom Finn.no ble avvist sender jeg deg et Vipps krav på tilsvarende beløp. Betal det så fort som mulig, så slipper vi ytterligere problemer."

Jeg har latt det gå. Det er mange måneder siden nå. Jeg sender kun ved forhåndsbetaling nå.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og neste gang så bør du ikke tilby sending i post når kjøper tydeligvis bor i nærheten av der du bor og/eller jobber.

Anonymkode: dc2ec...fae

Det var det hun foretrakk, og jeg tenkte ikke mer over det. Jeg sender kun ved forhåndsbetaling nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Stemmer. Kjøper kan vurdere produktet før pengene sendes. 

Ja, det er jeg klar over, så bare for meg at siden hun sa at hun aldri fikk pakken ville begge få utbetalt et beløp eller i alle fall du, som faktisk sendt varen. Ellers så kan jo hvem som helst si at de ikke har fått pakken utlevert... så dumt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bestiller ALDRI noe med Fiks Ferdig eller generelt på finn.no hvis det ikke kan leveres til hentested i butikk. Levering hjem er HELT UAKTUELT.

Samme her. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Frida skrev (4 timer siden):

Samme her. 

Så da vil dere ikke ha noe sendt med den minste pakkestørrelsen til Posten, altså? De blir levert i postkassen uansett om man har brukt Fiks ferdig eller Posten direkte.

Jeg har hatt over 50 salg på Finn med Fiks ferdig det siste året. Èn pakke har forsvunnet, men den rotet Posten bort etter at de hadde hentet den fra pakkeboks. 

Anonymkode: 60ad3...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...