AnonymBruker Skrevet 18. mars #1 Skrevet 18. mars Er det noen som har hatt dette tidligere og fikk det igjen i svangerskap nummer 2? Hvor tidlig i graviditeten fikk dere det? Fikk dere hjelp? Anonymkode: bb216...0b5
AnonymBruker Skrevet 18. mars #2 Skrevet 18. mars Hadde fødselsdepresjon med nummer 1, som altså ikke kom før etter fødsel. Er nå 20 uker på vei med nummer 2, og merker mørket kommer snikende allerede. Kvalifiserer ikke til noe depresjonsdiagnose ennå tror jeg, men jeg kjenner jo igjen tegn fra sist og mannen merker det også. Likegyldigheten, håpløsheten og de tunge tankene kommer snikende merker jeg. Skal til jordmor neste uke og skal ta det opp der tenker jeg. Sist fikk jeg ingen behandling/hjelp før flere år etterpå, ingen oppdaget det (inkl. meg selv). Fikk hjelp i spesialisthelsetjenesten da fastlegen min kom tilbake fra utdanningspermisjon og klarte å "se gjennom fasaden" 😅 Ble helt frisk igjen! Men har ikke tenkt å la det gå så langt denne gang. Om ikke jordmor tar meg på alvor skal jeg gå til fastlegen som heldigvis er veldig opptatt av psykisk helse. Jeg skal ikke bli like "svart" igjen som jeg var den gang Heldigvis er mannen min også veldig obs på dette, så håper han vil bistå meg om depresjonen rekker å ta over og jeg ikke ser det selv/klarer å ta tak... Anonymkode: 10a16...1e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå