AnonymBruker Skrevet 18. mars #1 Del Skrevet 18. mars Dette gjelder for de med insulinresistens og type 2 diabetes. Jeg har i mange år slitt med blodsukkeret. Jeg har mer enn nok insulin, men den virker dårlig, og jeg har veldig lav glukosetoleranse. Etter å ha fått medisinsk hjelp (metformin) har det hjulpet mye. Men selv med riktig kosthold (for meg) var det ikke tilstrekkelig, jeg fikk fremdeles høyt blodsukker etter måltider med karbohydrater, og jeg har måttet øke aktivitetsnivået for å bedre insulinresponsen. Dette har virket bra. Nå opplever jeg at jeg veldig ofte får lavt blodsukker om natten. Det er ikke farlig, men det er ubehagelig, går ut over nattesøvnen, noe som igjen går ut over alt annet på dagtid. Jeg regner med at dette er en overgangsperiode, inntil kroppen har lært at den ikke trenger å produsere like mye insulin som før, men hvor lang tid kan jeg regne med at dette vil ta før det stabiliserer seg? Anonymkode: 09a3f...5e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #2 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette gjelder for de med insulinresistens og type 2 diabetes. Jeg har i mange år slitt med blodsukkeret. Jeg har mer enn nok insulin, men den virker dårlig, og jeg har veldig lav glukosetoleranse. Etter å ha fått medisinsk hjelp (metformin) har det hjulpet mye. Men selv med riktig kosthold (for meg) var det ikke tilstrekkelig, jeg fikk fremdeles høyt blodsukker etter måltider med karbohydrater, og jeg har måttet øke aktivitetsnivået for å bedre insulinresponsen. Dette har virket bra. Nå opplever jeg at jeg veldig ofte får lavt blodsukker om natten. Det er ikke farlig, men det er ubehagelig, går ut over nattesøvnen, noe som igjen går ut over alt annet på dagtid. Jeg regner med at dette er en overgangsperiode, inntil kroppen har lært at den ikke trenger å produsere like mye insulin som før, men hvor lang tid kan jeg regne med at dette vil ta før det stabiliserer seg? Anonymkode: 09a3f...5e1 Jeg håper på flere svar på denne..sliter med det samme, har hatt perioder der jeg har spist sunt og sukkerfritt, trent hver dag etc. Men fortsatt forhøyet langtidsblodsukker. Så gir jeg opp og spiser sjokolade igjen, fordi ingenting funker lell. Anonymkode: 3dfac...c42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #3 Del Skrevet 18. mars Ja, det er utrolig kjedelig å vite at man gjør "alt" rett, uten å få resultater som bekrefter det. Hos meg er langtidsblodsukkeret bra (40), det jeg sliter med er de høye toppene, og de dype dalene. Jeg svinger noe ekstremt innimellom, og i løpet av en dag kan jeg variere mellom 3.5 mmol/L på morgenen, til 12 mmol/L på ettermiddagen, tross trening. Anonymkode: 09a3f...5e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #4 Del Skrevet 18. mars Jeg er motsatt, legger meg med fint blodsukker, så begynner det å øke i de små timer og er veldig høyt når jeg står opp. Så må jeg spise frokost og være i litt aktivitet og vips er det ganske greit igjen, og aldri veldig lavt. Spiser jeg ikke og går rett i gang med aktiviteten er det derimot høyt langt utover dagen... 🙃 Langtidsblodsukkeret er fint, i det minste. Anonymkode: 73095...a99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #5 Del Skrevet 21. mars En liten oppdatering fra ts: For min del ser det ut til at treningen har hatt motsatt effekt enn forventet. Den har ført til høyt fysisk stress, som igjen har økt insulinresistensen. Nå skal jeg ha et par rolige uker med kun lavintensiv aktivitet, og legen håper det hjelper. Anonymkode: 09a3f...5e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå