AnonymBruker Skrevet 18. mars #1 Skrevet 18. mars hei, jeg trenger noen gode råd og føler meg litt rådvill. jeg og min partner har vært sammen i en del år og vi har barn sammen. vi har hatt det bra lenge, men jeg begynner å slite litt i foholdet. min partner er helt fantastisk! omsorgsfull, tålmodig og mange fler gode kvalifikasjoner. men det er noe i meg som sier at det ikke funker lenger. jeg har gjort det jeg kan for å tilpasse meg min partners livsstil med å flytte til et sted jeg ikke trives, legge vekk mine hobbyer og det som gir meg glede, holde ut med familien til partner som for å være ærlig er grusomme, ikke bare mot meg, men mot partner også. jeg lever det livet som partner ønsker at jeg skal leve og jeg føler jeg har mistet meg selv og min identitet. min partner er veldig følelses ladd og ting som i mine øyne ikke er en big deal er noe partner dveler lenge over. havner vi i krangler, så er det for det meste jeg som må si unnskyld og trøste partner, det er da også de gangene jeg ikke har gjort noe. men hver negativ følelse partner får, så er det til syvende å sist jeg som får skylda. partner har gjort og sagt utenkelige ting mot meg, men jeg tilgir og trøster. jeg vil videre, jeg vil vi skal være gode foreldre sammen, men ikke sammen. jeg vil ha livet mitt tilbake. jeg føler meg fanget, men jeg klarer ikke å gjøre noe med det fordi jeg ikke vil såre en person som jeg er så glad i. jeg er langt ifra perfekt selv og har mine problemer og min bagasje, noe som partner har vært veldig tålmodig med. så dette er ikke en rant over partner, men heller lufting av mine tanker. Anonymkode: 6c750...80a 1
blåbærpai Skrevet 18. mars #2 Skrevet 18. mars Høres ut som du har latt deg selv forsvinne.. hvorfor har du lagt vekk hobbyene dine? 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars #3 Skrevet 18. mars Du kan jo ikke utslette deg selv helt i et forhold, jeg skjønner godt at du sliter når du bare har tilpasset deg partner uten å ta vare på deg selv. Han høres heller ikke sunn ut, litt manipulerende? Er han egentlig fantastisk, omsorgsfull, tålmodig osv. hvis det alltid er du som må trøste, gi deg, han gnager lenge på småting, osv.? Var det du som hadde lyst til å flytte sammen med ham dit, droppe hobbyer, osv., eller var det krav fra ham? Anonymkode: c2100...ae8 1
Anonymbruker9512 Skrevet 18. mars #4 Skrevet 18. mars blåbærpai skrev (33 minutter siden): Høres ut som du har latt deg selv forsvinne.. hvorfor har du lagt vekk hobbyene dine? hobbyene mine er ikke noe jeg kan gjøre hjemmefra, og da blir det vankelig. jeg har prøvd å inkludere henne i dem, men det er ikke noe hun vil.
AnonymBruker Skrevet 18. mars #5 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Du kan jo ikke utslette deg selv helt i et forhold, jeg skjønner godt at du sliter når du bare har tilpasset deg partner uten å ta vare på deg selv. Han høres heller ikke sunn ut, litt manipulerende? Er han egentlig fantastisk, omsorgsfull, tålmodig osv. hvis det alltid er du som må trøste, gi deg, han gnager lenge på småting, osv.? Var det du som hadde lyst til å flytte sammen med ham dit, droppe hobbyer, osv., eller var det krav fra ham? Anonymkode: c2100...ae8 jeg vet ikke hva det er, men at man må gå på eggeskall rundt henne, det må man. men klarer man det er hun verdens skjønneste og det er jo noe av grunnen til at jeg fortsatt er med henne. når hun er glad og positiv, så er hun det beste mennesket i verden. jeg prøvde å lokke henne til å flytte der jeg kommer ifra med hus med panorama utsikt mot innsjøen og høye fjell, men hun ville heller være nær sin familie. så da pakka jeg sammen og gjorde det for henne. så det var ikke noe krav, mer en godhjertet handling fra min side. Anonymkode: 6c750...80a
AnonymBruker Skrevet 18. mars #6 Skrevet 18. mars Jeg tenker dere kunne hatt godt av å gå i samlivsterapi, rydde litt opp i grums og forsøke å se hverandre med nye øyne. Dere har barn, de fortjener det. Anonymkode: 1ed69...dc2 1 1
blåbærpai Skrevet 18. mars #7 Skrevet 18. mars Anonymbruker9512 skrev (1 time siden): hobbyene mine er ikke noe jeg kan gjøre hjemmefra, og da blir det vankelig. jeg har prøvd å inkludere henne i dem, men det er ikke noe hun vil. Men det er jo helt vanlig å ha hobbyer utenfor husets fire vegger og det er helt vanlig å få tid og rom til å drive med disse. Kan du ikke forlate huset da, eller? Hun trenger jo ikke være med.. ? Eller? 1 1
sorthstudios Skrevet 18. mars #8 Skrevet 18. mars Det at du ikke kan ha en hobby utenfor huset er bare tull. Er det en hobby som krever to personer (Tennis? Squash?), og hun ikke ønsker å være med, så spør en venn eller kollega, eller bli med i en allerede stiftet klubb. Bare si til partneren din: "Nå har jeg lyst til å starte med X igjen, så jeg blir borte på torsdag." Hun kan ikke nekte deg. Det er veldig sunt for forholdet å ha forskjellig hobbyer og at ikke ALT må gjøres sammen. Mannen min spiller foreksempel biljard hver mandag, og kommer ikke hjem før på kvelden. Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars #9 Skrevet 18. mars Det finnes perioder i livet hvor hobbyer må legges på hylla og man må nedprioritere seg selv. Så finnes det perioder i livet hvor hobbyer kan hentes opp igjen og man kan begynne å ta bedre vare på seg selv igjen. Jeg tror du er der hvor du må begynne å se på hvor og når du kan få plass til deg selv i livet ditt. Jeg tror det er en ekstremt dårlig idé å avslutte forholdet med en du er glad i. Se på rutinene i hverdagen, se på muligheter, snakk sammen og ta gjerne litt parterapi hvis det er vanskelig å finne ut av alt for dere to alene. Anonymkode: fb4ed...496
Christina82 Skrevet 18. mars #10 Skrevet 18. mars Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. 1
Anbefalte innlegg