AnonymBruker Skrevet 18. mars #1 Del Skrevet 18. mars Først, jeg har en hudlegetime snart for noe annet og og skal selvfølgelig ta det opp da. Men jeg begynner å bli ganske stressa og in my head rundt dette og trenger å snakke med noen 😅 Jeg har et merkelig utslett som kommer og går. Det er alltid på samme sted, på arm/skulder rett over armhulen på venstre side av ryggen. Det er en tett klase med utslett, og som sprer seg litt utover. Det klør ikke noe særlig, littegrann av og til. Det er der et par uker, og så forsvinner det for noen uker eller måneder. Jeg oppdaget det første gang i mai-tider i fjor. Det blir litt og litt mer for hver gang. Utslettet er hevet, men ikke utpreget varmt. Skal jo innrømme at skrekken min er at det er skabb, men det stemmer jo ikke helt med mønsteret. Samboeren min har heller ingen tegn til utslett, og om det hadde vært skabb er det vel ganske utenkelig at hen ikke hadde blitt smittet i det hele tatt på nesten et år. Og som sagt så klør dette veldig lite, og jeg klør aldri så mye at det blir skorper eller rifter. Jeg har ikke brukt noen nye hudprodukter, og heller ikke startet på noen nye medisiner. Ikke endret deodorant eller noe heller. Noen som har noen tanker? (jeg vil ikke legge ut bilde, da blir jeg litt for lett identifisert) Anonymkode: e9b59...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #2 Del Skrevet 18. mars Det er forresten ca 2 x 2 cm der det er tettest, så det dekker ikke et kjempestort område. Også blir det mindre tetthet med prikker utover i kanskje totalt 5x5 cm Anonymkode: e9b59...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #3 Del Skrevet 19. mars Greide å ta et bilde og skjule identifiserende ting 😊 Anonymkode: e9b59...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #4 Del Skrevet 19. mars Siden det er tilbakevendende så tenker jeg noe autoimmunt -feks psoriasis. Tror ikke det er skabb ihvertfall Anonymkode: 2ec41...e30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #5 Del Skrevet 19. mars Det er helt feil sted for skabb. De vil typisk gjemme seg i ‘bretter’, som mellom fingrene, og spre seg utover derfra i ganger under huden. Lurt å ta bilder når du har utbrudd, så du har noe å vise hudlegen om det begynner å roe seg igjen før du kommer dit. Ta gjerne flere bilder om utslettet endrer seg. Min erfaring er i hvert fall at de setter veldig pris på det, å få se hvordan det har utviklet seg. Anonymkode: 88721...7b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #6 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 9.28): Siden det er tilbakevendende så tenker jeg noe autoimmunt -feks psoriasis. Tror ikke det er skabb ihvertfall Anonymkode: 2ec41...e30 Ekspander Det er ikke psoriasis, det har jeg andre steder på kroppen, så det kjenner jeg igjen! AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 9.35): Det er helt feil sted for skabb. De vil typisk gjemme seg i ‘bretter’, som mellom fingrene, og spre seg utover derfra i ganger under huden. Lurt å ta bilder når du har utbrudd, så du har noe å vise hudlegen om det begynner å roe seg igjen før du kommer dit. Ta gjerne flere bilder om utslettet endrer seg. Min erfaring er i hvert fall at de setter veldig pris på det, å få se hvordan det har utviklet seg. Anonymkode: 88721...7b4 Ekspander Takk! det er beroligende å høre. Jeg har en tendens til å gå til verst mulige utfall med en gang 😅 Hadde tenkt til det, har skrevet noen notater også om når det dukket opp nå og skal skrive ned når det begynner å roe seg og slikt. Anonymkode: e9b59...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #7 Del Skrevet 21. mars Psoriasis eller elveblest kanskje? Aner ikke grunnen for jeg plutselig fikk det i en alder av 50. Om det var vaksinen eller ikke.... Fastlegen og hudlege har tro på det. Må gå på cellegift for å holde det i sjakk. Hopper jeg over ei uke,så ser det ut som jeg har blitt brukt som leirdue. Klør og brenner,til og med inne i åpninger både oppe og nedentil. Anonymkode: 1c586...005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå