Gå til innhold

Når man er mindre pen og daten bekrefter det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva ville dere gjort?

Har datet en fyr en stund. Han er stort sett en flott fyr med gode egenskaper som viser omsorg og glede over meg. Innimellom minner han meg likevel om hvordan han tenker om mitt utseende. Jeg vet selv jeg ikke er pen. Det får jeg ikke endret. Tenker han kunne spart seg for å kommentere andres utseende så jeg ser det. Han gjør det veldig tydelig hva han tenker. Han synes jeg er mindre pen og skjuler det ikke. 

Anonymkode: 712f9...fa7

• Liker 1
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva faen?

Anonymkode: 1c01b...7b0

• Liker 12
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da er mitt spm: hvorfor dater han noen han ikke synes er pen? Du bør finne deg en som synes du er vakker! Jeg lover, uansett hva du selv tenker, han finnes!

Anonymkode: c822a...911

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva ville dere gjort?

Har datet en fyr en stund. Han er stort sett en flott fyr med gode egenskaper som viser omsorg og glede over meg. Innimellom minner han meg likevel om hvordan han tenker om mitt utseende. Jeg vet selv jeg ikke er pen. Det får jeg ikke endret. Tenker han kunne spart seg for å kommentere andres utseende så jeg ser det. Han gjør det veldig tydelig hva han tenker. Han synes jeg er mindre pen og skjuler det ikke. 

Da ville jeg tenkt at han er en stor bajskorv og dumpet han. 

Du fortjener bedre. Seriøst! 

Anonymkode: bf8c1...aef

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg garanterer deg, du er vakrere enn han noensinne kommer til å bli!

Ingen mann med "gode egenskaper, som viser omsorg og glede over deg" vil si noe slikt til deg!

En mann som virkelig liker deg vil også synes at du er vakker. Alle - absolutt alle! - får noe pent ved seg hvis man er oppriktig glad i personen.

Å si noe slikt som han gjør tyder på at han er ute etter å fange deg ('du må ikke tro du kan få bedre enn meg'), trykke deg ned psykisk ('du må ikke tro at du er bra nok for andre, for du er ikke pen'). Han tester deg med å si slike stygge ting til deg, for å se om du finner deg i det.

Dette er begynnelsen på et psykisk voldelig forhold, så DU bør innse at han ikke er bra nok for deg, Ts!

Han bruker allerede klassiste metoder for å manipulere deg og psyke deg ned. Samtidig som han gjør dette for å sjekke om han kan komme unna med å si stygge ting til deg, for om han slipper unna med det, så vet han at han vil kunne bryte deg ned videre. Og for å sikre at du ikke avslutter med ham, så sørger han for å late som om han har omsorg for deg og glede over deg, later som om han er en god mann, mens det han egentlig gjør er å love bombe deg innimellom at han psyker deg ned.

Vær glad for at han avslørte seg så tidlig, slik at du kan komme deg lett unna. Kutt all kontakt og ikke ta opp igjen kontakten! Han kommer mest trolig til å forsøke å lokke deg inn igjen.

Anonymkode: dcdb2...fe3

• Liker 10
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Da er mitt spm: hvorfor dater han noen han ikke synes er pen? Du bør finne deg en som synes du er vakker! Jeg lover, uansett hva du selv tenker, han finnes!

Akkurat det der er jeg så drittlei av at folk messer om.

Realiteten er at ikke alle er pene og ikke alle blir noensinne ansett som pen selv av de som elsker en.

Jeg er ikke pen, har aldri vært det, vil aldri bli det og det er faktisk helt greit. Selv ikke min mor elsker utseendet mitt.

Å være pen er ikke det kvalitetsstempelet mange tror og det er ikke noe poeng å lete etter det heller for de av oss som rett og slett ikke er pene. Vi kan ha andre og viktigere kvaliteter.

De som elsker oss kan fortsatt bli glade i oss og finne glede i å se oss lykkelige selv om de ikke ser oss som pene.

En ting som er nødvendig i livet til oss ikke pene er realitetsorientering. 
Så hjelper det selvfølgelig med partnere som ikke er kronidiot nok til å poengtere at vi ikke er heldige med utseendet, iallefall ikke på regelmessig basis.

Anonymkode: 04e79...83f

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Han er vel ikke en skjønnhet selv? 

Som regel så ligger man på samme nivå ,

Anonymkode: bf6ea...d10

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo fælt mange som dater, blir sammen med og får barn med dodraugen bare fordi de absolutt ikke vil være alene. De pleier å finne hverandre og videreføre problemet.

Anonymkode: e5d04...ee0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva ville dere gjort?

For den riktige mannen, så er du verdens flotteste kvinne🙏

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva ville dere gjort?

Hvorfor dater du en som synes du er mindre pen? Hvorfor er det godt nok for deg?

Anonymkode: 624b2...280

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ikke ut som han er investert i forholdet.

Anonymkode: 80fd1...c5b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva nøyaktig sier han til deg, og hvorfor har du datet ham en stund selv om du oppdaget hvordan han er? 

Jeg dumpet til og med en venninne en gang som sa "du er ikke akkurat noen skjønnhet". Ikke fordi utseende skal ha noe å si i vennskap, og ikke fordi hun ikke hadde rett, men trenger man slemme folk i livet sitt? Hun var absolutt ingen skjønnhet selv, men jeg gikk da ikke rundt og minnet henne på det. 

Anonymkode: 24391...1b8

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han synes jeg er mindre pen og skjuler det ikke. 

sier han rett ut at du ikke er pen slik han ser deg eller tolker du det slik basert på kommentarer om andre damer? 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Akkurat det der er jeg så drittlei av at folk messer om.

Realiteten er at ikke alle er pene og ikke alle blir noensinne ansett som pen selv av de som elsker en.

Jeg er ikke pen, har aldri vært det, vil aldri bli det og det er faktisk helt greit. Selv ikke min mor elsker utseendet mitt.

Å være pen er ikke det kvalitetsstempelet mange tror og det er ikke noe poeng å lete etter det heller for de av oss som rett og slett ikke er pene. Vi kan ha andre og viktigere kvaliteter.

De som elsker oss kan fortsatt bli glade i oss og finne glede i å se oss lykkelige selv om de ikke ser oss som pene.

En ting som er nødvendig i livet til oss ikke pene er realitetsorientering. 
Så hjelper det selvfølgelig med partnere som ikke er kronidiot nok til å poengtere at vi ikke er heldige med utseendet, iallefall ikke på regelmessig basis.

Anonymkode: 04e79...83f

Dette er jeg så enig i. Hva er meningen med å si slikt? Det er sikkert ment fint, men helt uten innhold og kraft. En veldig overfladisk og enkel, og liksom en selvfølgelig ting å si. Jeg er mann, og har helt siden barneskolen blitt kalt stygg og ekkel av jentene. Det hjelper virkelig ikke at noen som ikke ser meg sier noe annet. 
Etter så mange år, så har man blitt nødt til å akseptere og erkjenne at man ikke ser så veldig tiltalende ut. Da må man fokusere på andre ting. Men det tar ikke bort det faktum at andre opplever ens utseende som noe veldig utfordrende. Noen legger seg under kniven for å se ut slik at andre liker det de ser, andre aksepterer seg selv slik de er. Og tenk, selv denne stygge mannen som fortsatt i voksen alder får bekreftelser på nettopp det, har klart å stifte familie og lever et skikkelig godt liv med en kone jeg elsker og elsker meg.

Anonymkode: 8be5b...fee

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det nøyaktig han sier? Damer har lett for å tolke alt i verste mening, mens en del (ikke alle) menn er litt enkle på det planet, de bare sier det de tenker i øyeblikket og ikke hvordan det blir oppfattet. 

For øvrig så er personlighet viktigere enn utseendet for om man blir oppfattet som pen eller ikke. Vær begeistrert, selvsikker og sprudlende, så vil folk synes du er pen, uansett hvordan du ser ut.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva ville dere gjort?

Da tenker jeg at det er på tide at du innser at det å være i et forhold er ikke en regel eller en lov, du MÅ ikke være sammen med noen og i allefall ikke en som sier at du ikke er fin og bryter deg ned! Ærlig talt. 

Anonymkode: 38899...7c0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hva sier han? 
Har datet mindre pene menn (jeg ser den nå, haha) men da jeg var forelsket i de, var de jo verdens fineste (for meg!)

Anonymkode: 9ccd6...b54

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle mennesker er ikke vakre…🙄

Anonymkode: 5afb4...9e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alle mennesker er ikke vakre…🙄

Anonymkode: 5afb4...9e0

Nei, men den man elsker, er likevel behagelig og på sitt vis vakker. 

Anonymkode: 80fd1...c5b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror du overtolker. Jeg tror ikke noe på at han har eksplisitt bekreftet at han synes du er mindre pen. Er det ikke kompleksene dine som egentlig snakker i denne tråden?

Hvis jeg sier til mannen at han der Kåre ser jammen veltrent ut for tida, betyr det ikke at jeg synes mannen ser ut som en sofagris.

Anonymkode: 1dcf9...990

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...