Gå til innhold

Opplevd stor variasjon i antall egg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som har vært gjennom mange runder med IVF og opplevd stor variasjon i antall egg ved uttak? Jeg pleide å få ut 5-8 for 3-4 år siden, men det siste året har jeg bare fått ut 2 når vi har prøvd.

Legene sier at det kan skyldes naturlig variasjon/uflaks, men begynner å bli usikker. Skal ha et nytt uttak snart og er redd jeg ikke vil få ut noe fordi det har gått så dårlig de siste rundene. Er det noen solskinnshistorier der ute?

Anonymkode: 2c1cf...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, har hatt flere runder. Første gang 6 egg (et par år siden), rundene etterpå har det bare gått nedover og har vært 2 egg flere ganger nå. Ved siste uttak for 3 dager siden var det plutselig 5 egg😊

lykke til videre! 

Anonymkode: 401f4...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du samme amh og afc som for 3-4 år siden? Og er du på samme protokoll nå som da?

Det er ganske vanlig at amh og afc synker jo eldre vi blir. Fsh kan stige, og man kan bli mindre responsiv på medisinene. Så det kan jo være en forklaring.

Går du på en annen protokoll, kan det også forklare at du får færre egg ut. Jeg fikk ut færre egg da klinikken la til østrogen.

Naturlig variasjon/uflaks kan være en like plausibel forklaring. Slike historier har jeg lest masse om på Reddit. 

Så vanskelig å si! Egguttak er en forferdelig prosess. Det viktigste er uansett kvalitet over kvantitet. Jeg ble satt på en protokoll som gav bedre kvalitet men færre egg, som jeg er glad for, for det ble en ganske bra blasto-rate av det. Håper du opplever det samme. Lykke til!

Anonymkode: 69070...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt 4 egguttak i 2024:

1. forsøk (kort protkoll): 3 egg ut, 0 blasto

2. forsøk (lang protokoll): 3 egg ut, 0 blasto

3. forsøk (kort protokoll): 1 egg ut, 0 blasto

4. forsøk (lang protokoll): 8 egg ut, 7 blasto 

Vi har hatt samme medisin hele veien (Menopur) så hos oss tror jeg bare det var veldig flaks og uflaks.. Amh har variert mellom 6 og 15 det året, og var på 6,5 det siste uttaket der vi fikk ut flest egg. Ikke lett å bli klok på... 

Anonymkode: 2b4e4...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2, 0, og 3 egg (offentlige forsøk), 15 og 10 (privat). Resulterte i tre barn, inkl tvillinger, da vi gikk privat. 

Anonymkode: efff0...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

2, 0, og 3 egg (offentlige forsøk), 15 og 10 (privat). Resulterte i tre barn, inkl tvillinger, da vi gikk privat. 

Hva gjorde de annerledes privat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har hatt 4 egguttak i 2024:

1. forsøk (kort protkoll): 3 egg ut, 0 blasto

2. forsøk (lang protokoll): 3 egg ut, 0 blasto

3. forsøk (kort protokoll): 1 egg ut, 0 blasto

4. forsøk (lang protokoll): 8 egg ut, 7 blasto 

Vi har hatt samme medisin hele veien (Menopur) så hos oss tror jeg bare det var veldig flaks og uflaks.. Amh har variert mellom 6 og 15 det året, og var på 6,5 det siste uttaket der vi fikk ut flest egg. Ikke lett å bli klok på... 

Har du brukt nesespray i lang protokoll? Hva var stimulering på 4.forsøk? Og gratulerer med så mange blasto😍😍😍

Anonymkode: 6c03e...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Var det stor forskjell mellom offentlig og privat? Hvilke medisiner brukte du for stimulering hos private? 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hjertefisk skrev (4 timer siden):

Hva gjorde de annerledes privat?

Såkalt kort regime, langt høyere doser (Menopur), og en hel del andre ting tilpasset meg (husker dessverre ikke alt, men de tok en del prøver i forkant som de ikke tok i forbindelse med de offentlige forsøkene). Hadde veldig samlebånd-følelse i det offentlige, det motsatte ved det private sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har du brukt nesespray i lang protokoll? Hva var stimulering på 4.forsøk? Og gratulerer med så mange blasto😍😍😍

Ja, brukte Synarela nesespray siste runden. Og 400 med Menopur i 12 dager :) Den første runden med lang protokoll som ikke var vellykket brukte jeg en depot sprøyte som het Diphereline, men det funket ikke for oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, brukte Synarela nesespray siste runden. Og 400 med Menopur i 12 dager :) Den første runden med lang protokoll som ikke var vellykket brukte jeg en depot sprøyte som het Diphereline, men det funket ikke for oss. 

Takk for svar. Og hvor gammel var du når du gikk på lang protokoll? 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar. Og hvor gammel var du når du gikk på lang protokoll? 😍

32 ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.3.2025 den 9.51):

Har du samme amh og afc som for 3-4 år siden? Og er du på samme protokoll nå som da?

Det er ganske vanlig at amh og afc synker jo eldre vi blir. Fsh kan stige, og man kan bli mindre responsiv på medisinene. Så det kan jo være en forklaring.

Går du på en annen protokoll, kan det også forklare at du får færre egg ut. Jeg fikk ut færre egg da klinikken la til østrogen.

Naturlig variasjon/uflaks kan være en like plausibel forklaring. Slike historier har jeg lest masse om på Reddit. 

Så vanskelig å si! Egguttak er en forferdelig prosess. Det viktigste er uansett kvalitet over kvantitet. Jeg ble satt på en protokoll som gav bedre kvalitet men færre egg, som jeg er glad for, for det ble en ganske bra blasto-rate av det. Håper du opplever det samme. Lykke til!

Anonymkode: 69070...8e6

Takk for svar! Er faktisk usikker på om verdiene har endret seg. Tror jeg hadde kort protokoll de første rundene for noen år siden, i hvertfall husker jeg behandlingen som mer kortvarig og mer skånsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.3.2025 den 23.26):

Er det noen som har vært gjennom mange runder med IVF og opplevd stor variasjon i antall egg ved uttak? Jeg pleide å få ut 5-8 for 3-4 år siden, men det siste året har jeg bare fått ut 2 når vi har prøvd.

Legene sier at det kan skyldes naturlig variasjon/uflaks, men begynner å bli usikker. Skal ha et nytt uttak snart og er redd jeg ikke vil få ut noe fordi det har gått så dårlig de siste rundene. Er det noen solskinnshistorier der ute?

Jepp!

3, 14, 3 og 12 🤯

Gonal, Gonal, Menopur og Menopur. Så jah🤣🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...