Gå til innhold

Adolescence

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har sett? Er en mini serie på 4 episoder på Netflix. Må si at det er en av de sterkeste seriene jeg har sett i hele mitt liv. Og bare måten den er blitt filmet på er jo helt utrolig! 

Anonymkode: 43508...8f1

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Fyttihelvete. Den guttungen kunne spille. Imponerende.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg likte den også veldig godt. Britene er gode på serier! Jeg savnet dog kanskje litt mer fokus på etterforskningsprosessen som er vanlig i slike serier. Han ble jo arrestert med en gang, og det ble fort tydelig at han var skyldig. Men det er fortsatt en av de bedre seriene jeg har sett på Netflix på en god stund!

Anonymkode: d6ab9...c90

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg likte den også veldig godt. Britene er gode på serier! Jeg savnet dog kanskje litt mer fokus på etterforskningsprosessen som er vanlig i slike serier. Han ble jo arrestert med en gang, og det ble fort tydelig at han var skyldig. Men det er fortsatt en av de bedre seriene jeg har sett på Netflix på en god stund!

Uten at jeg vil spoile for andre som ikke har sett den (slutt å les!), så tenker jeg at dette ikke er krim-serie og derfor mindre fokus på etterforskningen. Jeg hadde ingen forhåndskunnskaper om denne serien da jeg klikket meg inn på den så jeg forventet en klassisk, britisk krim-serie med etterforskning mtp på hvordan serien startet, men forsto etter hvert at dette var noe helt annet. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, en helt fantastisk serie. Jeg trodde også dette skulle være en klassisk britisk krimserie, men skjønte fort at dette var noe helt annet. Hver episode er laget på én tagning. Imponerende skuespill av en 13 år gammel gutt. Og de andre. Ble noen tårer på slutten der. Faren hans var fantastisk!

Anonymkode: 0d06e...a84

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med de andre innleggene, men synes også den setter fokus på hva incel-debatten og synet på mannsrollen i dagens samfunn kan gjør. Den viser tydelig at dagens unge trenger gode rollemodeller.

Anonymkode: c0764...db6

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg likte den også godt! Fint med fokus på hvordan det kan være for familiene til drapsmenn også. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig med de andre innleggene, men synes også den setter fokus på hva incel-debatten og synet på mannsrollen i dagens samfunn kan gjør. Den viser tydelig at dagens unge trenger gode rollemodeller.

Anonymkode: c0764...db6

Ja, det ble jo sett og vis hovedtema etter hvert. Fikk frem mange gode poeng på en smart måte, uten at tematikken ble svart/hvitt og polarisert. Bare vond og trist.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg synes den ble litt langsom. Har sett hele, men det holdt hardt å holde interessen oppe gjennom alle episodene.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men det var vel hele poenget, det var ikke noe spørsmål om hvem som hadde gjort det. Fokuset er på hvorfor han gjorde det, og hvordan dette påvirker de rundt ham. Merkelig ting å klage på, egentlig. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig den måten de filmet på, det har jeg aldri sett før, alt i one-take. Veldig imponerende må jeg si

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Episode 3 var en nesten ubegripelig god skuespillerprestasjon av en så ung gutt. Og tanken på at hele episoden er skutt i ett er enda mer imponerende.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt anbefalt den av flere, så har lagt den til på lista! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Sofiei skrev (13 timer siden):

Jeg må innrømme at jeg synes den ble litt langsom. Har sett hele, men det holdt hardt å holde interessen oppe gjennom alle episodene.

Samme. Sittet litt for mye å scrollet på mobilen og brukte noen dager på å komme meg gjennom de 4 episodene. Ingen høydare for meg dette her

Anonymkode: 34383...966

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Samme. Sittet litt for mye å scrollet på mobilen og brukte noen dager på å komme meg gjennom de 4 episodene. Ingen høydare for meg dette her

Anonymkode: 34383...966

Om du sitter og scroller så vil du naturligvis ikke få med deg de tingene som faktisk gjør serien bra. Dette er jo ikke in-you-face-action og masse som skjer og skriker på oppmerksomhet. Det er en serie som krever litt oppmerksomhet og evne til refleksjon. 

Anonymkode: c3609...378

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi elsket denne serien, utrolig sterk! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 18.3.2025 den 23.51):

Om du sitter og scroller så vil du naturligvis ikke få med deg de tingene som faktisk gjør serien bra. Dette er jo ikke in-you-face-action og masse som skjer og skriker på oppmerksomhet. Det er en serie som krever litt oppmerksomhet og evne til refleksjon. 

Anonymkode: c3609...378

Enig. Ikke for å være fullstendig ovenfra-og-ned her, men dette er en serie som krever en viss kognitiv kapasitet og evne til refleksjon. Hvis man ikke synes den er «spennende» nok så evner man ikke denne serien. 

Anonymkode: 7b503...6bb

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Enig. Ikke for å være fullstendig ovenfra-og-ned her, men dette er en serie som krever en viss kognitiv kapasitet og evne til refleksjon. Hvis man ikke synes den er «spennende» nok så evner man ikke denne serien. 

Artig at du mener folk er kognitivt tilbakestående på bakgrunn av at de ikke har samme syn som deg på en tv-serie .

Anonymkode: 87310...974

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Artig at du mener folk er kognitivt tilbakestående på bakgrunn av at de ikke har samme syn som deg på en tv-serie .

Anonymkode: 87310...974

Tilbakestående var ikke et ord jeg brukte, nei. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett den også, for en sterk serie og for en vannvittig skuespiller prestasjon av den unge gutten! Egentlig alle, men den ungdommen var helt rå på å formidle så vanskelige og komplekse følelser. 

Anonymkode: fd115...d76

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...