AnonymBruker Skrevet 17. mars #1 Skrevet 17. mars Dusjen og vasken var veldig tett så samboeren tenkte å bruke plumbo. Jeg gikk ut en tur i 40 min mens han hold på Han brukte pulveret i sluket, så helte 5 bøter med vann (så typ 50liter). Så syns han at det var veldig sterkt sluk lukt plutselig. For å bli kvitt den helte han Plumbo Heavy Gel og en liter vann oppi. I det øyeblikket kommer jeg heim. Vi har ikke vinduene på badet så dlra var åpen og vinduene i resten av leiligheten var åpne for å lufte ut. Da jeg kom in (sto kanskje 3 meter fra sluke mens jeg tok av jakka og sko) så merka jeg at det lukter noe kjemisk, sto der kanskje i max et minutt. Så gikk jeg ul åpen vindu for å puste frisk luft og etter 10 min tenkte nah, jeg går mer ut, det e ikke ferdig lufta. Så fikk jeg satans panikk. Jeg er 17 uker gravid og tenkte at faan, har jeg inhalert plumbo heavy gel nå? Og hvorfor i det hele tatt brukte vi plumbo med gravid i huset? Kunne vente et halv år med litt vann i vasken og dusjen. Jeg ble veldig veldig redd og fortsatt er det at jeg inhalerte for mye og det kan...vet ikke, skade hjernen på baby. Så jeg lurte på om noen har brukt Plumbo i husstanden mens dere var gravide og det gikk bra? Jeg bare lurer på om jeg er fullstendig idiot til å gjøre det eller at det var bare lite gjennomtenkt. Vi brukte langt tid for å bli gravide, så derfor alt føles skummelt. Trenger ikke å påpeke at jeg er hysterisk, skriver ikke for å høre det, men heller erfaring om Plumbo takk, for det hjelper hvis noen har vørt i samme situasjon. Anonymkode: cc2d5...058
smurfebuss Skrevet 17. mars #2 Skrevet 17. mars Det har gått kjempebra. Du var ikke så lenge eksponert at babyen din har tatt skade av det. Hvis du bekymrer deg ringer du Giftinformasjonen for et beroligende svar. Og neste gang kjøper dere Mudin og bruker det. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars #3 Skrevet 17. mars Dette kommer til å gå helt fint. Det hadde ikke vært solgt på Rema om det var så farlig. Anonymkode: d3c0e...224
AnonymBruker Skrevet 17. mars #4 Skrevet 17. mars Eg tror ikkje det er farlig. Men å komme i kontakt med plumbo er farlig. Hørte at i nabobygda var det ei dame som hadde tømt plumbo i doen og etterpå satt mannen og bæsja og det skvatt plumbo opp og han måtte amputere penis. Anonymkode: 1a173...4bd 1
Gjest StumpyHero Skrevet 17. mars #5 Skrevet 17. mars Altså, nå vet jeg ikke hva som står på pakningsvedlegget til Plumbo angående gravide, men det tryggeste du gjør er å prate med giftinformasjonen, de er veldig flinke og kan nok berolige deg. For meg høres dette ikke farlig ut med tanke på at det er snakk om eksponering av et produkt på lang avstand og i veldig kort tid. Be samboeren din kaste pulver Plumbo, det tetter mer enn hva det åpner
AnonymBruker Skrevet 17. mars #6 Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Eg tror ikkje det er farlig. Men å komme i kontakt med plumbo er farlig. Hørte at i nabobygda var det ei dame som hadde tømt plumbo i doen og etterpå satt mannen og bæsja og det skvatt plumbo opp og han måtte amputere penis. Anonymkode: 1a173...4bd 😂 Anonymkode: c7746...b8d 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars #8 Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hysterisk Anonymkode: 1cdde...064 Les innlegget igjen. Det ble ikke spurt. Brukt tia di andre steder Anonymkode: cc2d5...058
AnonymBruker Skrevet 17. mars #9 Skrevet 17. mars StumpyHero skrev (25 minutter siden): Altså, nå vet jeg ikke hva som står på pakningsvedlegget til Plumbo angående gravide, men det tryggeste du gjør er å prate med giftinformasjonen, de er veldig flinke og kan nok berolige deg. For meg høres dette ikke farlig ut med tanke på at det er snakk om eksponering av et produkt på lang avstand og i veldig kort tid. Be samboeren din kaste pulver Plumbo, det tetter mer enn hva det åpner Takk Har faktisk ringt de, de s asp lenge man ikke føler noe i øyne, hals eller nese så burde det gå fint men at de faktisk har ike noe spesifikt gravide relatert info. Jepp, i min google reise oppdaget jeg at det tetter hos mange, så blir nok ikke brukt mer her i hust Anonymkode: cc2d5...058
AnonymBruker Skrevet 17. mars #10 Skrevet 17. mars smurfebuss skrev (30 minutter siden): Det har gått kjempebra. Du var ikke så lenge eksponert at babyen din har tatt skade av det. Hvis du bekymrer deg ringer du Giftinformasjonen for et beroligende svar. Og neste gang kjøper dere Mudin og bruker det. Takk for svaret og anbefaling! Skal sjekke den ut. Giftinfoen ble oppringt, de snakket lenge med meg så det var hyggelig men sa at de har ikke noe spes info om gravide da. Da antar man at det er ikke mer "farligare" for gravide enn vanlig menneske Anonymkode: cc2d5...058
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå