Gå til innhold

Hva er din «uskrevne regel « i hjemmet?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har prøvd forskjellige ting, men ikke noe som bedrer situasjonen. Ikke nok pustestopp til å få «pustemaskin».

Tar gjerne imot tips!!!❤️

Anonymkode: 62261...c12

Kosthold. Jeg kuttet ut visse matvarer som viste seg å ha gitt meg så mye slimdannelse at jeg snorket/sov mye med munnen åpen/tørrhoste og mye oppvåkninger. Sikkert individuelt da, men for meg var faktisk egg synderen. Gluten og melk kan sikkert også være noe  🤔

Jeg tror også det er veldig viktig med riktig hodepute, at man ligger slik at luftveier får være "åpne". Tempur har et par gode alternativ. Foretrekker selv den som heter symphonie, finnes i flere forskjellige høyder. Kan prøves i butikker som Bohus og Møbelringen. Du kan ringe Tempur og høre om de har noen spesifikke anbefalinger. 

Utover det, dropp alt av parfymerte vaskemiddel/tøymykner, duftlys o.l. Alt som irritererer luftveiene - bort. Har også hørt at bl.a lite d vitamin kan påvirke https://coopercomplete.com/blog/supplements-for-sleep-apnea/?srsltid=AfmBOooprodC9tjDQh5sGxsCmc3unMFefF2yvfrgjSqk_9cxG22ts9tf

Anonymkode: 43c0c...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og har vi vært lengre borte (jobb, skole, trening etc) og brukt offentlige stoler etc så er det fullt klesbytte.

Fører til at husstanden typisk er syk hvert 2. år i snitt. 

Anonymkode: 400aa...cef

Har dere veldig få relasjoner?

Her blir vi gjerne syke når vi har vært med søsken eller venners barnehagebarn, som jo gjerne vil klatre på fanget. Gjennom kontaktidrett. Venninnekvelder, sportsarrangement, middager, der du klemmer og er tett på andre. Flyturer. 

Tenker bare at det er en del av livet. 

Anonymkode: c3cda...6e6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bytter kjøkkenklut daglig.

Legge ned dolokket før man skyller ned.

Vasker alltid hender når vi kommer inn, etter toalett, og før mat (håper at dette er vanlig for alle).

Tanntråd hver kveld.

Legger ikke våte håndklær i skittentøyet, men lar de tørke først (mugg- og bakterievekst).

Lærer barna normal folkeskikk og etikette ved spisebordet, men det er slik at de skal kunne det, gir litt slack i blant, så lenge de viser at de kan det ved besøk, på besøk o.l. 

Anonymkode: b1fae...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.3.2025 den 22.06):

Det kan være hva som helst. For meg er det blant annet dette: 

Når vi skifter på senga, så skal vi dusje før vi legger oss. Vanligvis er det dusjing om morgen, men det hjelper ikke. Nytt sengetøy =dusj før man legger seg. 

Det er kun fordi jeg synes det er deilig, derfor må partneren det også.😒😅🙈

Anonymkode: f36e3...7c7

Samme her :)

Han gryntet litt i begynnelsen, men da sa jeg bare at hvis han ikke dusjer, må han selv skifte på sin side. Og det hjelper nok litt at det pleier å bli sengekos samme kveld ;) 

Anonymkode: bcb18...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (På 17.3.2025 den 23.22):

Ikke overhale gearkasser på spisestuebordet.

Ingen elskere under 32, mann eller kvinne.

Ingen spiller golf så lenge jeg lever.

What? Her eikes det motorsykkelhjul på spisebordet, noe galt med det? ;) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

What? Her eikes det motorsykkelhjul på spisebordet, noe galt med det? ;) 

Jeg tolererer å bytte ventiler på en motortopp, men gearolje stinker for mye. 
Der må jeg si stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Døra til badet skal være lukket når jeg er på do, og jeg vil ikke ha noen på fanget mitt mens jeg sitter på doskåla. Det er derimot helt greit å stirre på meg mens jeg dusjer eller kler på meg. Litt underholdning i hverdagen må jeg godta. Det er ikke lov å leke med ekte mus inne i huset, hverken levende eller døde. Denslags aktiviteter hører til ute i naturen. Lekemus er derimot helt greit.

Det er ikke lov å spise av min mat eller snuse på den. Det er heller ikke tillatt å slikke på tallerken min etter at jeg har spist, eller drikke av mine glass og kopper. Klatring i bokhyllene, gåturer rundt på kjøkkenbenken og soving spisebordet er forbudt, men skjer stadig likevel. Senga og sofaen er tillat for alle.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Perelandra skrev (57 minutter siden):

Døra til badet skal være lukket når jeg er på do, og jeg vil ikke ha noen på fanget mitt mens jeg sitter på doskåla. Det er derimot helt greit å stirre på meg mens jeg dusjer eller kler på meg. Litt underholdning i hverdagen må jeg godta. Det er ikke lov å leke med ekte mus inne i huset, hverken levende eller døde. Denslags aktiviteter hører til ute i naturen. Lekemus er derimot helt greit.

Det er ikke lov å spise av min mat eller snuse på den. Det er heller ikke tillatt å slikke på tallerken min etter at jeg har spist, eller drikke av mine glass og kopper. Klatring i bokhyllene, gåturer rundt på kjøkkenbenken og soving spisebordet er forbudt, men skjer stadig likevel. Senga og sofaen er tillat for alle.

Katter💕

Anonymkode: 62261...c12

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...