Gå til innhold

Hva er din «uskrevne regel « i hjemmet?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

At vi aldri forteller noen at jeg (mor i huset) har et alvorlig snorkeproblem og derfor har sovet fast på sofaen i snart 13 år. 
Jeg skammer meg sånn over det. Har ikke kunnet være med barna mine på arrangementer som innebærer overnatting. Har også takket nei til jenteturer med venninner dersom enerom ikke har vært mulig. 

Anonymkode: 62261...c12

Stor klem fra meg! Vit at du ikke er alene!

Anonymkode: a67c3...b2d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Anbefaler sterkt å sjekke ut apne skinne fra tannlegen. 

Anonymkode: 269d6...a3b

Hjelper det mot ekstra bløtvev i gom/hals? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (3 minutter siden):

Hvorfor?

Fordi du får alt av bakterier fra bæsj og tiss  spredt midt i fjeset og resten av badet 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (10 minutter siden):

Fordi du får alt av bakterier fra bæsj og tiss  spredt midt i fjeset og resten av badet 

Forundrer meg stadig at dette ikke er opplagt for alle!! 
Altså do lokket er ikke der for estetiske grunner, det har en funksjon!!!! 

Anonymkode: 71477...e1a

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmmmmm skrev (12 minutter siden):

Kjøp et toalett som ikke spyler ned resten av badet og slutt å vask fjeset i toalettet mens det er avføring der.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (2 minutter siden):

Kjøp et toalett som ikke spyler ned resten av badet og slutt å vask fjeset i toalettet mens det er avføring der.

Å er det sånn å forstå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husvask torsdager for å ikke ødelegge helga

Aldri mobiler ved matbordet

Måltider spises ved spisebordet

Ikke mobilbruk om familien sitter sammen i stua

Den som ikke har lagd middag har ansvar for å rydde opp etter middagen (alt!)

Drar man ut, eller blir forsinket fra jobb, så sier man fra sånn ca når man venter å komme hjem

Min mann og jeg kysser alltid når en av oss/begge går ut, og alltid før vi legger oss

Anonymkode: ce132...982

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Husvask torsdager for å ikke ødelegge helga

Aldri mobiler ved matbordet

Måltider spises ved spisebordet

Ikke mobilbruk om familien sitter sammen i stua

Den som ikke har lagd middag har ansvar for å rydde opp etter middagen (alt!)

Drar man ut, eller blir forsinket fra jobb, så sier man fra sånn ca når man venter å komme hjem

Min mann og jeg kysser alltid når en av oss/begge går ut, og alltid før vi legger oss

Gode regler som bidrar til å skape god dynamikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (13 minutter siden):

Gode regler som bidrar til å skape god dynamikk.

Takk 🙂. Vært sammen i 25 år, og det har fungert helt fint 😄. Det med husvask torsdager har jeg vokst opp med. To foreldre i full jobb, og helgene var hellige for familiekos ❤️. Vokste også opp med at den som ikke lagde middag ryddet opp. Det var likestilling i heimen på 70-tallet også 😄

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor kan ikke bare du dusje og la partner velge selv?

Anonymkode: 41da4...cc4

Har du reflektert over at mange partnere er veldig like, og har samme ønsker for hvordan de ønsker det? Det er nettopp derfor de fungerer så fint sammen. 

Anonymkode: c3cda...6e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Takk 🙂. Vært sammen i 25 år, og det har fungert helt fint 😄. Det med husvask torsdager har jeg vokst opp med. To foreldre i full jobb, og helgene var hellige for familiekos ❤️. Vokste også opp med at den som ikke lagde middag ryddet opp. Det var likestilling i heimen på 70-tallet også 😄

Jeg har praktisert mye av det samme i min familie. Respekt for hverandre, plikter fra ung alder hvor alle bidrar etter evne, forutsigbarhet. Jeg måtte presse det gjennom. Etter initiell motstand er alle mange år senere tilhengere.

Endret av Snok1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husvask torsdager, her også. Og at vi fredag til søndag er ekstra flinke til å holde det ryddig og rent rundt oss. 

Middag ved spisebordet, uten telefoner. Unntak fredag, det er TV-middag. 

Nytt sengetøy hver søndag. Nye handklær søndag og torsdag. 

Dolokket ned.

Alle dører låst, selv når vi er hjemme. 

Anonymkode: c3cda...6e6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjelper det mot ekstra bløtvev i gom/hals? 

Nei. Den tvinger kjeven frem så det blir åpne luftveier. Google det og snakk med tannlegen om det. Det koster litt og krever en del tilvenning, men for meg var det verdt det. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det skulle være litt mer gøy tråd med regler som kanskje ikke "alle andre har", men alt som ramses om her er jo basic husregler som tar hensyn og viser folkeskikk 😛

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At vi aldri forteller noen at jeg (mor i huset) har et alvorlig snorkeproblem og derfor har sovet fast på sofaen i snart 13 år. 
Jeg skammer meg sånn over det. Har ikke kunnet være med barna mine på arrangementer som innebærer overnatting. Har også takket nei til jenteturer med venninner dersom enerom ikke har vært mulig. 

Jeg er en voksen dame som også snorket kraftig, og hvis jeg overnattet hos noen, så sov jeg omtrent ikke i redsel for å vekke de, men av alle rare ting i verden, så har jeg begynt med taping av munnen om natten. Altså jeg er tvunget til å puste gjennom nesen....og jeg snorker dermed overhode ikke 😄 

Jeg har pustet gjennom munnen på natten i alle år, så trodde aldri jeg skulle klarer å sove med å bare puste gjennom nesen, men det ble ikke noe problem overhode. Det jeg derimot opplever er at jeg tydeligvis puster mye bedre, søvnkvaliteten gjennom natten er bedre og våkner mer uthvilt...

Les deg litt opp på fordelene med munntape om natten, så kan du lese årsaker til å gi det ett forsøk (skal sies at jeg de første par ukene måtte tilvennes, der jeg sovnet greit med tapen, men kunne finne på å fjerne den i halvsvima en eller gang på natten, men ga ikke opp, og i dag sover jeg hele natten med den)  

Anonymkode: 09c48...da4

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei. Den tvinger kjeven frem så det blir åpne luftveier. Google det og snakk med tannlegen om det. Det koster litt og krever en del tilvenning, men for meg var det verdt det. 

Hvor mye betalte du? Gikk du bare til vanlig tannlege?

Anonymkode: 7cde2...e5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at snorking kan være tegn på et alvorlig helseproblem…?!

Anonymkode: 2a621...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (23 minutter siden):

Trodde det skulle være litt mer gøy tråd med regler som kanskje ikke "alle andre har", men alt som ramses om her er jo basic husregler som tar hensyn og viser folkeskikk 😛

Eldste her har lov til å banne og tøffe seg når hun er hjemme (imot at hun skjerper språket når hun er ute av hus). Noen av vennene hennes blir overrasket da jeg ikke reagerer, men avtale er en avtale og jeg foretrekker at hun ikke høres ut som en sjømann når hun er blant andre.. det er en av våre "merkelige regler".

Ellers har vi vanlig regler: barn skal vente på barn når vi spiser (selv om de nå er 17 og 12), dolokket skal ned, husvask inkl sengetøy utføres av alle her i hus på søndager, ingen mobil ved bordet når vi sitter sammen og spiser,  vanlig folkeskikk gjelder..

Anonymkode: f8347...5c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...