Gå til innhold

Menneskemat godbiter til hund

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til dere andre som bruker kjøtt/pølse og slikt som godbiter til hunden under trening. Hva bruker du? Jeg bruker for det meste pølse når jeg først skal bruke det, da det er raskt og enkelt. Prøvd litt fiskepudding, men det ble bare graps. Jeg lurer på om noen har erfaring med andre typer kjøtt å bruke. Da jeg ikke helt vet eller hvilket type kjøtt hunder kan spise rått. Vet selvfølgelig rå kylling er farlig.

Og til dere som vil kommentere at en må bruke vanlige hunde godbiter og at pølse sikkert ikke er bra. Det er ikke bra dersom hunden får det hele tiden, men til trening går det helt fint. Og til en brukshund som er mallemix, må en til med sterkere saker.

Men altså, jeg er på jakt etter tips til ansre typer godbiter å bruke under lydighetstrening, som ikke er "vanlige" hundegodbiter😊

Anonymkode: b8f29...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Til dere andre som bruker kjøtt/pølse og slikt som godbiter til hunden under trening. Hva bruker du? Jeg bruker for det meste pølse når jeg først skal bruke det, da det er raskt og enkelt. Prøvd litt fiskepudding, men det ble bare graps. Jeg lurer på om noen har erfaring med andre typer kjøtt å bruke. Da jeg ikke helt vet eller hvilket type kjøtt hunder kan spise rått. Vet selvfølgelig rå kylling er farlig.

Og til dere som vil kommentere at en må bruke vanlige hunde godbiter og at pølse sikkert ikke er bra. Det er ikke bra dersom hunden får det hele tiden, men til trening går det helt fint. Og til en brukshund som er mallemix, må en til med sterkere saker.

Men altså, jeg er på jakt etter tips til ansre typer godbiter å bruke under lydighetstrening, som ikke er "vanlige" hundegodbiter😊

Her har hundene vært glad i gulrot 😂 enkelt å oppbevare bitene i lommen når man trener, samtidig som de må jobbe litt mer for å tygge det. 

Anonymkode: aaa79...2a3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min råfôres stort sett så for henne er kjøtt og fisk "hverdagsmat". Ost derimot får hun aldri ellers så det får hun som "superbelønning" på trening. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskekaker, kyllingpølse, skinke, kokt kyllingfilet, (bruker grønnsakspostei eller leverpostei også, ikke for å ha i biter som du spør om, men fint til søkstrening/sniffetrening hos oss i hvert fall. Legger en dært her og der og "kliner" litt i gresset, på et tre osv.).

Det skal sies at min ELSKER mat, godbiter og alt sånt og er svært mat motivert. Enkelt å motivere til trening da, men håpløs ved matbordet samme hvor mye vi trener på det 😂

Anonymkode: c7427...89c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i fiskekake, fiskepudding og kyllingbiter. Men jeg kutter det i biter og har de airfryeren/stekeovnen, til de blir helt tørre. Da slipper jeg gris på både hender og i lomma. 

Anonymkode: 2f63c...993

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gulrøtter her også. Legger de i fryseren, sånn at det blir litt mer tyggemotstand. Bra for tennene og sunt for de. 

Anonymkode: 70c9a...912

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulrøtter, epler, ost, pølse, kokt kylling, kjøttboller. I dag var det salg på lever på matbutikken, så lagde hjemmelagde levergodbiter av lever, egg og havregryn (mikset i blender og stekt i ovnen).

Anonymkode: 9bfbd...e52

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frosne erter funker også bra. Jeg har labrador som elsker alt 😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått kjøtt av alle slag, det er det hunder ville spist fra naturens side. Det er ingen fare med å gi rå kylling til hund.

Anonymkode: 58365...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Rått kjøtt av alle slag, det er det hunder ville spist fra naturens side. Det er ingen fare med å gi rå kylling til hund.

Anonymkode: 58365...a94

Ikke så gøy å bruke som godbit når man er ute av huset og trener da. Greit at hunden kan spise det, men da bør man jo helst ha kyllingen i en plastpose, bruke plasthansker og passe på hva kyllingen eventuelt er borti. Mye lettere med pølse eller gulrot.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk alt ned i gapet. Men har brukt tørrfisk til hund av alle ting. Delte de i to. Var sånne små tynne. Aner ikke hva de heter, men de selges ikke enkeltvis. Har brukt gulost, ostepop (glemte godbiter på stevne 😅), kokt og stekt  lever, kokt og stekt kylling hjerte. Dette er veldig billig i frysedisken i Sverige. Alt av pølser, skinke, leverpostei, fiskekaker, og ting på tube. Ost på tube, makrell på tube. Og ja det er veldig greit å kunne vaske henda etterpå 😅

Anonymkode: 92114...28b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lever som skjæres i skiver og stekes i stekeovn 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mommyaka skrev (1 time siden):

Fiskekaker, karbonader, kjøttboller...ofte tar jeg bare rester av middag;)

Tusen takk for tips 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her har hundene vært glad i gulrot 😂 enkelt å oppbevare bitene i lommen når man trener, samtidig som de må jobbe litt mer for å tygge det. 

Anonymkode: aaa79...2a3

Så greit!😊 ja den ene min liker rå gulerot, men ikke så mye at jeg kan bruke det som godbit. Mens den andre jeg har, liker kun kokt gulerot😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo skrev (1 time siden):

Min råfôres stort sett så for henne er kjøtt og fisk "hverdagsmat". Ost derimot får hun aldri ellers så det får hun som "superbelønning" på trening. 

Samme her, mine får råfor/frossenfor hver dag, pluss tørrfor. Mine elsker også ost de gangene de får det😂☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Fiskekaker, kyllingpølse, skinke, kokt kyllingfilet, (bruker grønnsakspostei eller leverpostei også, ikke for å ha i biter som du spør om, men fint til søkstrening/sniffetrening hos oss i hvert fall. Legger en dært her og der og "kliner" litt i gresset, på et tre osv.).

Det skal sies at min ELSKER mat, godbiter og alt sånt og er svært mat motivert. Enkelt å motivere til trening da, men håpløs ved matbordet samme hvor mye vi trener på det 😂

Anonymkode: c7427...89c

Så genialt med å smøre postei på tre osv🤩 skulle vært postei på tube, da hadde det vært lett å brukt som godbit!

Samme her, mine elsker også mat😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Her går det i fiskekake, fiskepudding og kyllingbiter. Men jeg kutter det i biter og har de airfryeren/stekeovnen, til de blir helt tørre. Da slipper jeg gris på både hender og i lomma. 

Anonymkode: 2f63c...993

Genialt!🤩 takk for tips😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Gulrøtter, epler, ost, pølse, kokt kylling, kjøttboller. I dag var det salg på lever på matbutikken, så lagde hjemmelagde levergodbiter av lever, egg og havregryn (mikset i blender og stekt i ovnen).

Da må jeg prøve å lage levergodbiter en gang🤩 blir de sånn harde/knasende eller myke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Frosne erter funker også bra. Jeg har labrador som elsker alt 😅

Også erter😂 mye mulig det funker åå min også, han liker grønnsaker så😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...