Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man spør ChatGPT eller googler jobber for introverte, så kommer alltid jobber innen IT-utvikling opp. Det er ikke min erfaring! Alle steder jeg har jobbet er det høy sosial faktor på kontoret, masse kundemøter og åpent kontorlandskap. Finnes det fortsatt noen IT-jobber for oss introverte…? Tips mottas med takk!

Anonymkode: eb6a4...fda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør det helt sikkert, men kanskje du stiller feil spørsmål. Kanskje du skal prøve å utforske hvordan du kan jobbe med å få mer troen på deg selv.

Jeg har vært der du er, og dette kommer seg med tiden når du blit mer erfaren.

Våg så blir det bedre!

Anonymkode: 888a9...3e1

AnonymBruker
Skrevet

Prøv it internt i en bedrift, feks skole. 

Anonymkode: 067c2...fef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er veldig introvert, og jobber som systemutvikler. Han jobber primært på hjemmekontor, men må av og til på kontoret. Noen ganger i året er han og kolleger på bedriftsbesøk for å snakke med kunder. Han trives veldig godt.

Anonymkode: df770...41f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I vår bedrift er det mange på hjemmekontor blant IT-ansatte. Og lite eller ingen kundekontakt.

Anonymkode: 2cfbe...ecb

AnonymBruker
Skrevet

Programmering, men det er hardt om du ikke har gode mattekunskaper.

Anonymkode: ac2d4...2e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

kanskje du stiller feil spørsmål. Kanskje du skal prøve å utforske hvordan du kan jobbe med å få mer troen på deg selv.

Jeg er ikke TS men jeg er introvert. Det er hvertfall ikke min grunn for at jeg også ikke ønsker det ts skriver om sosialt, åpent kontorlandskap, kundemøter osv. Jeg ønsker ikke slikt i en jobb pga. jeg blir så utrolig utslitt i hodet av det. Er ikke noe med troen på meg selv?

Håper flere kan forstå og lære at introvert ikke betyr at en er sjenert, usikker, har dårlig selvtilit og stakkarslig person..

Anonymkode: f0578...19d

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er ikke TS men jeg er introvert. Det er hvertfall ikke min grunn for at jeg også ikke ønsker det ts skriver om sosialt, åpent kontorlandskap, kundemøter osv. Jeg ønsker ikke slikt i en jobb pga. jeg blir så utrolig utslitt i hodet av det. Er ikke noe med troen på meg selv?

Håper flere kan forstå og lære at introvert ikke betyr at en er sjenert, usikker, har dårlig selvtilit og stakkarslig person..

Anonymkode: f0578...19d

Jeg snakker vare av egen erfaring.

Anonymkode: 888a9...3e1

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å unngå all menneskelig kontakt også i it-bransjen. 

I "gamledager" var det mer sånn at man kunne låse seg inne å cellekontoret og ikke samarbeide med noen. 

Men i dagens arbeidsliv er alt lagt opp til samarbeid og samhandling. 

Jeg er utvikler, og "ekstremintrovert". Jeg har ikke noe direkte kundekontakt, og jeg får ha hjemmekontor tre dager i uken. Men jeg må likevel ha daglige standup-møter, masse interaksjon hit og dit om saker og løsninger. Og de dagene jeg er på kontoret, er det helt åpent kontorlandskap, med glassvegger til alt av møterom, og ikke noe sted å være alene annet enn på do, hvor folk står og røsker i døren om du bruker for lang tid... 

Anonymkode: 03ddd...8be

AnonymBruker
Skrevet

jeg er ganske introvert og jobber innen IT i et stort konsern, vi jobber i team basert på applikasjoner og systemer så vi forholder oss stort sett til utvikling og lite kundekontakt med forretningen

Anonymkode: c9c53...a64

• Liker 1
Skrevet

Det kommer vel an på om du skal jobbe som kundekonsulent eller som softwareutvikler.

Det finnes mange softwareingeniører/systemutviklere som ikke løper rundt og skal selge programmet til kunder.

Hvis man skal jobbe på helpdesk, må man selvsagt snakke med folk, men det går jo fint for introverte.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er høy grad av samarbeid i de fleste utviklingsjobbene. Men det er forskjell på å interagere med kolleger du deler interessefelt med som du jobber tett med over tid, og større "mingling og småprat" situasjoner. Jeg er introvert. Jeg trives godt med flokken min. Men jeg hater å holde presentasjoner der jeg må stå foran folk....

Endret av Summeer
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...