Gå til innhold

Rådgiver i staten, hva tjener du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har bachelor, er rådgiver i staten. Tjener 650 000. Lurer på hva dere andre ligger på. Er 41 og har jobbet siden jeg var 26. 

Anonymkode: e45c5...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har bachelor, er rådgiver i staten. Tjener 650 000. Lurer på hva dere andre ligger på. Er 41 og har jobbet siden jeg var 26. 

Er rådgiver i staten, 44 år, har bachelor, har jobbet i staten siden jeg var 27 år. Tjener 624 500

Anonymkode: 6f064...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobbet som rådgiver i staten til sommeren 2023 og tjente ca. 640 000. Jeg hadde tillegg grunnet fagansvar. 

Anonymkode: aa6d6...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Seniorrådgiver i staten med master (rettsvitenskap), tjener 665.000. 

Anonymkode: a56e9...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dere ikke seniorrådgivere etter så lang tid? Synes dette høres veldig lavt ut.

Er 36, har mastergrad og en videreutdanning. Vært seniorrådgiver i staten i to år, har ca. 870 000,-.

Anonymkode: c9e7a...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har dere ikke seniorrådgivere etter så lang tid? Synes dette høres veldig lavt ut.

Er 36, har mastergrad og en videreutdanning. Vært seniorrådgiver i staten i to år, har ca. 870 000,-.

Jeg har ikke jobbet i staten i alle disse årene. Må man ikke ha master for å bli seniorrådgivere også? J, men er enig.  Er lavt synes jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Da jeg var rådgiver tjente jeg fra 500 til 550. Da jeg gikk til seniorrådgiver ved bytte av jobb gikk jeg opp til 680. Det er fem år siden nå, og jeg har byttet arbeidsplass siden da og fått hlyere lønn, men er fortsatt seniorrådgiver. 

Anonymkode: d44fd...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke jobbet i staten i alle disse årene. Må man ikke ha master for å bli seniorrådgivere også? J, men er enig.  Er lavt synes jeg 

Tror utdanning på masternivå er hovedregelen, men har flekre eksempler hvor dette ikke er tilfellet. Erfaring har veldig mye å si. Har du ikke forsøkt å forhandle deg opp i lønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke en lav lønn for rådgvierstilling uten master syns jeg. Jeg har master og lå mye lavere enn deg da jeg var rådgiver. 

Har dere en lønnspolitikk på jobben? Der kan finne svar på hva som kreves for seniorrådgiver. Du kan også spørre fagforeningen din på jobben. 

Lønn er offentlig i staten så du kan be om innsyn i lønnen til andre som har lignede oppgaver og tittel som deg selv. Jeg gjør det årlig for å se hvordan jeg ligger an. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva i alle dager jobber du innenfor i staten? Hos oss tjener ingen rådgivere over 700 000. Kun direktøren som er oppi den lønna du har.

Anonymkode: e8d98...739

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke en lav lønn for rådgvierstilling uten master syns jeg. Jeg har master og lå mye lavere enn deg da jeg var rådgiver. 

Har dere en lønnspolitikk på jobben? Der kan finne svar på hva som kreves for seniorrådgiver. Du kan også spørre fagforeningen din på jobben. 

Lønn er offentlig i staten så du kan be om innsyn i lønnen til andre som har lignede oppgaver og tittel som deg selv. Jeg gjør det årlig for å se hvordan jeg ligger an. 

Jeg har ikke master, men fem års høyere utdanning om det har noe å si. Gikk opp 15 000 i lokale lønnsforhandlinger nå. Men føler vel jeg har sakket litt akterut i mange år.. 

Utdanningen min gjør at jeg kan tjene mye bedre i andre bransjer, så mulig jeg bytter jobb, men trives egentlig godt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Juridisk rådgiver i staten, snart tre års erfaring, 690 000. Helt elendig. 

Anonymkode: 45b9d...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva i alle dager jobber du innenfor i staten? Hos oss tjener ingen rådgivere over 700 000. Kun direktøren som er oppi den lønna du har.

Anonymkode: e8d98...739

Innen helse og teknologi. Jeg har ettertraktet utdanning og har mye relevant erfaring, og kunne bruke det til å forhandle meg opp. Jeg har tidligere jobbet i det private og de vet hvilket lønnsnivå jeg er vant med.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Juridisk rådgiver i staten, snart tre års erfaring, 690 000. Helt elendig. 

Anonymkode: 45b9d...287

Vet om statlige arbeidsplasser hvor juridiske seniorrådgivere tjener mindre enn dette, så synes ikke dette var ille.

Anonymkode: 7a5a6...571

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Seniorrådgiver innen Innkjøp i staten - 56 år gammel jobbet i staten i mange år.

Lønn: 595.000....

Ja vet det er elendig....

Anonymkode: 35e11...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere med lang fartstid i staten: Hvordan forhandler dere lønn?Kun gjennom lokale forhandlinger eller ogsåi årlige lønnsamtaler?

Anonymkode: aecd7...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hos oss passerer førstekonsulenter rådgivere nå, grunnet lønnsstiger som favoriserer de med konsulenttitler. Og jo lavere ansiennitet jo bedre. Så rådgiver med lang ansiennitet har ikke noe særlig håp.

Anonymkode: 4290f...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere med lang fartstid i staten: Hvordan forhandler dere lønn?Kun gjennom lokale forhandlinger eller ogsåi årlige lønnsamtaler?

Jeg har erfaring med at årlige lønnsavtaler er en vits ofte. Svært sjeldent jeg har fått høyere lønn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har erfaring med at årlige lønnsavtaler er en vits ofte. Svært sjeldent jeg har fått høyere lønn 

Lønnssamtaler skulle jeg si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi kan be om lønnssamtaler, men det spesifiseres alltid at samtalen ikke er en lønnsforhandling. Lokale forhandlinger gir svært sjelden noen uttelling. Egentlig litt krise, siden de sentrale tilleggene blir stadig mindre. 

Anonymkode: 4290f...3be

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...