Gå til innhold

Forslag til å komme i gang med aktivitet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var nylig ferdig som student, og siden det har jeg jobbet i en jobb hvor man sitter mye i ro - så og si hele dagen. Akkurat nå er jeg mellom jobber, og har akkurat flyttet, og tar meg selv i at jeg ikke helt klarer å være så aktiv som jeg ønsker. Tror jeg har kommet til et punkt hvor alt bare virker håpløst eller jeg prokastinerer. Jeg vet at jeg trives mye bedre som aktiv, men jeg blir endene opp på sofaen eller foran PCen litt for mye ila en dag. Har noen tips til å bli mer aktiv uten å overtenke det? Jeg vet at det kun har med viljen å gjøre, men føler at jeg har havnet i et sort hull som jeg ikke helt klarer å klatre ut av.

Jeg har tenkt at jeg må finne meg en podcast eller lydbok som jeg feks kun hører på når jeg går tur eller jogger, men har ikke funnet noen enda. Trenger flere slike tips, slik at jeg kan få inn en rutine og etter hvert begynne å trene igjen. 

Anonymkode: d9be2...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Geocaching og stolpejakt er en gøy måte å komme seg ut på. :) 

Anonymkode: 61742...dcf

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er jo ganske store omveltninger med både ferdig med studier, mellom jobber OG flyttet 🙂
Da er det store rutineomveltninger, så nå er det bare å lage en liten rutine på det.
Sett deg opp en plan og følg den nå i starten, planlegg en uke av gangen for eksempel, og følg den.
Er bare disiplin som viljestyrke som gjelder i starten, så går det av seg selv etter hvert.
Et sted å begynne kanskje: https://www.funkygine.com/rasterk/
Bare gjør det 🙂

Anonymkode: c8d6c...f01

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Foto! Enten bli med i en klubb, eller lag deg dine egne oppdrag. Jeg liker ikke gå tur uten en grunn, men hvis jeg på turen skal ta bilder av ting med rødfarge, eller kule skygger, tall, eller andre sånne temaer. Det får meg ut, sånn at jeg gleder meg. I tillegg tenker jeg mindre, og kvernetanker slipper taket.

Anonymkode: bf8bf...3ea

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for tips! Ja, det har vært en del endringer i livet på kort tid, så jeg tror bare jeg har vært mye stresset og overveldet...som igjen har gjort at jeg har gjort ting som er behagelige for å roe ned på en måte. Nå føler jeg derimot at jeg har sittet for lenge i ro, og må komme meg opp og ut. Har store planer når jeg står opp, og ender med å legge meg med dårlig samvittighet...har blitt en dårlig lat rutine. Heldigvis har temperaturen blitt bedre, og snøen forsvinner mer for hver dag, så da blir det også lettere å komme seg ut. 

Ts

Anonymkode: d9be2...b3d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville begynt med en regel om at det ikke er "lov" å spise middag før du har vært ute en tur, eller at morgendusjen må gjøres etter trening på senteret for eksempel. Sånne regler funker for meg i late perioder. Eller om du orker, gå/jogg den samme runden hver dag og ta tiden og se om du blir raskere. 

Finn en podcast du gleder deg til å høre på, eller en bokserie. Treningspodden er ganske motiverende, og har mange episoder! 

Anonymkode: 5d573...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...