Gå til innhold

Bytte stekovn i IKEA-kjøkken 10 år gammelt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I boligen min har jeg et kjøkken fra IKEA som ble bygd for omtrent 10 år siden. Det er behov for å bytte ut stekovnen hvor alle funksjoner ut over varmluft har tatt kvelden. Men jeg trenger litt hjelp i forhold til hvordan jeg angriper saken fordi jeg er ganske håpløs med slike praktiske ting. 

Jeg har målt ytre mål på stekovnen (høyde og lenge) og ser de svarer til flere typer stekovner som selges på Elkjøp og lignende butikker. Kan jeg da gå og kjøpe en med tilsvarende mål og forvente at den passer inn i kjøkkeninnredningen her? Eller bør jeg se på den indre delen som er inne i skapdelen også? 

Er det bare å dra ut stekovnen som er der nå og sette inn en ny? Eller krever det noen form for hjelp fra fagfolk. Vil evt de som frakter varen hit fra butikk være behjelpelige med installasjon mot betaling. 

SEtter pris på all mulig hjelp. 😊

Anonymkode: aa795...241

AnonymBruker
Skrevet

Finn modellnummeret på din stekeovn (står i/på innside dørkarm el.lign hvis du ikke har tilgjengelig, så googler du det for å se innbyggingsmålene, eventuelt ta nummeret med deg til en Elkjøp/Power og presenter behovet ditt der, de finner ut av det

Anonymkode: 56b60...f6a

AnonymBruker
Skrevet

Er komfyren for seg selv, eller er platetoppen plassert over komfyren? Hvis de er plassert sammen, så kan det være at de også er koblet sammen. Vet ikke om det da er lovlig å bytte selv eller om det må fagpersoner til det. Men sikkert noen her som vet. 

Anonymkode: 76d90...298

Skrevet

Hei, du trenger bare gå på Elkjøp/ power si du har et 10 år gammelt kjøkken fra IKEA, og at du trenger ny ovn. Har vært noen forandringer rundt kjøkkenet deres for at man kan kjøpe den ovnen man ønsker, og ikke IKEA sine . Er standard mål på alle stekeovner så er bare og gå og velge og vrake 😁

så derfor viktig å si det med alderen på kjøkkenet men om jeg husker rett gjelder det helst oppvaskmaskin og kjøleskap. Elkjøp tilbyr levering , Montering , og retur av gammel ovn. Men det er kun 2 skruer så er ovnen festet… utrolig enkelt og greit. 
jobbet flere år på Elkjøp og jeg hadde aldri betalt for og få den montert…. En skrue på hver side ferdig arbeid😉 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...