AnonymBruker Skrevet 17. mars #1 Skrevet 17. mars Et lite sukk fra meg.. er det bare mine termin grupper eller er det like ille i andre også? Jeg er med i 2 grupper. Jeg elsker termingrupper vanligvis. Det er et bra sted hvor jeg har fått mye råd, forslag, og kan lufte problemer. Det er betryggende å kunne lese at folk går igjennom det samme som meg. Men akurrat nå er jeg såå oppgitt! Den ene er for barn som nå er 1.5 år gamle, og den bombanderes med graviditets tester!! Er denne positiv?? Hva med denne?? Klarer virkelig ikke folk å se de to tydelig strekene? Hva søren har det med termingruppen å gjøre?😶 Den andre for de som nå er 3-4 mnd på vei er nå spammet ned av "kan dere se om dette er gutt eller jente?" Administratorer prøver å få samlet det inn under en tråd, men alikevel er det HUNDREVIS!! Av folk som legger ut ultralyd bilde i håp om at andre skal gjette. Og er det ikke bilde er det spørsmål "kan man se kjønn på tul?"kan man se kjønn på ultralyd i uke 11-12-13-14??" Kan ikke folk lese svarene til de hundre som har spurt før? Ååå er så lei av at de gode spørsmålene og smatsleemnene drukner under av dette tullet 🙃🫠 Anonymkode: 022f1...a9e 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars #2 Skrevet 17. mars Jeg er kun med i en lokal termingruppe på fb, og der er det ikke et slikt problem. Typ «Tromsø og omegn». Kanskje du har en slik der du bor? Anonymkode: 25165...20a 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars #3 Skrevet 17. mars I den jeg er med var det 4-5 hver dag som spurte om erfaringer ang å bli satt i gang, hva med å lese de som allerede er skrevet? Og folk som spurte om det var bare de som hadde vondt bekken, var slitne osv. Syntes det var så mye unødvendig og dumt. Anonymkode: 3bb7d...3e8 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars #4 Skrevet 17. mars Er med i grupper for 2åring og 4åring. Akkurat samme opplegget her. Helt merkelig at folk ikke kan lese det alle andre har spurt om hundre ganger før de🤦🏾♀️ I tillegg har vi enkelte som må spørre om alt. Spesielt hun ene. Kan ikke kjøpe en lue eller en skei uten å spørre gruppen først. Anonymkode: aab59...806 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars #5 Skrevet 18. mars Jeg er med i gruppe for denne våren. Nå er alle kommet forbi uke 32 og de spør hele gjengen om diare betyr at ungen kommer i morgen, "baby ligger med hodet ned, betyr det at fødselen er i gang/nærmer seg?" osv. Igangsetting er veldig populært, også fra uke 30, da er det mange som er kjempe lei tydeligvis. Kan ikke huske at forrige gruppe var sånn. Her virker det også som at de fleste har lyst til å føde før uke 37 uten at de har komplikasjoner. Var snakk om å stimulere brystene i uke 34 for å få fortgang på ting. Orker ikke lese mer Anonymkode: 54512...94a
AnonymBruker Skrevet 18. mars #6 Skrevet 18. mars Akkurat som på KG er det mange som spør om det samme. Ikke alle som søker gjennom alt som har blitt skrevet før. Jeg gjør det selv da. Personlig bryr det meg veldig lite om noen spør om det samme igjen. Er med i 3 grupper. En for 2022 barnet og 2 for våren 2025. Synes det er koselig at det er litt liv i 22 gruppen enda. Har for det meste handlet om søvn og diverse sykdommer der😅 Anonymkode: 4a867...2c3 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars #7 Skrevet 18. mars De dør ut som regel etterhvert😂 Anonymkode: 6e617...e4f
AnonymBruker Skrevet 18. mars #8 Skrevet 18. mars Meldte meg ut i av disse gruppene da jeg gikk gravid. Det var en utrolig stor lettelse å slippe varsler om alt det tullet. Anbefales. Anonymkode: 8d2c1...99c 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars #9 Skrevet 18. mars Jeg meldte meg ut til slutt. Jeg orket ikke å være medlem lengre. Helt ærlig virker det til at mennesker har kommet til det punktet hvor de ikke greier å oppsøke informasjon selv. Jeg tror de fleste ikke vet hvordan man googler ting. Evnen til å være noe kritisk til informasjonen man fikk eksisterer ikke, alt slukes rått fordi det står på Facebook. Nei livet ble bedre uten sånn gruppe. Anonymkode: ead1c...26a 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars #10 Skrevet 19. mars Er medlem i 2 grupper for litt senere i år. Der var det samme kjøret. Nå som alle vet kjønn er det nye: «kom med tips til fine jentenavn/huttenavn» «hvilket navn passer best til Ella» Anonymkode: 762c0...d09
AnonymBruker Skrevet 19. mars #11 Skrevet 19. mars Jeg var med i termingruppe i 2011, da var det ganske nylig grupper på f.b. Det var ca 130 medlemmer der, og det var så sinnsykt fin gruppe. Vi diskuterte alt mulig og møttes og jeg fikk mange gode venninner. Termingruppene med nr 2 og 3 var det langt over 500-1000 mennesker i. Og det var noe helt annet. Så det passet ikke for meg, så meldte meg bare ut. Se heller om det finns en gruppe for deg der du bor. eller lag en gruppe selv og inviter med noen:) Anonymkode: ab54e...88d
AnonymBruker Skrevet 19. mars #12 Skrevet 19. mars Godt å høre at det ikke bare er den jeg er med i Nå for tiden er det tusen spørsmål om sykemelding, foreldreperm og «hvor mye liv skal man kjenne». Er det samme igjen og igjen, men alle skal visst lage hvert sitt innlegg. Anonymkode: 7efcf...9e9
AnonymBruker Skrevet 19. mars #13 Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg var med i termingruppe i 2011, da var det ganske nylig grupper på f.b. Det var ca 130 medlemmer der, og det var så sinnsykt fin gruppe. Vi diskuterte alt mulig og møttes og jeg fikk mange gode venninner. Termingruppene med nr 2 og 3 var det langt over 500-1000 mennesker i. Og det var noe helt annet. Så det passet ikke for meg, så meldte meg bare ut. Se heller om det finns en gruppe for deg der du bor. eller lag en gruppe selv og inviter med noen:) Anonymkode: ab54e...88d Den samme forskjellen merker jeg. I 2017 gruppa var det vel rundt 150 medlemmer, og man følte man ble «kjent» med medlemmene. I den jeg er med i nå er det godt over 1500 medlemmer, og det renner over av «anonymt medlem» poster.. Anonymkode: 807d1...c6d 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars #14 Skrevet 19. mars Jeg synes det er mange morsomme navneforslag i min termingruppe😅 Navn som nærmest er funnet opp. Når noen skriver ett helt ordinært, vanlig navn som "Andreas eller Herman", så svarer alltid noen "Det er så kjedelig!" - who cares Anonymkode: 70d15...ea5
Fame Skrevet 19. mars #15 Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Den samme forskjellen merker jeg. I 2017 gruppa var det vel rundt 150 medlemmer, og man følte man ble «kjent» med medlemmene. I den jeg er med i nå er det godt over 1500 medlemmer, og det renner over av «anonymt medlem» poster.. Anonymkode: 807d1...c6d Skrevet av AnonymBruker Jeg har ikke noe i mot hva enn folk spør om. Synes det er hyggelig at det er liv i gruppa 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars #16 Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er mange morsomme navneforslag i min termingruppe😅 Navn som nærmest er funnet opp. Når noen skriver ett helt ordinært, vanlig navn som "Andreas eller Herman", så svarer alltid noen "Det er så kjedelig!" - who cares Anonymkode: 70d15...ea5 Ahhh enig, synes H og M er gjengangere. I min gruppe nevnes Timiah Eleah, Mineah, Miro, Mikas, Thilo og Eleoh for å nevne noen 😅 Anonymkode: daa71...ab0
AnonymBruker Skrevet 19. mars #17 Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 17.3.2025 den 19.35): Et lite sukk fra meg.. er det bare mine termin grupper eller er det like ille i andre også? Jeg er med i 2 grupper. Jeg elsker termingrupper vanligvis. Det er et bra sted hvor jeg har fått mye råd, forslag, og kan lufte problemer. Det er betryggende å kunne lese at folk går igjennom det samme som meg. Men akurrat nå er jeg såå oppgitt! Den ene er for barn som nå er 1.5 år gamle, og den bombanderes med graviditets tester!! Er denne positiv?? Hva med denne?? Klarer virkelig ikke folk å se de to tydelig strekene? Hva søren har det med termingruppen å gjøre?😶 Den andre for de som nå er 3-4 mnd på vei er nå spammet ned av "kan dere se om dette er gutt eller jente?" Administratorer prøver å få samlet det inn under en tråd, men alikevel er det HUNDREVIS!! Av folk som legger ut ultralyd bilde i håp om at andre skal gjette. Og er det ikke bilde er det spørsmål "kan man se kjønn på tul?"kan man se kjønn på ultralyd i uke 11-12-13-14??" Kan ikke folk lese svarene til de hundre som har spurt før? Ååå er så lei av at de gode spørsmålene og smatsleemnene drukner under av dette tullet 🙃🫠 Anonymkode: 022f1...a9e Tips dem om babyverden. Der har folk tyding av kjønn på ul-bilder og tyding av graviditetstester som hobby omtrent. 😄🥰 Anonymkode: 1abf5...dbf
AnonymBruker Skrevet 20. mars #18 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Den samme forskjellen merker jeg. I 2017 gruppa var det vel rundt 150 medlemmer, og man følte man ble «kjent» med medlemmene. I den jeg er med i nå er det godt over 1500 medlemmer, og det renner over av «anonymt medlem» poster.. Anonymkode: 807d1...c6d Forrige termingruppe var egentlig ganske grei. Regel om at man ikke får poste anonymt med mindre det var noe åpenbart veldig flaut, og ikke lov til å stille medisinke spørsmål. I den jeg er i nå er det ingen sånne regler og det blir så mye spam om absolutt alt mulig 😅 Anonymkode: 9ae37...fee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå