Vinterjenta Skrevet 18. mars #41 Del Skrevet 18. mars Vel det er iallefall ikke sunt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #42 Del Skrevet 18. mars Sammenlignet med en gulrot er det usunt. Sammenlignet med en pose chips og brus er det sunt Og sammenlignet med det ekstreme hysteriet noen stakkarslige sjeler har her i denne tråden har så er et glass O boy veldig sunt. Anonymkode: 7a0de...2db 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 18. mars #43 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ja, det er usunt, hva ER det med alle på KG som fremelsker diabetes 2 og overvekt og glorifiserer daglig inntak av sukker? Anonymkode: a7a00...cc2 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg tror ikke noe på at et menneske som HVER dag trykker i seg et glass oboy ellers har et perfekt kosthold Anonymkode: a7a00...cc2 Jeg har et usunt kosthold, men er likevel aktiv, slank og hadde gruset deg på alle løpstester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #44 Del Skrevet 18. mars Nowayback skrev (19 minutter siden): Jeg har et usunt kosthold, men er likevel aktiv, slank og hadde gruset deg på alle løpstester. Javel? Man kan da være både sporty og slank selv om man spiser usunt, ingen har vel påstått noe annet? Anonymkode: ae6b7...c59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #45 Del Skrevet 18. mars Usunt i forhold til hva? Sunt hvis du sliter med spiseforstyrrelse og regler rundt mat. Sunt hvis alternativet er 200 g sjokolade. Usunt hvis alternativet er 1 neve nøtter. Usunt hvis det kommer på toppen av et fullstendig UP-kosthold. Et glas O'boy med fullfet melk høre ikke veldig problematisk ut for min del. Anonymkode: 74845...99a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #46 Del Skrevet 19. mars Nowayback skrev (13 timer siden): Jeg har et usunt kosthold, men er likevel aktiv, slank og hadde gruset deg på alle løpstester. Det tviler jeg sterkt på, men hva har uansett løpstester med om oboy er sunt å gjøre? En som bruker PEDs vil sannsynligvis slå oss begge på en styrketest, uten at det på noen måte gjør steroider sunt? Anonymkode: a7a00...cc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #47 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 17.3.2025 den 20.08): Ja, det er usunt, hva ER det med alle på KG som fremelsker diabetes 2 og overvekt og glorifiserer daglig inntak av sukker? Anonymkode: a7a00...cc2 Man kan få anoreksi av å ikke spise usunt ifølge KG. Må ikke være hysterisk vet du. Med den tankegangen er det ikke så rart at 70% av voksne nordmenn er overvektige. Anonymkode: e191b...e71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 19. mars #48 Del Skrevet 19. mars Nei jeg tror ikke det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #49 Del Skrevet 19. mars Kleppmelk skrev (14 timer siden): Ta og sjekk hvilke land i verden som drikker mest melk og hvem som er mest benskjør du. Trommevirvel - Norge ligger høyt oppe, om ikke øverst! Tine har mye makt i dette landet 😉 Anonymkode: e191b...e71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #50 Del Skrevet 19. mars Nowayback skrev (16 timer siden): Jeg har et usunt kosthold, men er likevel aktiv, slank og hadde gruset deg på alle løpstester. Spesiell påstand når du ikke aner hvem du snakker til. oboy blir ikke sunt selvom du er aktiv, slank og verdensmester i løp. Anonymkode: 9c007...460 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #51 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tine har mye makt i dette landet 😉 Anonymkode: e191b...e71 Korrekt. De har fått nordmenn til og « vite» at melk er sunt og viktig for voksne i et par generasjoner. Sjukt. Anonymkode: 9c007...460 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 19. mars #52 Del Skrevet 19. mars O'boy er jo usunt, men hvis du ellers spiser og drikker sunt, er det sikkert helt OK å drikke et glass med O'boy hver dag. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #53 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 17.3.2025 den 20.08): Ja, det er usunt, hva ER det med alle på KG som fremelsker diabetes 2 og overvekt og glorifiserer daglig inntak av sukker? Anonymkode: a7a00...cc2 Ingen får diabetes av å drikke ett glass med oboy hver dag.... De som får diabetes får det pga arv og/eller fordi de spiser altfor mye sukker - ikke fordi de drikker ett glass med oboy hver dag.... Da skulle jo alle hatt diabetes! De fleste får i seg noe med sukker i løpet av ett døgn... Anonymkode: 43308...25c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #54 Del Skrevet 19. mars Sammenlignet med vann er det usunt, men samtidig mye bedre enn f.eks. Pepsi Max som etser både tenner og mage/tarm uten noe nærong. Melk har i det minste gode næringsstoffer. Hva med å velge økologisk gårdsmelk fra Røros og blande svakere Oboy? Det er bedre enn behandlet Tine-melk med Bovaer og mye Oboypulver. Anonymkode: 3a9b7...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #55 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 17.3.2025 den 20.47): Jeg tror ikke noe på at et menneske som HVER dag trykker i seg et glass oboy ellers har et perfekt kosthold Anonymkode: a7a00...cc2 Neivel... Har en venninne som er veldig nøye på kosthold, men hun spiser litt is hver kveld. Ikke mye, men bittelitt. Det går helt fint. Damen er 52 år, topptrent og ingen diabetes eller andre sykdommer. Anonymkode: 43308...25c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #56 Del Skrevet 19. mars tussi84 skrev (23 timer siden): Du kunne like gjerne drukket et glass brus med sukker hver dag, og det er like usunt som å drikke oboy hver dag. Sjokolade pulver er jo bare kakao og en haug med sukker. Eller så kan du jo sammenligne det med å spise kake, eller Sjokolade hver dag. Det vil jeg si er å dra det litt langt. Brus inneholder kun tomme kalorier. I tillegg inneholder det kullsyre, som ikke er bra for tannemaljen. Så i valget mellom brus og melk med litt oboy-pulver, så ville jeg nok ment det var bedre for kroppen din å få i seg melk med litt oboy-pulver hver dag, enn å drikke brus. Og så kommer jo dette med O'boy er usunt eller ikke også litt an på andre ting. Ville du drukket melken uansett? Og HVOR MYE O'boy har du i melken? Og ikke minst, hvor mye melk er det snakk om? Da jeg var på mitt strengeste kostholdsmessig, så hadde jeg noen ting jeg beholdt av "tomme kalorier" fordi det var snakk om få kalorier som ga MYE matglede. Den ene av disse tingene var at jeg hadde halvannen teskje med O'boy i frokostmelken i helgene. Jeg hadde regnet meg frem til, ved hjelp av vekt og tabeller, at dette utgjorde 10 kcal i uken. (I og med at melken allerede lå inne i kaloribudsjettet.) Det var enkelt og greit ikke der kampen sto. Og jeg opplevde dette som en skikkelig "helgeluksus" og "utskeielse", som gjorde at jeg ikke savnet søtsaker på samme måte som jeg ville gjort om jeg hadde avstått fra alt som var usunt. Brus kuttet jeg helt ut. Nettopp fordi det ikke ga den samme verdien, og at det derfor lett kunne byttes ut med vann eller vann med sitron og kullsyre. (Som EGENTLIG er nesten like godt, men bedre for kroppen enn sukkeret og e-stoffene i brusen.) Og, nei, kullsyre er ikke bra for tennene, men det fikk meg til å drikke vann som "kosedrikk", og dermed spare kroppen for mange tomme kalorier. Anonymkode: ffeed...130 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #57 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 12.47): Ingen får diabetes av å drikke ett glass med oboy hver dag.... De som får diabetes får det pga arv og/eller fordi de spiser altfor mye sukker - ikke fordi de drikker ett glass med oboy hver dag.... Da skulle jo alle hatt diabetes! De fleste får i seg noe med sukker i løpet av ett døgn... Anonymkode: 43308...25c Man burde ikke få i seg "noe sukker hver dag" (som i faktisk sukker og ikke at man kaller karbohydratene fra et eple eller en skive grovbrød for sukker), men om det du sier stemmer er det jammen ikke rart at 8 av 10 er overvektige og at livsstilssykdommer florerer... Anonymkode: a7a00...cc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #58 Del Skrevet 20. mars Jeg spiser sukker hver dag, 54 år, bmi på 20, perfekte blodprøver. Må si dere er hysteriske her! Anonymkode: a09f0...6f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #59 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg spiser sukker hver dag, 54 år, bmi på 20, perfekte blodprøver. Må si dere er hysteriske her! Anonymkode: a09f0...6f2 Gratulerer. Bestefar røykte og var frisk og rask til han var 96 også, da er det sikkert ikke usunt å røyke…? Anonymkode: a7a00...cc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå