AnonymBruker Skrevet 18. mars #21 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg er klar over det, og det irriterer meg at jeg ikke husker å ta opp av fryseren oftere. Jeg må bli flinkere til å bruke opp det som er i fryseren før det blir for gammelt. ts Anonymkode: fedd2...2aa Uansett hvor dumt det er og lite bærekraftig så er realiteten den at svært mange har den samme problemstillingen som deg. Anonymkode: 0334e...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glx Skrevet 18. mars #22 Del Skrevet 18. mars Jeg har spist elgkjøtt som har ligget 12 år i fryseren! Vet ikke om det var flaks at vi ikke ble syke, men kjøttet smakte helt fint 🤭 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #23 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Så du hadde kastet det pga liggetid i fryseren er 8 mnd? Ja, jeg er i tvil selv, fordi det har endret farge....det er helt grått nå, ikke sånn friskt grårosa som det er ferskt. Nå ble jeg usikker... hadde tenkt å være litt tøff og spise det, men... ts Anonymkode: fedd2...2aa Ja, siden det er kylling. Hadde det vært rødtkjøtt så hadde jeg brukt det. Vet folk med elgsteik som har ligget i mange år og har spist det. Anonymkode: 6caea...4e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #24 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg er klar over det, og det irriterer meg at jeg ikke husker å ta opp av fryseren oftere. Jeg må bli flinkere til å bruke opp det som er i fryseren før det blir for gammelt. ts Anonymkode: fedd2...2aa Alle er sånn ts, vi glemmer ting i fryseren i det virkelig liv. Internett personane er ikke virkelig og er alle et glansbilde av seg selv. Anonymkode: 6caea...4e5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #25 Del Skrevet 18. mars Herlighet så hysteriske folk er? Forrige uke spiste vi pinnekjøtt som gikk utrolig på dato i 2022, det gikk helt fint, og jeg har hatt kylling i fryseren i sikkert 2 år uten problemer. Det blir jo ikke bedervet og farlig uansett når det er frossent, det verste som skjer er at det får forringet kvalitet som i smak og konsistens, men du blir ikke syk av å spise det. Harskt fett er heller ikke farlig, bare ikke så godt. Kan ikke sammenlignet med surt/bedervet kjøtt, som faktisk er farlig å spise. Anonymkode: b394d...bce 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #26 Del Skrevet 18. mars Jeg flyttet inn til samboerne min for 7 år siden, han har 3 frysere. Han har barn fra før, datteren hans er 12 år. Nå er nok jeg verdens verste husmor på forumet her, men ryddet rundt i fryseren hans i sommer, der fant jeg bursdagskaka til datteren hans det sto 2 år på 😱😆 Anonymkode: 6caea...4e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #27 Del Skrevet 18. mars Jeg skriver dato på alt jeg legger i fryseren men jeg er ikke hysterisk på de grensene, jeg tiner og sjekker før jeg evt kaster om jeg tror det er ok. Anonymkode: 8c655...bac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #28 Del Skrevet 18. mars Min ex-samboer var opptatt av å alltid ha en smekkfull svær fryseboks. Det var visstnok slik det skulle være der hun kom fra. Vi endte opp med å kaste mesteparten ca hvert andre eller tredje år etter noe prøvesmaking/lukting. Nå har jeg ingen fryser, kun en minimal og lite brukt fryseboks i kjøleskapet og kaster mye mindre enn før. Sånne gigantiske frysebokser bør være forbeholdt folk som driver utstrakt jakt, fiske og bærplukking og som planmessig forbruker innholdet. Har ingenting med beredskap å gjøre, der er det tørrfôr og boksemat som gjelder. Strøm blir gjerne mindre stabilt i ekte kriser. Anonymkode: 28c9a...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #29 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sånne gigantiske frysebokser bør være forbeholdt folk som driver utstrakt jakt, fiske og bærplukking og som planmessig forbruker innholdet. Har ingenting med beredskap å gjøre, der er det tørrfôr og boksemat som gjelder. Strøm blir gjerne mindre stabilt i ekte kriser. Anonymkode: 28c9a...e8b Hadde det vært et lengre strømbrudd så hadde jeg satt fryseren på dieselaggregatet en gang i blant for å holde temperaturen nede. Den hadde ikke trengt å stå på hele tiden fordi fryseren er jo isolert og så lenge man ikke åpner så holder den temperaturen en god stund. Det er også bedre med sånne "gigantiske" frysebokser som er toppåpnet. Kulden holder seg bedre oppi når man åpner enn hvis man har fryseskap. Anonymkode: ff53a...9d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 18. mars #30 Del Skrevet 18. mars Glx skrev (2 timer siden): Jeg har spist elgkjøtt som har ligget 12 år i fryseren! Vet ikke om det var flaks at vi ikke ble syke, men kjøttet smakte helt fint 🤭 Det har jeg gjort å. Vi har 3 fryseren som går på rundt gang. Spiste nå i helga elgbiff som var merket på gråpapiret 2020, ingen gal smak 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #31 Del Skrevet 18. mars Spiste noe svinefilet som hadde lagt i frysen i to år, gikk fint det! Kylling som har lagt lenge får gjerne et frysetørret utseende, tror neppe det er farlig. Kjøttboller og pølser tåler knapt frys. Anonymkode: 987d5...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 18. mars #32 Del Skrevet 18. mars Fryst kjøtt kan ikke bli surt, det er ikke grobunn for baklerievekst i frysa. Fett harskner og magert kjøtt tørker /blir fryseskadd. Syns godt når det har tørket, bare å hive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 18. mars #33 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Alle er sånn ts, vi glemmer ting i fryseren i det virkelig liv. Internett personane er ikke virkelig og er alle et glansbilde av seg selv. Anonymkode: 6caea...4e5 Jeg er virkelig ikke noe glansbilde av verken meg selv eller andre selv om jeg har oversikt over hva jeg har i fryseboksen, jeg prøver å være økonomisk og ønsker å unngå matsvinn, det å "føre logg" er den beste måte å kombinere de to på. Så ja, jeg skriver opp hva jeg legger inn i fryseskapet og hva jeg tar ut. Da har jeg oversikt og vet hva jeg trenger å kjøpe og hva jeg ikke trenger å kjøpe akkurat da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #34 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Alle er sånn ts, vi glemmer ting i fryseren i det virkelig liv. Internett personane er ikke virkelig og er alle et glansbilde av seg selv. Anonymkode: 6caea...4e5 Da får jeg ta det positivt,et glansbilde er vel noe pent 🥀 Jeg har full oversikt selv om jeg har tre frysere og jeg har aldri kasta og aldri funnet noe tvilsomt i egne frysere. Jeg merker alt med dato og fører liste og jeg er et eksempel til etterfølgelse 🥰 Anonymkode: 65793...3f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #35 Del Skrevet 19. mars Fant mer i fryseren som var gammelt.... En pose brokkoli, datert for lenge siden. Åpnet den (den var uåpnet) og kikket nedi, og alle brokkolibukettene hadde skrumpet sammen og var helt rynkete!? Stilkene var som rosiner. Den gikk i matavfallet sammen med kyllingen. Ja, jeg er sint på meg selv for at jeg ikke er flinkere til å bruke det jeg har i fryseren. Svimete. TS Anonymkode: fedd2...2aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #36 Del Skrevet 19. mars Jeg elsker å rydde i fryseren, får jo så god plass etterpå. For jeg kaster svin og kylling som har ligget lengre enn et år. Det samme med bakevarer. Storfe og magert kjøpt kan jeg la ligge 1.5 år, men ikke så lenge som 2. Men har blitt flinkere til å bruke av fryseren da, så kaster ikke like mye som tidligere. Anonymkode: 60f59...644 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #37 Del Skrevet 19. mars Vi har lite i fryseren som er eldre enn 2 måneder. Har en ca. middagsplan for uken og tar opp hva som skal spises kvelden før. Vi spiser fryseren helt tom et par ganger i året. Litt pga avriming og litt for å unngå å kaste. 6 måneder er maks for min del, helst mindre. Anonymkode: 09b5f...248 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #38 Del Skrevet 19. mars Jeg håper seriøst at det blir veldig mye dyrere å kaste matavfall,at det går på volum , så folk skjerper seg. Det er ikke rettferdig at vi som nesten ikke har mer enn en kaffekopp pr uke skal betale for de som slenger halve fryseren! Anonymkode: 65793...3f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #39 Del Skrevet 19. mars Så lenge det ser og lukter bra, så ser jeg ikke på datoen på det som er i fryseren. Bakteriene formerer seg ikke, og danner heller ikke toksiner. Men kylling og fisk som ikke er vakumpakket blir fort tørt og ekkelt i fryseren. Anonymkode: 8d8cd...622 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå