Gå til innhold

Er amerikanere virkelig så dumme som de blir presentert i amerikansk tv og filmindustri?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 17.3.2025 den 18.11):

Og til tross for at de er stokk dumme så har de klart å definere hele den vestlige kulturen, innovert 99% av all teknologi og lagt grunnlaget for vår eventyerlige velstand de siste 80 årene.

Det må være enestående i menneskets historie at så dumme folk har påvirket verden så til de grader.

Anonymkode: 4dc82...2e6

Hvis du ser hvilken kultur de har definert, er det egentlig et tilbakelagt stadium: Ser man de siste 40 år, har de i liten grad hatt andre styrker enn penger. 

De er ikke i nærheten av å innovere 99% teknologi; faktisk er den viktigste utviklingen de har tilført, vært betalingsvilje. (Hvilket i seg selv er veldig nyttig.) 

Og selv om de var instrumentell for global økonomisk utvikling de siste 80 årene, har de selv vært en kontinuerlig samfunnsstrukturell økonomisk nedgang de siste 50 årene. 

Nå, vi kan påpeke at det synliggjør hva det betyr for et samfunn å forlate liberale verdier, samfunnsforståelse og globalisme til fordel for verdikonservatisme og nasjonalisme, men jeg tror bildet ligger dypere. 

Den dummskapen vi ser; er en konsekvens av den genetiske årsaken til eksistensen av USA som vi kjenner det. 

Der de fleste folkegrupper alle andre steder på jorden, primært er en resultatet av stedet de utviklet seg, er Amerika som kontinent og egentlig også Australia og Afrika formet av utenforstående som kom med egen kulturell bagasje. 

Jeg kan fortsatt ikke ta med meg egen drikke når jeg skal ut å fly, så akkurat DET er ikke så enestående. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mommyaka skrev (På 17.3.2025 den 17.49):

He he jepp. Bare se på alle som stemte på Trump. De har et elendig skole system i usa. Mange tror at usa er det eneste landet i verden. 

Ja. De snakker om å "travel to see the world" i mange sammenhenger på tv, og så mener de da en rundreise i USA...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (10 minutter siden):

De er ikke i nærheten av å innovere 99% teknologi; faktisk er den viktigste utviklingen de har tilført, vært betalingsvilje. (Hvilket i seg selv er veldig nyttig.) 

Hva i all verden betyr den setningen? 

Nesten all banebrytende innovasjon kommer fra USA.

Anonymkode: 205b0...fd0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (5 timer siden):

Hvis du ser hvilken kultur de har definert, er det egentlig et tilbakelagt stadium: Ser man de siste 40 år, har de i liten grad hatt andre styrker enn penger. 

Og selv om de var instrumentell for global økonomisk utvikling de siste 80 årene, har de selv vært en kontinuerlig samfunnsstrukturell økonomisk nedgang de siste 50 årene. 

Nå, vi kan påpeke at det synliggjør hva det betyr for et samfunn å forlate liberale verdier, samfunnsforståelse og globalisme til fordel for verdikonservatisme og nasjonalisme, men jeg tror bildet ligger dypere. 

Den dummskapen vi ser; er en konsekvens av den genetiske årsaken til eksistensen av USA som vi kjenner det. 

Der de fleste folkegrupper alle andre steder på jorden, primært er en resultatet av stedet de utviklet seg, er Amerika som kontinent og egentlig også Australia og Afrika formet av utenforstående som kom med egen kulturell bagasje. 

Jeg kan fortsatt ikke ta med meg egen drikke når jeg skal ut å fly, så akkurat DET er ikke så enestående. 

Du skriver på en kronglete og ikke grammatisk korrekt måte, så vanskelig å henge med på hva du mener. 

Du skjønner vel at vi har adoptert svært mye av kulturen fra USA her i Europa? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoenix Heart skrev (13 timer siden):

Tenker de er verre,  bare se hvem de valgte som president...

Ja, og nå er presidenten mer populær enn noensinne, de blir jo bare dummere og dummere..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...