AnonymBruker Skrevet 17. mars #1 Del Skrevet 17. mars Jeg har akkurat flyttet over landet til kjæresten min, og har invitert hans foreldre pluss deres nye partnere til middag om ett par uker. Jeg har lyst til å lage 3 retters, og trenger litt inspirasjon. Tenkte eventuelt at forrett kunne være en suppe, feks gulrotsuppe. Er derimot åpen for alle forslag og tips! Jeg klarer meg på kjøkkenet, men hadde vært fint med noe som ikke tok en halv dag ☺️ Anonymkode: 29d10...809 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #2 Del Skrevet 17. mars Gulrotsuppe? Er dem vegetarianere eller hippier? Hva skal resten av menyen bestå av? Hummus? Nei, rekecocktail, indrefilet og iskake til dessert. Anonymkode: 18c78...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #3 Del Skrevet 17. mars Det nærmer seg påske. Hva med lammelår til hovedrett? Ovnsbakte grønnsaker til og potet/sellerirotmos. Gjør deg selv i ovnen. Dessert: ostekake i porsjonsglass med en frisk saus Anonymkode: d7f45...08c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sententia Skrevet 17. mars #4 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Gulrotsuppe? Er dem vegetarianere eller hippier? Hva skal resten av menyen bestå av? Hummus? Nei, rekecocktail, indrefilet og iskake til dessert. Anonymkode: 18c78...2d7 Hæ? Gulrotsuppe er da nydelig? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sententia Skrevet 17. mars #5 Del Skrevet 17. mars Tenk på at du ikke bør bruke kvelden på kjøkkenet, så du bør ha flere ting du kan ha «så og si klart». Gulrotsuppe syns jeg var godt forslag. Ha litt krutonger og urteolje til Tenker du kjøtt, fisk eller vegetar til hovedrett? Jeg går stort sett alltid for kjøtt, og syns det er godt med rødvinsaus, annapoteter og brokkolini/aspargesbønner til. Panna cotta er enkelt å lage i forveien 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 17. mars #6 Del Skrevet 17. mars Jeg syns suppe til forrett kan bli litt mye, men det er jo absolutt smak og behag. Forett: Kamskjell Hovedrett: Beouf bourguignon med hjemmelaget potetmos Dessert: Panna cotta som @Sententia foreslår eller sitronfromasj, det er godt etter litt tung hovedrett Et annet alternativ kan være Forett: Carpaccio Hovedrett: Ovnsbakt kveite med tilbehør Dessert: Hjemmelaget karamellpudding 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #7 Del Skrevet 17. mars Gulrotsuppe er godt. Jordskokksuppe er et annet alternativ til forrett. Eller bruschetta - enkelt å lage og kjempegodt. Lammesteik som ble foreslått over her, får min stemme også. Lurt å velge dessert som kan lages dagen i forveien. Panna cotta eller sjokolademousse Anonymkode: 1930e...547 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #8 Del Skrevet 17. mars Takk for gode forslag! Jeg tenkte en suppe siden den og dessert ofte kan lages dagen i forveien - og gulrotsuppe er da virkelig veldig godt! Ang hovedrett så kan det være hva som helst. Jeg må derimot kanskje lage noe alternativt, da ene gjesten både er gluten og laktoseintolerant. Ts Anonymkode: 29d10...809 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #9 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Gulrotsuppe? Er dem vegetarianere eller hippier? Hva skal resten av menyen bestå av? Hummus? Nei, rekecocktail, indrefilet og iskake til dessert. Anonymkode: 18c78...2d7 Jeg tror ikke svigers med partnere er 80 år, verden har gått videre. Spicy gulrotsuppe med røde linser og eventuelt med appelsinfileter i er fin forrett som kan lages i forveien. Lammestek er ellers best om høsten når lammene slaktes. Anonymkode: ea6bf...c8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #10 Del Skrevet 17. mars Synes gulrotsuppe i seg selv er litt kjedelig som del av treretters. Men hva med en variant med krepsehaler, og litt ingefær og creme fraiche? Det tar ingen ekstra tid, men hever måltidet mange hakk. Ovnsbakte retter, eller gryter, er ofte vinner til hovedrett om man ikke ønsker bruke tid på kjøkkenet. Gjerne retter som ikke er så sensitive på hvor lenge de står varmt. Velg gjerne noe fra fast repertoar. Til dessert liker jeg å servere noe som bare kan tas ut av kjøleskapet, eller raskt settes sammen. Panna cotta med bringebærcoulis er godt og enkelt. Minipavlova imponerer, men er likevel raskt å sette sammen rett før. Anonymkode: fdad6...b6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #11 Del Skrevet 17. mars Jeg synes gulrotsuppe høres helt fint ut som forrett, og enig i at det er smart med suppe som kan lages klar i god tid og så varmes opp til forrett. Regner også med at du har en variant du pleier å lage, det er også en lur ting når man lager middag til svigers for første gang og vil ha det forutsigbart og lite stressende. En suppe til forrett trenger ikke toppes med noe annet enn litt crème fraiche, god olivenolje og et par friske urteblader til pynt. Less is more. Hovedrett: Grønne europeiske asparges vil være i sesong om et par uker. Jeg hadde tatt utgangspunkt i det, og servert til enten kjøtt eller fisk (en helstekt indrefilet? Ovnsbakte stykker av kveitefilet? Eller rett og slett ovnsstekte kyllinglår marinert med hvitløk og sitron?) sammen med en urtesaus med olivenolje, som feks italiensk salsa verde, eller chimichurri. Du sier ikke noe om smakene i suppen - er den spicy? Kremet? Hvis den er ganske mettende og kremet synes jeg ikke du trenger mer enn dette til hovedrett - bare godt brød til å moppe tallerkenen med. Denne typen kalde urte/olivenoljesauser er også praktiske fordi de kan lages ferdig noen timer i forveien og settes i kjøleskapet. Dessert: Panna cotta er et godt valg fordi det kan lages helt klar. I stedet for bringebærcoulis ville jeg gått for pasjonsfruktcoulis nå om vinteren. Alternativt samme coulis til et stykke brownie til hver (bak ferdig i god tid og frys ned) og en kule god vaniljeis. Anonymkode: a783d...e46 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #12 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har akkurat flyttet over landet til kjæresten min, og har invitert hans foreldre pluss deres nye partnere til middag om ett par uker. Jeg har lyst til å lage 3 retters, og trenger litt inspirasjon. Tenkte eventuelt at forrett kunne være en suppe, feks gulrotsuppe. Er derimot åpen for alle forslag og tips! Jeg klarer meg på kjøkkenet, men hadde vært fint med noe som ikke tok en halv dag ☺️ Anonymkode: 29d10...809 Skalldyrplateu er sjelden feil. Dropp gulrotsuppa. Anonymkode: ebfab...26d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #13 Del Skrevet 17. mars Server en god gryte, for eksempel beouf bourguignon med potetmos tilsatt litt parmesan, dropp lam, det er ikke sesong for det nå. En lett og frisk dessert passer godt etter et såpass tungt måltid. Server velkomstdrink i stedet for forrett. Anonymkode: 8a7d9...890 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå