Gå til innhold

Hvorfor velges lang protokoll? Helt utkjørt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som vet hvorfor lang protokoll velges i noen tilfeller?

Jeg har hatt noen runder med det nå og blir så dårlig. Har ikke fått noen forklaring fra Riksen på hvorfor de velger lang protokoll fremfor kort, annet enn at de ønsker mest mulig kontroll over syklusen. 

Er 38 år og ingen spesiell grunn til at jeg sliter med å bli gravid.

Anonymkode: cad7b...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er relativt ung (31) med normal AMH og gode eggreserver. Jeg hadde to runder med kort protokoll fordi det ofte er standard opplegg da det er mindre krevende og kortere i tid. Jeg responderte dårlig på det uten årsak og hadde 2 avbrutte forsøk. De prøvde da lang protokoll fordi det ikke var mye annet å prøve, og da fikk vi 6 blasto på ett uttak :) I ditt tilfelle vil jeg tro det er alder, det er vanligere med lang jo eldre man er fordi man ofte antar at eggreservene er lavere og trenger mer stimulering. 

Anonymkode: 42b2a...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar! Ja, det kan godt ha med alder og lave eggreserver å gjøre i mitt tilfelle. Godt å høre at du funket for deg , håper du kom/kommer helt i mål 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.3.2025 den 14.09):

Er det noen som vet hvorfor lang protokoll velges i noen tilfeller?

Jeg har hatt noen runder med det nå og blir så dårlig. Har ikke fått noen forklaring fra Riksen på hvorfor de velger lang protokoll fremfor kort, annet enn at de ønsker mest mulig kontroll over syklusen. 

Er 38 år og ingen spesiell grunn til at jeg sliter med å bli gravid.

Samme her. Fikk kun kort protokoll på Pergoveris og Ganirelix, 7 egg som utviklet seg men uttaket ble for seint som resulterte i kun 2 tomte eggposa. Skal gå på lang protokoll nå. Hvilke medisiner fikk du? Nesespray? Hørt bare at lang protokoll er bra og gir flere egg. Er 35 år her, alt fint med meg. Mannlig faktor. 

Anonymkode: 16a1e...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.3.2025 den 14.21):

Jeg er relativt ung (31) med normal AMH og gode eggreserver. Jeg hadde to runder med kort protokoll fordi det ofte er standard opplegg da det er mindre krevende og kortere i tid. Jeg responderte dårlig på det uten årsak og hadde 2 avbrutte forsøk. De prøvde da lang protokoll fordi det ikke var mye annet å prøve, og da fikk vi 6 blasto på ett uttak :) I ditt tilfelle vil jeg tro det er alder, det er vanligere med lang jo eldre man er fordi man ofte antar at eggreservene er lavere og trenger mer stimulering. 

Hvor mange egg fikk du under lang protokoll? Fikk noe bivirkninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor mange egg fikk du under lang protokoll? Fikk noe bivirkninger? 

Jeg fikk ut 8 egg, så ble 6 av de til blasto. (Jeg har bare 1 eggstokk) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...