Gå til innhold

Plutselig vondt i underarmen og en rød «linje». De hadde ikke tid hos legen i dag. Noen som har hatt lignende?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg fikk brått vondt i underarmen i natt, uten å ha slått meg. Da jeg stod opp i dag ser jeg at jeg har en rød linje fra albuen og kanskje 10cm nedover. Synes ikke så godt på bilde, er litt mer synlig rødt. Ringte legekontoret siden jeg har plutselig vondt men de hadde ikke tid til meg og ba meg ringte igjen i morgen eventuelt. Følte de ikke var særlig bekymret. Det er ømt å presse akkurat nedover der det rød er, men jeg føler meg bra allmenntilstand, bare har plutselig verkende smerter i armen. Har ikke slått meg og det ble plutselig vondt.

Noen som har hatt det samme eller vet hva det kan komme av?IMG_8666.thumb.jpeg.b8da4542380fcea206c4853c8de027b8.jpeg

Anonymkode: 0db6d...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hos meg var det sepsis.

Anonymkode: 0b4fd...79e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det ikke endrer seg ville jeg kontaktet legevakten i dag!

Anonymkode: 608d1...ef5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som sepsis for meg, men jeg er ikke lege. Jeg ville nok ha møtt opp på legekontoret og bedt de se på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legevakt, nå! 

Anonymkode: 2b76b...12c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er huden varm der du er rød?

Kan kanskje være greit å tegne rundt det røde med en kulepenn, for da ser man fort om de røde området blir større eller mindre. 

Anonymkode: 17dfa...4a6

• Liker 4
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Rotemor skrev (1 time siden):

Ser ut som sepsis for meg, men jeg er ikke lege. Jeg ville nok ha møtt opp på legekontoret og bedt de se på det.

Røde striper er ikke sepsis, det er en gammel myte. Det kan derimot føre til sepsis om man er riktig uheldig, og må følges opp.

Jeg fikk nesten panikk da en betennelse i fingeren gav meg en rød stripe som krøp oppover armen min, siden jeg alltid hadde hørt fra min mor at slike striper var sepsis, og dersom de nådde hjertet, ville man dø.

Vær mer kritisk, ikke skrem folk. 

Anonymkode: 47a70...f9a

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville dratt til legevakt med det der. Oppdater gjerne tråden om hva det var! Lykke til, håper det går over fort og ikke er noe alvorlig.

Anonymkode: 08649...521

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare reis til legevakta. Det der må Arts på. Og de tar garantert en crp

Anonymkode: 9a532...993

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare reis til legevakta. Det der må Arts på. Og de tar garantert en crp

Arts = sees på 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tromboflebitt eller lymfangitt. Tipper det første fordi det ser mer ut som at det følger en blodåre. 

Endret av katties
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville tatt turen til legen eller legevakten, for å utelukke feks blodpropp. Hadde ikke slått meg til ro med det der nei.

Anonymkode: 363c8...b5d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
katties skrev (1 time siden):

Tromboflebitt eller lymfangitt. Tipper det første fordi det ser mer ut som at det følger en blodåre. 

Enig.

Anonymkode: cbcea...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Røde striper er ikke sepsis, det er en gammel myte. Det kan derimot føre til sepsis om man er riktig uheldig, og må følges opp.

Jeg fikk nesten panikk da en betennelse i fingeren gav meg en rød stripe som krøp oppover armen min, siden jeg alltid hadde hørt fra min mor at slike striper var sepsis, og dersom de nådde hjertet, ville man dø.

Vær mer kritisk, ikke skrem folk. 

Anonymkode: 47a70...f9a

Stfu med voksenopplæringen din. Jeg skriver hva jeg ser det som, som har hatt sepsis med de startsymptomene

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei! Jeg fikk brått vondt i underarmen i natt, uten å ha slått meg. Da jeg stod opp i dag ser jeg at jeg har en rød linje fra albuen og kanskje 10cm nedover. Synes ikke så godt på bilde, er litt mer synlig rødt. Ringte legekontoret siden jeg har plutselig vondt men de hadde ikke tid til meg og ba meg ringte igjen i morgen eventuelt. Følte de ikke var særlig bekymret. Det er ømt å presse akkurat nedover der det rød er, men jeg føler meg bra allmenntilstand, bare har plutselig verkende smerter i armen. Har ikke slått meg og det ble plutselig vondt.

Noen som har hatt det samme eller vet hva det kan komme av?IMG_8666.thumb.jpeg.b8da4542380fcea206c4853c8de027b8.jpeg

Anonymkode: 0db6d...cf0

Legekontoret gav deg garantert beskjed om å kontakte legevakt. Noe annet vil være uansvarlig. Hvorfor er du på kg og ikke på legevakten? 

Anonymkode: 5907d...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Dra på legevakta. Kanskje du får beskjed om at det er noe ufarlig. Kanskje du får beskjed om at det er noe som per nå kan behandles kjapt, men ubehandlet blir dramatisk. 

Anonymkode: 6800d...d74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Legekontoret gav deg garantert beskjed om å kontakte legevakt. Noe annet vil være uansvarlig. Hvorfor er du på kg og ikke på legevakten? 

Anonymkode: 5907d...7a3

KG kjerringer altså 🤣 Hvis du hadde fulgt med så ville du sett at ts ikke har vært aktiv her i tråden siden HI, så å beskylde ts for å sitte på KG istedenfor å dr på legevakten, blir bare så teit.

Siden ts ikke har oppdatert oss, så regner jeg med at hen er på legevakten. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dra på legevakta. Kanskje du får beskjed om at det er noe ufarlig. Kanskje du får beskjed om at det er noe som per nå kan behandles kjapt, men ubehandlet blir dramatisk. 

Anonymkode: 6800d...d74

Tenker du at dette var nyttig info til ts 5 timer etter at hen opprettet tråden, samt ikke vært aktiv i tråden siden. Jeg tipper at ts dro på legevakten for flere timer siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for helseskadelige råd og anbefalinger. 

veronica<3, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...