AnonymBruker Skrevet 17. mars #1 Del Skrevet 17. mars Hallo! Jeg skal ha typ 40 stykker i 30-årslag om noen uker og hadde i utgangspunktet planlagt å servere noe nattmat. Men så var jeg på en fest som serverte nattmat for litt siden, og stemningen dabbet veeldig etterpå, og folk begynte og dra hjem. Så nå tenker jeg heller at jeg skal ha noe passe mettende snacks? Eller er det noen som har forslag til noe bedre? Kan ikke bruke for mye tid på å lage mat i bursdagen, og jeg må ta hensyn til allergier og matpreferanser. Anonymkode: bbb91...b7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #2 Del Skrevet 19. mars Kanskje folk tenker at nattmaten serveres for at folk skal få i seg noe før de drar hjem? Og kanskje tok det som et hint at festen var på vei til å avsluttes. Du kan jo ha et bord med variert og litt mer mettende snacks. Chips, nøtter, smågodt, tortillachips med guacamole og salsa, focaccia og aioli, grønnsaker med dipp, ost og spekemat. Ellers er det feks nachos, lasagne som kan varmes opp rett før, chilli con carne, pizza, hotdogs med variert tilbehør. Anonymkode: af071...446 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #3 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 3.53): Kanskje folk tenker at nattmaten serveres for at folk skal få i seg noe før de drar hjem? Og kanskje tok det som et hint at festen var på vei til å avsluttes. Du kan jo ha et bord med variert og litt mer mettende snacks. Chips, nøtter, smågodt, tortillachips med guacamole og salsa, focaccia og aioli, grønnsaker med dipp, ost og spekemat. Ellers er det feks nachos, lasagne som kan varmes opp rett før, chilli con carne, pizza, hotdogs med variert tilbehør. Anonymkode: af071...446 Ekspander Takk for mange gode tips! Spesielt all snacksen. Tenkte også å kjøpe noen sånne kaker man bare trenger å tine opp (har ikke tid til å bake), det kan jo også mette litt. Anonymkode: bbb91...b7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 20. mars #4 Del Skrevet 20. mars For meg så er nattmat noe som serveres som en avslutning på festen, så det er helt naturlig at man drar hjem etterpå. Det forventes faktisk. Nattmat må være noe enkelt som krever minimalt av innsats og oppvask, typ pølser i brød og lompe, karbonade i burgerbrød eller lignende. Hvis du skal servere kaker, så er det naturlig å servere som dessert rett etter middagen, eventuelt som kakebord litt etter middagen. Å ha kaker etter nattmaten vil jo være å snu hele festen bak fram omtrent, men det er kanskje jeg som er gammel her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå