Gå til innhold

Hvem har dreit seg ut? Han eller jeg...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det begynte så bra. På jobben startet en ny mannlig kollega. Jeg hadde ansvar for å lære han opp. Første to ukene var vi sammen heletiden på jobb. Jeg viste han alt jeg kunne fra A til Å. Vi hadde ganske lik humor, så vi tullet ofte. Etterhvert kom de litt mer dypere samtalene og generelt ble vi ganske godt kjent i løpet av kort tid. 

Jobben skulle ut å spise pizza og drikke øl. Han og jeg hang tett hele kvelden. Viktig å nevne at fra min side, var han kun kollega. Dessutten hadde han jo kjæreste. Ut på kvelden snakket vi masse. Da sier han noe som jeg reagerer litt på. Han tar opp tema sex. At han har lyst å gjøre noe dumt og glemme alle regler.

Jeg svarer ganske konkret på dette, ved å sette tyderlige grenser. Jeg var ikke ute etter hverken sex eller kjæreste. Vi er jo jobb kollegaer. Men jeg sa det på en fin måte. Han var heller ikke dritings. Da forandrer han seg plutselig og forklarer at selvfølgelig.... han har jo kjæreste. Han ville aldri ha gått fra henne. Her hadde jeg misforstått alt sammen. 😑

Jeg forstår ikke helt... tema sex og bryte grenser var jo han selv som sa veldig lekent. Jeg svarte bare slik for å sette grenser... likevel er det jeg som misforstod?

På jobben nå, hilser han ikke på meg. Når det er høyet nødvendig kan vi skifte noen settninger i jobbsammenheng... men ellers er han total kald. 

Hva skjedde og hvem er drittsekken her? Er det noe jeg ikke forstår....

Anonymkode: 867e1...4dd

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har opplevd det samme selv. 

Han er interessert, jeg er hyggelig. Så sklir det litt ut, middag og andre invitasjoner renner på. Jeg sier jeg er gift og ønsker ikke å spise middag en kveld med vedkommende.

Da får jeg høre at ærlig talt, trodde jeg virkelig at han var interessert, det handlet jo utelukkende om business. 

Jeg driter i det og lar de bare seile sin egen sjø etterpå. 

Ikke bry deg, du har ikke gjort noe galt. 

Anonymkode: 627f5...60c

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har ikke gjort noe galt, men spørs om du har vært profesjonell hele tiden. Det hørtes unektelig intimt ut det du beskriver. 

Sånne kjempenære vennskap på jobb er sjeldent lurt. Uavhengig av kjønn faktisk. 

Anonymkode: 7e9f0...287

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virker flau. Jeg ville bare ha fortsatt som før, og latet som ingenting.

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som tabbet seg ut til tusen og vet ikke hvordan han skal håndtere det han selv har stelt i stand.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker det som deg.

Hvordan ellers skal man tolke «bryte alle grenser»? 

Om han ikke mente det mot deg hadde han korrigert med letthet. «Åja sånn - nei, det mente jeg ikke. Det jeg siktet til var blabla». 

Han ble sur for avvisningen og korreksen. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette er ganske vanlig oppførsel fra menn dessverre. De prøver seg og får et nei og så er det plutselig vi som har "misforstått" intensjonen. 🙄

Anonymkode: 38f2c...893

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

*Å drite, driter, dreit, har driti seg ut. 

Anonymkode: 2a6dd...365

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han føler seg tatt med buksa nede, og er nok en blanding, av flau og skamfull, pluss pissed fordi han ble avvist. 

Slik jeg leser innlegget ditt markerte du grenser på egne vegne, der du helt fint kunne markert det mer generelt ved å si noe om at det sjeldent er lurt å gjøre dumme ting og glemme alle regler, og i hvert fall ikke om han mente i en jobbrelasjon. Da markerer du grenser, samtidig som det ikke blir en så direkte avvisning. 

Jeg mener absolutt ikke at du har gjort noe galt, men måten han oppfører seg på i etterkant viser at du nok traff en nerve. 

Anonymkode: bbd85...58a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det mannlige ego blir butthurt, skjer dette.

ikke ta deg nær av det, la han kjøre sitt eget løp og drit i han

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er skamfull. Du gjorde helt rett i å avvise ham. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med folket. Han gikk for langt, men hvorfor holdt du deg ikke til en profesjonell samværsmåte undres jeg. Å la det skli ut og være hyggelig og vennskapelig kan bli å invitere til "tettere samarbeid" og det blir lett å trø feil. 

Anonymkode: 19026...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig med folket. Han gikk for langt, men hvorfor holdt du deg ikke til en profesjonell samværsmåte undres jeg. Å la det skli ut og være hyggelig og vennskapelig kan bli å invitere til "tettere samarbeid" og det blir lett å trø feil. 

Å være hyggelig og vennskapelig er normen mellom kollegene der jeg jobber, så jeg skjønner ikke at det er noe å kritisere. Det er jo denne nye kollegaen som har misforstått, og nå er flau og sur fordi han gjorde det. 

Bare overse det, ts.

Anonymkode: d8bf8...86c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å være hyggelig og vennskapelig er normen mellom kollegene der jeg jobber, så jeg skjønner ikke at det er noe å kritisere. Det er jo denne nye kollegaen som har misforstått, og nå er flau og sur fordi han gjorde det. 

Bare overse det, ts.

Anonymkode: d8bf8...86c

Du er på er prateforum nå og her har forskjellige mennesker flere meninger enn din egen og det får du tåle. Jeg kritiserer ikke ts. Jeg sier min mening av erfaring. Er man veldig vennlig, tuller og tøyser, så kan enkelte misforstå og tro at en er mer enn en er og misforstå det som flørt. En kan være profesjonelt hyggelig og ikke invitere til mer enn en mener å gjøre. En armlengdes vennlig, høflig avstand løser mye. En trenger ikke å være bestis med alle og en lærer antagelig etter hvert og det gjelder oss alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han dreit på draget. Han er en drittsekk. Han ville være utro og ligge med deg. Men når du avviser han så later han som ingenting og nå unngår han deg. For en dust. Trist at det skjedde. Han ødelegger for deg på jobben. Nå er det utrivelig fordi han "tapte ansikt". Noen menn tror de har sjans kun fordi vi smiler og er hyggelig. Stakkars damen hans. 

Anonymkode: e9813...852

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skulle vært tydlig fra starten av og holdt en viss avstand fra å bli for personlig og nær venn. Ellers mistolker menn det dessverre. Har erfart lignende ting der menn tror at vennskap fører til noe mer. Og når det kommer fram og jeg sier at vi kan være venner så vil de ikke være venner. Han ene sa jeg er ikke din venn...han ønsket seksuell relasjon.

Anonymkode: 3dad3...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det begynte så bra. På jobben startet en ny mannlig kollega. Jeg hadde ansvar for å lære han opp. Første to ukene var vi sammen heletiden på jobb. Jeg viste han alt jeg kunne fra A til Å. Vi hadde ganske lik humor, så vi tullet ofte. Etterhvert kom de litt mer dypere samtalene og generelt ble vi ganske godt kjent i løpet av kort tid. 

Jobben skulle ut å spise pizza og drikke øl. Han og jeg hang tett hele kvelden. Viktig å nevne at fra min side, var han kun kollega. Dessutten hadde han jo kjæreste. Ut på kvelden snakket vi masse. Da sier han noe som jeg reagerer litt på. Han tar opp tema sex. At han har lyst å gjøre noe dumt og glemme alle regler.

Jeg svarer ganske konkret på dette, ved å sette tyderlige grenser. Jeg var ikke ute etter hverken sex eller kjæreste. Vi er jo jobb kollegaer. Men jeg sa det på en fin måte. Han var heller ikke dritings. Da forandrer han seg plutselig og forklarer at selvfølgelig.... han har jo kjæreste. Han ville aldri ha gått fra henne. Her hadde jeg misforstått alt sammen. 😑

Jeg forstår ikke helt... tema sex og bryte grenser var jo han selv som sa veldig lekent. Jeg svarte bare slik for å sette grenser... likevel er det jeg som misforstod?

På jobben nå, hilser han ikke på meg. Når det er høyet nødvendig kan vi skifte noen settninger i jobbsammenheng... men ellers er han total kald. 

Hva skjedde og hvem er drittsekken her? Er det noe jeg ikke forstår....

Anonymkode: 867e1...4dd

Han prøvde seg, og du såret egoet hans.

Men jeg skjønner ikke hvorfor du «henger tett» med bare han nyansatte på pizzakveld med jobben. Og hvorfor du setter deg i en situasjon der han kan starte en intim samtale. Det ville vært mer naturlig om du snakket med andre du har kjent lengre, og overlatt han mer til seg selv. Det er ikke helt uforståelig hvorfor han feiltolket deg, spesielt hvis du tidligere har fortalt at du ikke har kjæreste.

Anonymkode: 4f65b...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

😅 …har driti…? 😅 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han var kåt, hadde lyst på deg og tolket din vennlighet som om du kunne vært med på noe "uforpliktende gøy". Du satte grenser og han føler seg avvist og/eller flau og vet ikke hvordan han skal forholde seg til deg. 

Ville forholdt meg som normalt, som om ingenting skjedde, så går det seg til etterhvert. 

Anonymkode: e02f1...1db

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2025 den 16.54):

Lili-S skrev (11 timer siden):

😅 …har driti…? 😅 

Bare så vi blir ferdige: 

image.png.c11b87d9a143cd38cf75fbc8f4b4692c.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...