AnonymBruker Skrevet 17. mars #1 Del Skrevet 17. mars Jeg tenker litt på det at jeg har mye ved og ønsker en mulighet for å kunne bruke ved til å lage mat. Tenker dette for å ha en beredskapsløsning. Jeg er ikke god til å lage mat, ei heller friluftsmenneske (regner med de er gode på muligheter ved matlaging på bål). Tenker at en sånn båltønne kan være noe, men er de gode nok til å lage mat, både grille og til kjelemat?? Som denne toppen i bildet, kan man sette kjele på den? Rller blir det ikke varmt nok?Eller er det ikke så praktisk . Har googlet, men finner ikke noe bilde med kjele eller opplysning. Kom gjerne med innspill 😊 Anonymkode: 116d7...6a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haldrup Skrevet 17. mars #2 Del Skrevet 17. mars Den tønna du viser til er sikkert et utmerket produkt, til å lage stemning en kveld ute.... Men tror den er mer kul en brukbar... Det ubetinget største problemet med matlaging med ved/bål... Er korrekt og vedvarende temperatur.... Slik at man faktisk oppnår kvalitet på maten og ikke enten brent eller rått.... Og den tønna løser ikke den problemstillingen bedre en noen andre form for bål/tønne/grill.... Når man tenner opp i en kullgrill er grillen for varm de første 30 minuttene, passe varm de neste 20 minuttene og for kald der etter.... Altså må man kunne lage all maten på de 20 minuttene der temperaturen er passe og håpe at man er ferdig før den blir for kald... For å lage god mat trenger du en plass å lage glør.... og en annen plass å bruke de glørne til å lage maten på.... Slik at du oppnår korrekt temperatur og nok tid til å lage maten.... Evt. slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå