Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid med mitt fjerde barn, og har en sterk følelse av at jeg venter tvillinger 😅 Noen med tvillinger her, som bare «visste» at det var to?

Jeg har høy «risiko» for å få tvillinger, da jeg er 38 år, har flere barn fra før, er selv tvilling (toegget), og har flere tvillinger i slekta (søster med tvillinger, meg selv, tanter og onkler som er tvillinger både på mor og fars side). I tillegg var jeg gravid med tvillinger med yngstemann, men det endte opp med vanishing twin. Den gangen var jeg også overbevist om at jeg var gravid med to, og det viste seg å stemme på tidlig ultralyd. 

Nå er jeg i uke 7, og har veldig sterke symptomer. Skal på ultralyd om 3 dager, så da får jeg endelig svaret 😄 

Noen her som forutså tvillinger?

Anonymkode: 3f716...cbf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har fire barn og har aldri noen sinne hatt en magefølelse på at det kunne være flere enn en der inne. 

Mannen hadde helt noia for tvillinger da vi ventet nr. 4 (graviditeten var ikke planlagt og han var redd for at alt av bil, bolig etc. måtte oppgraderes). Så han grugledet seg veldig til ultralyd. Jeg derimot tok det HELT rolig. Var bombesikker på at det bare var en og skjønte ikke hvordan han kunne tenke tanken en gang. 

Anonymkode: 0f15e...23a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke tvillinger men var opprinnelig gravid med tvillinger da jeg fikk sønnen min. Fikk målt hcg som var skyhøyt og ble veldig tidlig VELDIG dårlig, så var egentlig redd for blæremola. Ultralyd 1 viste 1 fostersekk, men fikk en stygg blødning noen dager etter det. Ultralyd 2 (kontroll) en uke senere viste 2 fostersekker, derav den andre var allerede nesten tom (mistet den andre). 

Anonymkode: 2ca74...f4b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sterk mistanke pga høy og rask hcg-stigning, sjekket pga flere ufrivillige aborter tidligere, samt forekomst i familie. Viste seg å stemme.

Anonymkode: 0c997...bd2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det på følelsen, men mistet begge tidlig i svangerskapet. To med lav hjertefrekvens i uke 8, ingen hjerter som slo uka etter.

Anonymkode: 316da...230

• Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke si det, men jeg visste iallefall at jeg var gravid før jeg liksom burde kunne vite det, og selv om det egentlig var umulig nærmest. Umulig fordi jeg hadde hormonspiral, og sist hadde hatt sex på noe som burde vært sikker dato (dagen etter siste mens). Jeg bare visste det, selv om jeg fortalte meg selv at det ikke kunne være tilfellet. 

Om følelsen var så sterk så tidlig fordi det var tvillinger vet jeg ikke, men det stemte iallefall, og viste seg å være tvillinger. 

Visste så sikkert når jeg hadde hatt siste samleie, det som førte til tvillinger, fordi jeg og mannen bodde langt fra hverandre. Hadde vært så glad da jeg fikk en dag uten mens før vi dro fra hverandre. Det ga tvillinger, med hormonspiral, på sikker dato. 😅

Anonymkode: c3244...60e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg merket at magen kom ut litt tidlig, måtte gå i videre bukser, men tenkte det sikkert var pga det var 2. svangerskap og så viste det seg å være tvillinger på ul I uke 7. Ble litt satt ut.

Anonymkode: 3bd10...245

• Hjerte 1
Skrevet

Det er kun tvillinger på kvinnelinja i slekta som teller.

Mannen bestemmer skjønn, kvinnen bestemmer antall barn.

AnonymBruker
Skrevet

Tanten min var gravid i 1972 og overraskelsen var stor da hun fødte to gutter.

Tanken på at det var tvillinger, slo henne aldri under svangerskapet. Ingen oppdaget det heller underveis.

Ble litt hektisk for onkel da han kom på fødeavdelingen og fikk se to små babyer. Ble litt å fikse opp i før kona kom hjem :) 

Anonymkode: 3ddf8...e70

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Spennende å se om følelsen din stemmer! Gi oss en oppdatering etter ul da 😁

Anonymkode: cea3e...151

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Første svangerskapet mitt gikk jeg å tenkte på at jeg kanskje fikk tvillinger, det var bare ett barn. Tror nok det var mest tanken som gjorde at jeg "følte" det. Neste svangerskap tenkte jeg ikke noe over det og der dukket det opp to bankende hjerter på ultralyden.

Anonymkode: 54c3d...495

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Spennende å se om følelsen din stemmer! Gi oss en oppdatering etter ul da 😁

Anonymkode: cea3e...151

Skal oppdatere på torsdag 😄

TS

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, mange artige historier her ❤️ utrolig å tenke på at vi av og til bare «vet»! Nå er ikke jeg så sikker som jeg var i forrige svangerskap, da ville jeg blitt veldig overrasket om det ikke var tvillinger. Jeg drømte om tvillinger og var bare ikke i tvil 🤷🏼‍♀️ 

Nå har jeg bare mistanke om det, eller frykter/håper det 😅 har så sterke symptomer, er jo eldre og sjansen øker med alderen osv. Så det blir spennende å se på UL. 

TS

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk du sjekket på UL? 

Anonymkode: 5802d...9e1

AnonymBruker
Skrevet

*boop* nysgjerrig på om det var to eller en ☺️

Anonymkode: 8010c...893

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos min bestemor dagen før ultralyd, og hun var helt sikker på at jeg ventet tvillinger. Hun sa at magen min var så stor (og jeg er tynn og egentlig ikke stor!) Hun var tvillingmamma selv, og hennes bestemor hadde også tvillinger. 

Hun fikk rett! ;) 

Anonymkode: e91a5...fc4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg vært på ultralyd, og det viste seg å være kun ett foster der inne 😅 så denne gangen bommet jeg! Kanskje det at jeg har blitt fire år eldre som gjør at jeg føler meg så utmattet og «tung» at jeg mistenkte to🥲👵🏻

Men lykkelig for at alt så bra ut med mageboeren ❤️

TS

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
Ny Bruker skrev (På 17.3.2025 den 18.29):

Det er kun tvillinger på kvinnelinja i slekta som teller.

Mannen bestemmer skjønn, kvinnen bestemmer antall barn.

Nja. Jeg har tvillinger (ante ikke noe, fikk vite det i uke 6 da jeg var under oppfølging for ufrivillig barnløshet og to spontanaborter og fikk ultralyd hos gynekologen). På mannens side er det ikke tvillinger. Men min side er det; min tante, min farmor (altså jeg har det via min far), og både farmors mor og farmors bror  fikk tvillinger. Det er påvist at det kan gå via fars gener til sine døtre også 😉

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da har jeg vært på ultralyd, og det viste seg å være kun ett foster der inne 😅 så denne gangen bommet jeg! Kanskje det at jeg har blitt fire år eldre som gjør at jeg føler meg så utmattet og «tung» at jeg mistenkte to🥲👵🏻

Men lykkelig for at alt så bra ut med mageboeren ❤️

TS

Jeg fikk tvillinger i første svangerskap, men det kom som ett sjokk på ultralyd. 3 siste var enlinger, men var rimelig overbevist om at det var 2 stk i begge siste svangerskapene (var 36 og 38). Tror nok følelsen for min del kom av at jeg har tvillinger allerede, alderen min og det at jeg var redd for at det skulle bli 2 stk igjen. Jeg elsker tvillingene, men det var sykt slitsomt til tider. Følte det var enklere med 1 baby. 

Anonymkode: d7c49...b88

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...