Gå til innhold

"Jeg vil ikke gi deg personnummeret mitt"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg ville ikke delegere bort oppgaven fordi hun hadde mer enn nok å gjøre. Men her på KG er det visst om å gjøre å tro det verste om folk. Jeg spurte ikke om ID'en hennes, jeg ville at hun selv skulle logge seg inn, så kunne jeg gjøre jobben, så du har ikke forstått meg riktig. 

Anonymkode: 7691e...712

Ville du latt en kollega jobbet under din ID?

Anonymkode: 29118...4df

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ville du latt en kollega jobbet under din ID?

Anonymkode: 29118...4df

Mange av dem ja, jeg har tillit til dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg ville ikke delegere bort oppgaven fordi hun hadde mer enn nok å gjøre. Men her på KG er det visst om å gjøre å tro det verste om folk. Jeg spurte ikke om ID'en hennes, jeg ville at hun selv skulle logge seg inn, så kunne jeg gjøre jobben, så du har ikke forstått meg riktig. 

Det er jo det som er problemet da, TS. Jobben blir jo gjort under falsk identitet og faller uansett da på din kollega,selvom du gjør den. Det folk prøver å si her, blir det da gjort en feil er det hun du låner innloggingen av som får straffen. Dette vet  alle som jobber i helsevesenet, skal jo aldri dokumentere/ registere/ bestille noe under en annen kollegas ID. 

har opplevd det samme selv under tidspress, gikk til leder å sa ifra jeg ikke kom inn så hun tok jobben for meg, senere har jeg måttet ringe IT om det oppstår problemer.Gjort på toppen 10 min. Jeg jobber på sykehjem så leder er nok mer fleksibel der med å hjelpe enn kanskje sykehus. Uansett bør man si ifra til leder om man ikke kommer seg inn da det som regel er de som sender linken til apotek bestillinger med førstegangsinnlogging på mail. 

Anonymkode: ed6cb...aaa

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange av dem ja, jeg har tillit til dem

Akkurat. Her skriver du rett ut at du ikke følger verken retningslinjer der du jobber, eller helsepersonelloven. 

Du kan ikke klage over at din kollega gjør det. Dvs, du kan (og gjør det jo også), men i dette scenariet er du den urimelige. 

Anonymkode: e3e6f...378

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Person nr kan brukes til å blant annet handle på nett og flere andre ting. Deler heller ikke ut person nr til kollegaer så det syns jeg var helt innafor. Har ingenting med hvor mye eller lite jeg liker kollegaen, om vi er venner eller ikke. 

Anonymkode: c1514...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 23.17):

Du er urimelig TS. Hvorfor har mange forklart mange ganger. 
Tidspresset på kollegaen din ordner du ved tilby å gjøre noe annet som ikke krever IT-tilgang eller lignende for kollegaen din. Ikke ved å be henne gjøre ting som kan sette hennes jobb og autorisasjon i potensiell fare.

Anonymkode: 33a67...2db

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du er urimelig TS. Hvorfor har mange forklart mange ganger. 
Tidspresset på kollegaen din ordner du ved tilby å gjøre noe annet som ikke krever IT-tilgang eller lignende for kollegaen din. Ikke ved å be henne gjøre ting som kan sette hennes jobb og autorisasjon i potensiell fare.

Anonymkode: 33a67...2db

🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

🤣🤣🤣

Jada, vi har fått med oss at tråden er tull nå. 

Anonymkode: cb3c8...167

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...